Obroty silnika

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » wt 15 wrz 2015, 09:58

Mógłby ktoś sprawdzić z szanownego grona jak zachowują się obroty silnika na biegu jałowym dodawając stopniowo powoli gaz? U mnie gdzieś w okolicach 2800-3000 nagle same podwyższają się do ok 4000 tys/ min. Moim zdaniem tak nie powinno być ale może się mylę, powinny chyba stopniowo rosnąć podczas podkręcania manetką? Vtec działa prawidłowo od ok 6800 obrotów. Jaka może być ewentualna przyczyna, tak miałem już od początku zakupu.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Obroty silnika

Post autor: Zaper » wt 15 wrz 2015, 10:14

Podobnie widziałem w innym vtec, nie wiem czy powodem takich zachowań nie będą te czerwone zaworki a dokładniej system dopalania spalin PAIR. Dużo na ten temat jest na forach zagranicznych. Jedni nie zwracają na to uwagi, inni się wkurzają, a jeszcze inni wyrzucają cały system PAIR i montują zaślepki.

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » wt 15 wrz 2015, 10:33

Sam bym to ustrojstwo wywalił jakby to było możliwe i było przyczyną tych nieregularnie rosnących obrotów, przy przyspieszaniu też to jest odczuwalne i to mnie wkurza, tak delikatnie szarpnie jak się powoli chce jechać. To jest chyba coś podobnego jak egr w aucie tak? Z chęcią bym to zaślepił ale nie wiem co i jak i czy komputer błędu nie zgłosi.

Awatar użytkownika
Hanczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
Model VFR: Jeżdżę fortepianę :D
Imię: Kuba
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Obroty silnika

Post autor: Hanczak » wt 15 wrz 2015, 14:33

Możesz spokojnie go odłączyć, błędu nie będzie. Na początek możesz odpiąć tylko wtyczkę elektryczną od zaworu.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Obroty silnika

Post autor: Zaper » wt 15 wrz 2015, 15:10

Nie nie zgłosi błędu, wyłącz wtyczkę z wiązki, odepnij węże i zatkaj czymś wloty i wtedy spróbuj czy jest zmiana.

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » śr 16 wrz 2015, 09:52

Odpiąłem wtyczkę, zaślepiłem przewody i dalej to samo, w sumie nie widzę żadnej różnicy, na zimnym jak i ciepłym silniku. Co to może być? U was jak jest w końcu? Tak jak mówię, u mnie nie ma szans żeby manetką gazu na biegu jałowym utrzymać np.3000 obrotów bo od razu podnosi się od ok 2800 do 4000-4200!

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Obroty silnika

Post autor: Zaper » śr 16 wrz 2015, 10:49

To nie przewody trzeba zaślepić tylko wlot do czerwonych zaworków przy cylindrach z tyłu i z przodu. A przejedz się na 1 biegu utrzymując stałe obroty 4000 i zobacz czy szarpie.

Awatar użytkownika
Hanczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
Model VFR: Jeżdżę fortepianę :D
Imię: Kuba
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Obroty silnika

Post autor: Hanczak » śr 16 wrz 2015, 13:06

Nie musi nic zatykać na początku, wystarczy odpiąć wtyczkę. Zawór po odpięciu zasilania jest w pozycji zamkniętej.

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » śr 16 wrz 2015, 17:03


Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Obroty silnika

Post autor: Zaper » śr 16 wrz 2015, 20:23

http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... disabling/

ewentualnie, jeszcze jest mostkowanie sond lambda opornikiem 330om, mostkują jeszcze czujnik temperatury ten w airboxie, tematy wszystkie na vfrdiscussion.

Z tym poszarpywaniem to wszystko jest na chybił trafił. A regulacje podciśnień miałeś robione ?

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » śr 16 wrz 2015, 20:41

Hm...regulacje podciśnień? Może o synchronizację przepustnic ci chodzi? Stawiam właśnie na złą sychronizację lub nie prawidłową pracę przepustnic, coś w ten deseń :confused bo były zmieniane tłumiki na pełne przeloty i może poprzedni właściciel olał tą czynność a podobno trzeba przy zmianie wydechów. Choć słyszałem że przy wtryskach to nie jest wymagane.

Awatar użytkownika
Hanczak
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 90
Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
Model VFR: Jeżdżę fortepianę :D
Imię: Kuba
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Obroty silnika

Post autor: Hanczak » śr 16 wrz 2015, 21:32

W takim razie nie baw się już w nic dodatkowo tylko zrób synchro przepustnic. Bez tego nie da się iść dalej w dywagacjach :)

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » czw 17 wrz 2015, 07:51

I chyba od tego trzeba będzie zacząć. A ma ktoś może z okolic wakumetry i zna się na tym, byłbym wdzięczny za pomoc w regulacji tych przepustnic.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Obroty silnika

Post autor: Zaper » czw 17 wrz 2015, 09:52

W Opolu masz Arnolda, a w Kętach Gregory.

ziolko73
Posty: 17
Rejestracja: wt 11 sie 2015, 23:16
Model VFR: v-tec
Imię: RAFAŁ
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: JAWORZNO/DĄBROWA GÓRNICZA

Re: Obroty silnika

Post autor: ziolko73 » czw 17 wrz 2015, 15:03

Miałem na myśli kogoś bliżej, okolice jaworzna-dąbrowy górniczej :?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości