Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Nowy UP. Gazniki wyczyszczone synchro zrobione swiece wymienione do 9 tys obrotow chodzi jak szatan dopóki silnik sie lepiej nie zagrzeje wtedy zaczyna przerywac i złe wkręcać, moduł zapłonowy zmieniamy to samo się dzieje. Czekam na jakomś pomoc rady...
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Kiedyś na forum ktoś zwrócił uwagę na uszkodzenie kostek impulsatora, który wariował /gubił impulsy/ dopiero po solidnym nagrzaniu oleju /silnika/.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
a wieć tak odebrałem od kolegi który mi wyczyścił ( gaźniki wszystkie kostki spięcia spinki i co się dało ) przegonił ją konkretnie i w tej chwili raz przeywa raz nie jak bardzo dobrze nagrzany silnik wtedy nie przerywa ( takie stany przejsciowe) jutro wybiram sie w taka trase 200 km zobacze jak bedzie o wygladało. I pytanie w zwiazku z ciepłotą swieć osobiscie z polecenia kolegi uzywam NGK CR9 H9. Stare były CR8 EH9 ( zmieniłem w pazdzierniku ubiegłeo roku) czyli na mniejsza cieplote ? Jakie to a znaczenie ze wzgeldu na jazde?
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
-
- pisarz
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Jak lubisz cisnąć moto i mało jeździsz przy niskich temperaturach to CR9 będą dobre. Manual mówi, że CR9 są do stosowania przy długotrwałej jeździe z dużymi prędkościami. Całkiem sensownie, bo przy prędkościach autostradowych silnik kręci koło 7k obrotów.
Miałeś te objawy przed zmianą świec? Może tam warto jeszcze zajrzeć. Obejrzyj jak wyglądają, jak masz możliwość to zmierz, czy mieszczą się w specyfikacji. Ba, może któraś nie jest dokręcona do końca ( chociaż nie wiem, czy to mogłoby dać jakieś objawy ).
Miałeś te objawy przed zmianą świec? Może tam warto jeszcze zajrzeć. Obejrzyj jak wyglądają, jak masz możliwość to zmierz, czy mieszczą się w specyfikacji. Ba, może któraś nie jest dokręcona do końca ( chociaż nie wiem, czy to mogłoby dać jakieś objawy ).
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
chopdzi o to że raczej nie cisne i dlatego te swiece nie odpowiednie były raczej i chyba w tym lezal cały moj problem zmienie w najblizszym czasie na CR8 i powinno przy mojej jezdzie być ok
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
U mnie walka nadal trwa, pytam PETERA co dalej sprawdzać o On podpowiada - cierpliwy za co serdecznie dziękuję i na pewno przy najbliższej okazji zostanie to wynagrodzone. Przypomnę u mnie są objawy takie jakby ktoś na ułamek sekundy zabrał prąd lub paliwo tzn trzymasz gaz tak że obroty utrzymują się np na 6 000 i raz na jakiś czas przerwa, podczas jazdy objawia się szarpaniem moto tak jakbyś ujmował gazu. Sprawdzone:
- Kostki traktowane kontakt sprayem i wazeliną
- Zmieniony akumlator
- Wyczyszczone przepustnice
- Zrobione synchro
- Zrobione luzy zaworowe
- Cewki, świece, przewody WN
- Zmienione wtryski od innej VFR
- Sprawdzone wężyki podciśnień i pomimo ze siedziały ok, to podmienione na takie które siedzą mocniej
- Usunięty alarm z wiązki elektrycznej
- Komputer przełożony do innej vfr i działa bez problemu
- Filtr powietrza nie ma żadnego wpływu
- Sprawdzone bezpieczniki
- Jutro kupuję używaną wiązkę i będę zmieniał na próbę całą
- Dzisiaj lub jutro podmienię czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to pisać to będę sprawdzał krok po kroku. Możemy nawet zawody urządzić z jakąś nagrodą
- Kostki traktowane kontakt sprayem i wazeliną
- Zmieniony akumlator
- Wyczyszczone przepustnice
- Zrobione synchro
- Zrobione luzy zaworowe
- Cewki, świece, przewody WN
- Zmienione wtryski od innej VFR
- Sprawdzone wężyki podciśnień i pomimo ze siedziały ok, to podmienione na takie które siedzą mocniej
- Usunięty alarm z wiązki elektrycznej
- Komputer przełożony do innej vfr i działa bez problemu
- Filtr powietrza nie ma żadnego wpływu
- Sprawdzone bezpieczniki
- Jutro kupuję używaną wiązkę i będę zmieniał na próbę całą
- Dzisiaj lub jutro podmienię czujnik położenia wału i czujnik wałka rozrządu
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to pisać to będę sprawdzał krok po kroku. Możemy nawet zawody urządzić z jakąś nagrodą
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Sprawdź luz na zabieraku zębatki U mnie te gumy są wyrobione i dalej tak chodzi z tym ale jezdziłem kumpla VFR ma to samo także jesliCi to przeszkadza szukaj dalej ale ja już daje spokoj Powodzenia
Pisz kiedy Ci pasuje w Sączu pod media marktem sie możemy spotkac zobaczymy co w trawie piszczy
Pisz kiedy Ci pasuje w Sączu pod media marktem sie możemy spotkac zobaczymy co w trawie piszczy
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Tyle że u mnie to poszarpywanie występuje na N tak jak i w czasie jazdy, więc napęd ma nic do tego. Wymianę wiązki, jak i nowe czujniki wału i wałka rozrządu zmienię w sobotę rano więc się okaże co i jak.
