Ciśnienie sprężania w rc36II

Awatar użytkownika
ralph
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Ciśnienie sprężania w rc36II

Post autor: ralph » śr 02 sty 2008, 23:23

Czy sprawdzał ktoś z Was ciśnienie sprężania w cylindrach?
Ja u siebie sprawdzałem i chcę porównać...
Ostatnio zmieniony czw 20 mar 2008, 13:44 przez ralph, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 02 sty 2008, 23:52

w rc46 FI 11.6 bodajże ma być....chętnei sprawdzę, czym jak co i gdzie ?
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
ralph
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: ralph » czw 03 sty 2008, 10:18

Ja sprawdzałem u siebie ciśnieniomierzem przytykanym do gniazda świecy (szkoda że przytykany bo można dostać trochę sfałszowany wynik w zależności jak się dosiśnie i czy trafi się idealnie w gniazdo) a adapterów nie mam takich małych bo to generalnie do silników z większymi gwintami świec. W taki sposób jak opisałem pokazało mi 10,5 bar.
Czekam na kolejne posty.
Pozdr...

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » czw 03 sty 2008, 18:55

witam,tez chetnie dowiem sie jak inni stoja z cisnieniem,bo sam jestem ciekawy jakie ja mam,to znaczy moja VFR :grin:
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
ralph
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: ralph » pt 04 sty 2008, 00:36

No panowie śmiało piszcie jak coś wiecie bo mi wydaje się że serwisówka podaje 13,5-14 atm. tylko nie wiem czy tak ma nówka czy to jest jakiś service limit. Dla porównania mój gsxr ma 11 atm mierząc w ten sam sposób co wyżej a kumpla virago pokazuje tylko 7atm i co dziwne jeszcze jeździ i to całkiem dobrze. Bo z tego co się orientuję to poniżej 8 atm silnik jest do roboty i wtedy albo pierścienie ,albo szczelność zaworów albo tylko uszczelka pod głowicą do wymiany.

Możemy jeszcze porównać silnik mazdy 121 w którym ciśnieniomierz wskazał 13,5 atm ale mierzyłem wkręcając przyrząd bo były większe świece.

[ Dodano: 2008-01-04, 20:37 ]
Coś nie widać wielu zainteresowanych tematem. Jak nie macie jak zmierzyć kompresji to w okolicach Warszawy mogę pomóc.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 05 sty 2008, 01:09

a robiliście tez próbe olejową??? Gaz na maksa był otwarty??

Awatar użytkownika
ralph
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: ralph » sob 05 sty 2008, 11:01

Wszystkie moje pomiary były robione przy zamkniętym gazie i bez ssania. Nie robiłem nigdy pomiarów z gazem ale dziś sprawdzę z ciekawości czy jest różnica.

Na czym polega próba olejowa?

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » sob 05 sty 2008, 22:21

ralph pisze:Na czym polega próba olejowa?
robisz normalnie pomiar cisnienienia, nastepnie robisz drugi pomiar ale do cylindrów wlewasz kilka ml oleju silnikowego i porównujesz wyniki jakie wychodzą. Jesli cisnienie sie zmieniło na wyzsze to znaczy ze padły pierscienie, jesli jest takie samo to trzeba sie przyjrzec zaworkom.

Awatar użytkownika
ralph
bywalec
bywalec
Posty: 34
Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: ralph » sob 05 sty 2008, 22:57

Na odkręconej manetce gazu wyszło 13atm, czyli bardzo dobry wynik.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: kiki » ndz 06 sty 2008, 10:47

ralph pisze:Na odkręconej manetce gazu wyszło 13atm, czyli bardzo dobry wynik.
to oki :). Wiec nie kombinuj-tak ma być. Pozdro

Awatar użytkownika
rafi
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: sob 23 cze 2007, 14:50
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: rafi » sob 12 sty 2008, 23:35

przeciez zawsze mierzy sie przy maksymalnym otwarciu przepustnicy!! wtedy do cylindra wchodzi powietrze nieograniczane przysłonką.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości