Kilka pytań do rc24

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » ndz 13 gru 2015, 10:53

Hejka

Wczoraj miałem trochę czasu żeby pogrzebać w moto:
-wymieniłem olej, filtr
-wyczyściłem gaźniki

Zostało mi jeszcze sprawdzenie luzów zaworowych i synchronizacja gaźników. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Jak nazywają się te końcówki które wkręca się pod gaźnikami w głowicę w celu podpięcia wężyków z synchronizatora? Szukałem na allegro i nic nie znalazłem. Prawdopodobnie rozwiercę śrubę M5 i z niej zrobię takie końcówki, będzie OK?
2. Nie mam kasy na synchronizatory zegarowe, czy takie homemade zrobione z wężyków zdadzą egzamin?
Obrazek
3. Jakieś specjalne uwagi co do synchronizacji w vfr 750?
4. Jakie wartości luzów zaworowych dla vfr 750 rc24/2?
5. Ile obrotów ustawić na śrubach od składu mieszanki?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: PETER » ndz 13 gru 2015, 13:58

kłania ci się jakaś serwisówka bo spore masz braki w wiadomościach technicznych na pewno znajdziesz w necie gdzieś do ściągnięcia,a i w rc 24 były różnice w danych w zależności od roku produkcji
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: Arnold » pn 14 gru 2015, 06:21

Nie wiem czy czasem nie będziesz musiał przerobić tego wakuometru. Masz połączone wszystkie węże na dole razem i może powodować Ci to przekłamanie. Ogólna zasada synchronizacji jest taka że pierw robisz synchro między cylindrem pierwszym i drugim (jedna U-rurka) później między 3 i 4 cylindrem (druga U-rurka) a na końcu synchronizujesz pary między sobą. Choć jakby się tak zastanowić to nie powinno to jakoś mieszać ale chyba będziesz musiał dużo skakać między śrubkami regulacyjnymi. Wydaje mi się że szybciej będzie na dwóch osobnych U-rurkach. Widzę że nie masz za skomplikowanego układu do rozłączenia. ;) Możesz sprawdzić i dać znać który układ jak się prezentuje.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » sob 26 gru 2015, 18:19

He he piszę ponownie

Zrobiłem przyrząd ale za bardzo ssało mi olej z tych rurek. Dałem dławiki zrobione z igieł strzykawkowych ale nadal ssało. Do tego stopnia że po włączeniu silnika miałem jakieś 5 sekund na ustawienie gaźników zanim zassało olej do głowicy :D

Wnerwiłem się i kupiłem zegarowe wakuometry, no i teraz to jest bajka z ustawianiem. Stare wężyki wykorzystałem do zegarowych waku i jest git. Jedynie co bym zmienił to budowa mechanizmu synchronizacji gaźników :lol:

Jak wyrównam przednie cykindry a potem tylne to dużo jest kręcenia aby wyrównać tył z przodem, chyba że o czymś nie wiem i jest jakaś fajna technika ustawiania V4???

Jeszcze jedno co muszę zrobić to poprawić linkę ssania bo nie dociąga do końca i trochę ciężkawo pali.


//Panie i Panowie zobaczcie za okno idzie wiosna :mrgreen:

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » śr 13 sty 2016, 20:38

Hej

Piszę tutaj żeby nie robić nowego wątku. Mam kolejne pytania.

1. Czy pompka paliwa powinna chodzić cały czas?
2. Jak przygazuje trochę manetką i nagle odejme gazu to moto jak by trochę przygasa poniżej obrotów zadanych pokrętłem przy gaznikach. Czy to jest normalna reakcja czy może mam źle ustawiony skład mieszanki albo cuś sam juz nie wiem.

Poza tymi usterki moto pali teraz na strzała czy zimny czy ciepły. Dodam jeszcze że założyłem irydówki

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: figaro » śr 13 sty 2016, 20:46

1. Nie, pompa działa wyłącznie podczas pracy silnika. Im wyższe obroty tym częściej /cyka/ pompa. Impulsy do pracy bierze z impulsatora :wink:
2. Nie, takie zjawisko nie powinno występować. Obroty powinny powrócić spokojnie do nominału, bez żadnych spadków. Regulacja gaźników się jeszcze raz kłania :wink:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » śr 13 sty 2016, 21:22

A jeśli pompka cyka cały czas oczywiście na odpalonym silniku to źle? Dodam że paliwo jest i dochodzi.

Z tymi gaznikami jak dam bogatsze mieszankę to może by to co pomogło? Wcześniej śrubki wolnych obrotów ustawione były na 2 obroty, a teraz ja dałem na 2,5 tak jak podaje serwisowka

Synchronizacja poprawnie wiec chyba nie w tym problem

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: figaro » czw 14 sty 2016, 22:33

Silnik pracuje = pompa cyka, tak ma zostać bo jest dobrze.
Sprawdź regulację obrotów biegu jałowego, może masz za niskie?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » pt 15 sty 2016, 06:51

Ok dzięki figaro przynajmniej w jednej sprawie mnie uspokoiłeś. Na wolnym momencie dokładnie oblukam te gazniki

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 508
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: GrześT » czw 28 sty 2016, 21:52

Kellyp ustawiałeś skład mieszanki?
Jeśli tak tona ile obrotów ?
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » pt 29 sty 2016, 17:34

Ustawiłem na 2,5 obrotu przy przelotowym tłumiku. Tu kiedyś odpaliłem i było dobrze więc na razie nie będę ruszał. Jak się ociepli to sprawdzę na drodze jak to chodzi. Przygasanie po odjeciu gazu też jakoś samo ustąpiło

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 508
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: GrześT » pt 25 mar 2016, 21:38

Witajcie :)
Mam pytanie w którym miejscu podpiąć Wakuometr?
Znalazłem po jednej śrubie pod kurucami cylindra 1,2.
Może ktoś podpowiedzieć jak zrobić synchron gaźników?
Do tej pory robiłem to w rzędowych silnikach nigdy w v4.
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » sob 26 mar 2016, 08:19

Z prawej strony moto pod króćcami też są śrubki, tylko dla tylnego gara bardziej schowana. Wakuometry podpina się pod wszystkie 4, dalej synchronizacja tak jak w rzędówkach kręcisz śrubami regulacyjnymi aż wyrówna się poziom podciśnienia na każdym garze. Przydałby się śrubokręt kątowy, ja zrobiłem sobie prowizorkę z elastycznego cięgna takie jakie są w zestawach kluczy.

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 508
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: GrześT » ndz 27 mar 2016, 12:35

Ok znalazłem :D
Nieźle je schowali :D
Też mam taki prowizoryczny :D
Pamiętasz jaką wartość podciśnienia trzeba ustawić?
Czy ustawiać do wyrównania?
Rozumiem że ustawiamy cylinder 2,4 i 3,1?
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

Awatar użytkownika
kellyq
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 60
Rejestracja: czw 16 lip 2015, 11:20
Imię: Bartek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LJA

Re: Kilka pytań do rc24

Post autor: kellyq » ndz 27 mar 2016, 13:00

Podciśnienie u mnie było na poziomie ok 175 mm na wakuometrze jak poniżej, generalnie ustawiasz do wyrównania się wszystkich odczytów.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 6 gości