chłodzenie alternatora

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

chłodzenie alternatora

Post autor: Robertos » pn 08 cze 2015, 09:16

Temat z palącym alternatorem jest dość znany. Mnie tez to spotkało i z ciekawości dowiedziałem się jak BMW-u w GS-800 rozwiązało podobny problem.
Brachol takową maszynę ujeżdża i niedawno przy jakieś konserwacji dopatrzył się, że jego alternator również wygląda słabo
obraz_002_746.jpg
Jeden z forumowiczów napisał, że BMK-a zna problem i w tej maszynie od 2010 roku zmieniła rotor. Wcześniej był on pełny tak jak w VFR-ce.
obraz_004_100.jpg
Obecnie nowy rotor ma 6 otworów aby olej miał lepszą możliwość cyrkulacji.
Zdjęcie poniżej pokazuje rotory przed 2010 i po 2010 roku.
IMG2314-M.jpg
Idąc tym tokiem myślenia zaczołem się zastanawiać czy aby nie poprawić inżynierów Hondy i nie skopiować rozwiązania z BMW-u.
Myślę nad zrobieniem 6 otworów fi10 lub fi 12mm.

Czy ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie lub jakieś inne wskazówki lub uwagi?
Myślę że mogłoby to zadziałać.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
Model VFR: vtec
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: chłodzenie alternatora

Post autor: belkot » pn 08 cze 2015, 10:02

Moze mi sie wydaje ale dobrze by bylo jakby rotor byl idealnie wywazony. Jak zrobisz sam otwory moze byc slabo...

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: chłodzenie alternatora

Post autor: Robertos » pn 08 cze 2015, 13:07

Też się bardzo obawiam wiercenia, że pojawi się konieczność wyważania, jak pojawi się jakieś bicie i łożysko nawali to dopiero będzie problem.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: chłodzenie alternatora

Post autor: Robertos » sob 20 cze 2015, 22:56

okazuje się, że rotor w Vtecu jest już owiercony.
20150620_203458.jpg
To jest poprostu ścierwo inżynierskie skoro się tak pali :( gorzej niż Ducat, brak słów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: chłodzenie alternatora

Post autor: Rychu » wt 25 sie 2015, 21:13

nie pali sie sam , tylko przez kiepski odbior pradu - mi sie spalil , ale mialem juz posniedziale styki w instalacji i 1 glowny ( chyba) bezpiecznik z obudową robil za spory rezystor, malo pradu przekazywal dalej , a sam sie prawie stopil z obudową..ladowania prawie nie bylo , do tego mialem zwarcie na celach w akumulatorze -calosc naprawde mocno go obciazyla

elektryka w VFR i chyba w wielu starszych juz Hondach ,wymaga co jakis czas dokladnego przegladu .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości