Strona 1 z 4
Kilka pytań do rc24
: ndz 13 gru 2015, 10:53
autor: kellyq
Hejka
Wczoraj miałem trochę czasu żeby pogrzebać w moto:
-wymieniłem olej, filtr
-wyczyściłem gaźniki
Zostało mi jeszcze sprawdzenie luzów zaworowych i synchronizacja gaźników. W związku z tym mam kilka pytań.
1. Jak nazywają się te końcówki które wkręca się pod gaźnikami w głowicę w celu podpięcia wężyków z synchronizatora? Szukałem na allegro i nic nie znalazłem. Prawdopodobnie rozwiercę śrubę M5 i z niej zrobię takie końcówki, będzie OK?
2. Nie mam kasy na synchronizatory zegarowe, czy takie homemade zrobione z wężyków zdadzą egzamin?
3. Jakieś specjalne uwagi co do synchronizacji w vfr 750?
4. Jakie wartości luzów zaworowych dla vfr 750 rc24/2?
5. Ile obrotów ustawić na śrubach od składu mieszanki?
Re: Kilka pytań do rc24
: ndz 13 gru 2015, 13:58
autor: PETER
kłania ci się jakaś serwisówka bo spore masz braki w wiadomościach technicznych na pewno znajdziesz w necie gdzieś do ściągnięcia,a i w rc 24 były różnice w danych w zależności od roku produkcji
Re: Kilka pytań do rc24
: pn 14 gru 2015, 06:21
autor: Arnold
Nie wiem czy czasem nie będziesz musiał przerobić tego wakuometru. Masz połączone wszystkie węże na dole razem i może powodować Ci to przekłamanie. Ogólna zasada synchronizacji jest taka że pierw robisz synchro między cylindrem pierwszym i drugim (jedna U-rurka) później między 3 i 4 cylindrem (druga U-rurka) a na końcu synchronizujesz pary między sobą. Choć jakby się tak zastanowić to nie powinno to jakoś mieszać ale chyba będziesz musiał dużo skakać między śrubkami regulacyjnymi. Wydaje mi się że szybciej będzie na dwóch osobnych U-rurkach. Widzę że nie masz za skomplikowanego układu do rozłączenia.
Możesz sprawdzić i dać znać który układ jak się prezentuje.
Re: Kilka pytań do rc24
: sob 26 gru 2015, 18:19
autor: kellyq
He he piszę ponownie
Zrobiłem przyrząd ale za bardzo ssało mi olej z tych rurek. Dałem dławiki zrobione z igieł strzykawkowych ale nadal ssało. Do tego stopnia że po włączeniu silnika miałem jakieś 5 sekund na ustawienie gaźników zanim zassało olej do głowicy
Wnerwiłem się i kupiłem zegarowe wakuometry, no i teraz to jest bajka z ustawianiem. Stare wężyki wykorzystałem do zegarowych waku i jest git. Jedynie co bym zmienił to budowa mechanizmu synchronizacji gaźników
Jak wyrównam przednie cykindry a potem tylne to dużo jest kręcenia aby wyrównać tył z przodem, chyba że o czymś nie wiem i jest jakaś fajna technika ustawiania V4???
Jeszcze jedno co muszę zrobić to poprawić linkę ssania bo nie dociąga do końca i trochę ciężkawo pali.
//Panie i Panowie zobaczcie za okno idzie wiosna
Re: Kilka pytań do rc24
: śr 13 sty 2016, 20:38
autor: kellyq
Hej
Piszę tutaj żeby nie robić nowego wątku. Mam kolejne pytania.
1. Czy pompka paliwa powinna chodzić cały czas?
2. Jak przygazuje trochę manetką i nagle odejme gazu to moto jak by trochę przygasa poniżej obrotów zadanych pokrętłem przy gaznikach. Czy to jest normalna reakcja czy może mam źle ustawiony skład mieszanki albo cuś sam juz nie wiem.