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
A ja bym jednak obstawiał problemy natury elektrycznej
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Wiec nowe odkrycie, silnik zimny, odpalam daje na 4500 i chodzi równo, na wyświetlaczu wyświetlają się dwie kreski czyli jak to na zimnym brak wskazań temperatury, jak tylko temperatura się pojawi czyli 36 stopni to od razu zaczyna się falowanie. Wiązka zmieniona i nic to nie zmienia. Który czujnik będzie powodował to zamieszanie?
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
A i jeszcze uświadomiłem sobie ze testowaliśmy kompa u kumpla tez na zimnym moto wiec do końca nie wiadomo czy komputer nie robi problemów.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
A i jeszcze uświadomiłem sobie ze testowaliśmy kompa u kumpla tez na zimnym moto wiec do końca nie wiadomo czy komputer nie robi problemów.
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
To lecimy dalej, podpiąłem inny regulator,a za radą PETERA wymienione Air Intake Sensor czyli czujnik temperatury pobieranego powietrza tj. ten biały czujnik w air boksie oraz zmieniony pulse generator czyli impulsator - czujnik położenia wału, zero zmian. Wieczorem kolejne zmiany i nowiny bo puki co w moim blaszaku za gorąco. Ma ktoś jakieś dodatkowe pomysły ?
-
- klepacz
- Posty: 705
- Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
- Imię: Krzysztof
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Usunąłem całkowicie PAIR, zaślepiłem wężyki i dalej to samo aczkolwiek na plus jest to że wreszcie zaświeciła się kontrolka FI gdy przy nagrzanym silniku na N dodałem gazu do 12 000 obrotów, więc zworka i czytanie, i miga tak:
https://www.youtube.com/watch?v=wb9UWJ- ... e=youtu.be
zatem błędy 2, 8, 9, i w sumie dwa długie mignięcia i 3 krótkie to powinno być 23, a takiego błędu nie ma więc nam to rozumieć jaki 10 i 13 ???
o ile część tych błędów może być z wcześniejszych prób jak nap IAT bo odpiąłem go całkiem i uruchomiłem silnik, tak błąd z czujnikiem położenia przepustnicy - TP Sensor wydaje się świeży i nigdy wcześniej mi się nie pojawił.
Pytanie czy takie zachowanie jak w filmie poniżej może świadczyć o uszkodzonym czujniku położenia przepustnicy??
dodam że od 18 sekundy do 48 trzymam manetkę w stałym położeniu a obroty lecą w dół, w 49/50 sekundzie chcę dodać gazu a obroty ledwo co się ponoszą, później odpuszczam, w dalszych momentach np od 1:30 można też zaobserwować że trzymam manetkę w stałym położeniu a obroty falują.
https://www.youtube.com/watch?v=PgmoZnK ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=wb9UWJ- ... e=youtu.be
zatem błędy 2, 8, 9, i w sumie dwa długie mignięcia i 3 krótkie to powinno być 23, a takiego błędu nie ma więc nam to rozumieć jaki 10 i 13 ???
o ile część tych błędów może być z wcześniejszych prób jak nap IAT bo odpiąłem go całkiem i uruchomiłem silnik, tak błąd z czujnikiem położenia przepustnicy - TP Sensor wydaje się świeży i nigdy wcześniej mi się nie pojawił.
Pytanie czy takie zachowanie jak w filmie poniżej może świadczyć o uszkodzonym czujniku położenia przepustnicy??
dodam że od 18 sekundy do 48 trzymam manetkę w stałym położeniu a obroty lecą w dół, w 49/50 sekundzie chcę dodać gazu a obroty ledwo co się ponoszą, później odpuszczam, w dalszych momentach np od 1:30 można też zaobserwować że trzymam manetkę w stałym położeniu a obroty falują.
https://www.youtube.com/watch?v=PgmoZnK ... e=youtu.be
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Cholera ładna zagwustka z Twoim moto Zaper, mam nadzieje że uda Ci się ogarnąć problem
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości