Strona 1 z 1

Ciśnienie sprężania w rc36II

: śr 02 sty 2008, 23:23
autor: ralph
Czy sprawdzał ktoś z Was ciśnienie sprężania w cylindrach?
Ja u siebie sprawdzałem i chcę porównać...

: śr 02 sty 2008, 23:52
autor: KolczyK
w rc46 FI 11.6 bodajże ma być....chętnei sprawdzę, czym jak co i gdzie ?

: czw 03 sty 2008, 10:18
autor: ralph
Ja sprawdzałem u siebie ciśnieniomierzem przytykanym do gniazda świecy (szkoda że przytykany bo można dostać trochę sfałszowany wynik w zależności jak się dosiśnie i czy trafi się idealnie w gniazdo) a adapterów nie mam takich małych bo to generalnie do silników z większymi gwintami świec. W taki sposób jak opisałem pokazało mi 10,5 bar.
Czekam na kolejne posty.
Pozdr...

: czw 03 sty 2008, 18:55
autor: Buła
witam,tez chetnie dowiem sie jak inni stoja z cisnieniem,bo sam jestem ciekawy jakie ja mam,to znaczy moja VFR :grin:

: pt 04 sty 2008, 00:36
autor: ralph
No panowie śmiało piszcie jak coś wiecie bo mi wydaje się że serwisówka podaje 13,5-14 atm. tylko nie wiem czy tak ma nówka czy to jest jakiś service limit. Dla porównania mój gsxr ma 11 atm mierząc w ten sam sposób co wyżej a kumpla virago pokazuje tylko 7atm i co dziwne jeszcze jeździ i to całkiem dobrze. Bo z tego co się orientuję to poniżej 8 atm silnik jest do roboty i wtedy albo pierścienie ,albo szczelność zaworów albo tylko uszczelka pod głowicą do wymiany.

Możemy jeszcze porównać silnik mazdy 121 w którym ciśnieniomierz wskazał 13,5 atm ale mierzyłem wkręcając przyrząd bo były większe świece.

[ Dodano: 2008-01-04, 20:37 ]
Coś nie widać wielu zainteresowanych tematem. Jak nie macie jak zmierzyć kompresji to w okolicach Warszawy mogę pomóc.

: sob 05 sty 2008, 01:09
autor: kiki
a robiliście tez próbe olejową??? Gaz na maksa był otwarty??

: sob 05 sty 2008, 11:01
autor: ralph
Wszystkie moje pomiary były robione przy zamkniętym gazie i bez ssania. Nie robiłem nigdy pomiarów z gazem ale dziś sprawdzę z ciekawości czy jest różnica.

Na czym polega próba olejowa?

: sob 05 sty 2008, 22:21
autor: kiki
ralph pisze:Na czym polega próba olejowa?
robisz normalnie pomiar cisnienienia, nastepnie robisz drugi pomiar ale do cylindrów wlewasz kilka ml oleju silnikowego i porównujesz wyniki jakie wychodzą. Jesli cisnienie sie zmieniło na wyzsze to znaczy ze padły pierscienie, jesli jest takie samo to trzeba sie przyjrzec zaworkom.

: sob 05 sty 2008, 22:57
autor: ralph
Na odkręconej manetce gazu wyszło 13atm, czyli bardzo dobry wynik.

: ndz 06 sty 2008, 10:47
autor: kiki
ralph pisze:Na odkręconej manetce gazu wyszło 13atm, czyli bardzo dobry wynik.
to oki :). Wiec nie kombinuj-tak ma być. Pozdro

: sob 12 sty 2008, 23:35
autor: rafi
przeciez zawsze mierzy sie przy maksymalnym otwarciu przepustnicy!! wtedy do cylindra wchodzi powietrze nieograniczane przysłonką.