Poza tymi usterki moto pali teraz na strzała czy zimny czy ciepły. Dodam jeszcze że założyłem irydówki
Re: Kilka pytań do rc24
: śr 13 sty 2016, 20:46
autor: figaro
1. Nie, pompa działa wyłącznie podczas pracy silnika. Im wyższe obroty tym częściej /cyka/ pompa. Impulsy do pracy bierze z impulsatora
2. Nie, takie zjawisko nie powinno występować. Obroty powinny powrócić spokojnie do nominału, bez żadnych spadków. Regulacja gaźników się jeszcze raz kłania
Re: Kilka pytań do rc24
: śr 13 sty 2016, 21:22
autor: kellyq
A jeśli pompka cyka cały czas oczywiście na odpalonym silniku to źle? Dodam że paliwo jest i dochodzi.
Z tymi gaznikami jak dam bogatsze mieszankę to może by to co pomogło? Wcześniej śrubki wolnych obrotów ustawione były na 2 obroty, a teraz ja dałem na 2,5 tak jak podaje serwisowka
Synchronizacja poprawnie wiec chyba nie w tym problem
Re: Kilka pytań do rc24
: czw 14 sty 2016, 22:33
autor: figaro
Silnik pracuje = pompa cyka, tak ma zostać bo jest dobrze.
Sprawdź regulację obrotów biegu jałowego, może masz za niskie?
Re: Kilka pytań do rc24
: pt 15 sty 2016, 06:51
autor: kellyq
Ok dzięki figaro przynajmniej w jednej sprawie mnie uspokoiłeś. Na wolnym momencie dokładnie oblukam te gazniki
Re: Kilka pytań do rc24
: czw 28 sty 2016, 21:52
autor: GrześT
Kellyp ustawiałeś skład mieszanki?
Jeśli tak tona ile obrotów ?
Re: Kilka pytań do rc24
: pt 29 sty 2016, 17:34
autor: kellyq
Ustawiłem na 2,5 obrotu przy przelotowym tłumiku. Tu kiedyś odpaliłem i było dobrze więc na razie nie będę ruszał. Jak się ociepli to sprawdzę na drodze jak to chodzi. Przygasanie po odjeciu gazu też jakoś samo ustąpiło
Re: Kilka pytań do rc24
: pt 25 mar 2016, 21:38
autor: GrześT
Witajcie
Mam pytanie w którym miejscu podpiąć Wakuometr?
Znalazłem po jednej śrubie pod kurucami cylindra 1,2.
Może ktoś podpowiedzieć jak zrobić synchron gaźników?
Do tej pory robiłem to w rzędowych silnikach nigdy w v4.
Re: Kilka pytań do rc24
: sob 26 mar 2016, 08:19
autor: kellyq
Z prawej strony moto pod króćcami też są śrubki, tylko dla tylnego gara bardziej schowana. Wakuometry podpina się pod wszystkie 4, dalej synchronizacja tak jak w rzędówkach kręcisz śrubami regulacyjnymi aż wyrówna się poziom podciśnienia na każdym garze. Przydałby się śrubokręt kątowy, ja zrobiłem sobie prowizorkę z elastycznego cięgna takie jakie są w zestawach kluczy.
Re: Kilka pytań do rc24
: ndz 27 mar 2016, 12:35
autor: GrześT
Ok znalazłem
Nieźle je schowali
Też mam taki prowizoryczny
Pamiętasz jaką wartość podciśnienia trzeba ustawić?
Czy ustawiać do wyrównania?
Rozumiem że ustawiamy cylinder 2,4 i 3,1?
Re: Kilka pytań do rc24
: ndz 27 mar 2016, 13:00
autor: kellyq
Podciśnienie u mnie było na poziomie ok 175 mm na wakuometrze jak poniżej, generalnie ustawiasz do wyrównania się wszystkich odczytów.