Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Model VFR: Z1000SX 17-
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Błędy możesz z czytać tak jak to pokazują na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY
Jeśli chodzi o brak masy to często problemem jest kostka zbiorcza po lewej stronie czachy: ta żółta.
Jeśli chodzi o brak masy to często problemem jest kostka zbiorcza po lewej stronie czachy: ta żółta.
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Dzięki za podpowiedzi. Jutro po pracy sprawdzę błędy.
Nic jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem o którą kostkę chodzi. Przeglądam Service Manuala (219mb, http://tnij.org/puy2p9b ) i zastanawiam się co trzeba rozebrać żeby dorwać się do tych kostek (np tej z postów Koobsky'ego , nie żebym ją gdzieś zlokalizował w tym manualu).
Na razie jeszcze mnie to przerasta i się zastanawiam czy brać się za to sam czy nie szukać mechanika/ASO (tyle że nie mam za dużego zaufania do mechaników). Ehhh najwyżej rozbiorę pół moto i się nauczę .
Znalazłem jakiś filmik z rozebraną VFRką ( https://www.youtube.com/watch?v=nUVp6gdn7KU ) i od 4:11 kolega mówi o mostkowaniu masy przy jakichś wtyczkach (tutaj na niebieskiej). Tymi mam się zainteresować po sprawdzeniu błędów?
Nic jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem o którą kostkę chodzi. Przeglądam Service Manuala (219mb, http://tnij.org/puy2p9b ) i zastanawiam się co trzeba rozebrać żeby dorwać się do tych kostek (np tej z postów Koobsky'ego , nie żebym ją gdzieś zlokalizował w tym manualu).
Na razie jeszcze mnie to przerasta i się zastanawiam czy brać się za to sam czy nie szukać mechanika/ASO (tyle że nie mam za dużego zaufania do mechaników). Ehhh najwyżej rozbiorę pół moto i się nauczę .
Znalazłem jakiś filmik z rozebraną VFRką ( https://www.youtube.com/watch?v=nUVp6gdn7KU ) i od 4:11 kolega mówi o mostkowaniu masy przy jakichś wtyczkach (tutaj na niebieskiej). Tymi mam się zainteresować po sprawdzeniu błędów?
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
To tu się zgłoś, jak sobie nie poradzisz:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=836
Co do kostki, wszystko napisane i pokazane. W manualu czy jej nie ma? Hmmm wejdź na stronę z częściami HONDY to znajdziesz na wiązce kwadratowe zgrubienie - to ona
viewtopic.php?p=290957#p290957
viewtopic.php?p=290740#p290740
To nie ta niebieska kostka z filmu.
Jeśli świeci FI a nie miga (wskazując błędy), do tego moto przygasa i się dusi, szukaj tej białej o której pisał Koobsky i do dzieła
Napisał też jak się tam dostać
viewtopic.php?p=291009#p291009
memberlist.php?mode=viewprofile&u=836
Co do kostki, wszystko napisane i pokazane. W manualu czy jej nie ma? Hmmm wejdź na stronę z częściami HONDY to znajdziesz na wiązce kwadratowe zgrubienie - to ona
viewtopic.php?p=290957#p290957
viewtopic.php?p=290740#p290740
To nie ta niebieska kostka z filmu.
Jeśli świeci FI a nie miga (wskazując błędy), do tego moto przygasa i się dusi, szukaj tej białej o której pisał Koobsky i do dzieła
Napisał też jak się tam dostać
viewtopic.php?p=291009#p291009
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Dzięki Łukaszu za namiary na Grzesia i rady.
Późno wracam z pracy i przy latarce ciężko się działa a garaż przebudowany i oświetlenia nie ma (zamontuje w sobotę - dziwnie po zakupie moto motywacja wzrosła).
Odpaliłem moto z rozłożoną nóżką i FI nic nie mruga (a mrugało by gdyby w tym konkretnym momencie coś go bolało). Odkręciłem więc ta małą czarną zaślepkę z prawej strony pod licznikiem żeby dostać się do wtyczki DLC od komputera i zacząłem walczyć z tą wtyczką (czerwona). No cholerstwa otworzyć nie mogę. Dostęp tragiczny a to się trzyma jak szalone.
W sobotę odkręcę crash pada i plastiki z prawej strony, otworzę tą wtyczkę i zobaczymy co mi wymruga z pamięci.
Co do świecenia FI to nie jest tak że ona świeci i dopiero wtedy jest problem.
Do tego dnia kiedy pisałem że zaświeciła nigdy nie dawała znaku życia, moto szarpało i tyle a FI nie świeciło, nie mrugało.
Tego jednego dnia moto pierwszy raz zgasło (szarpało znowu). Po tym jak zgasło zapaliłem, ruszyłem, zauważyłem że FI świeci na stałe a moto jedzie idealnie. Zgasiłem, zapaliłem, FI zgasło a moto znowu szarpie. Wszystko na jakichś 5 kilometrach drogi, bez żadnych przerw.
Wczoraj wieczorem (ciemno już było) kolega wyciągnął mnie na małą wycieczkę po okolicy, zaryzykowałem i tak jak zazwyczaj, FI nie świeci, moto jedzie bez problemu. Pełny zakres wszystkiego, od temperatury silnika po prędkości.
Późno wracam z pracy i przy latarce ciężko się działa a garaż przebudowany i oświetlenia nie ma (zamontuje w sobotę - dziwnie po zakupie moto motywacja wzrosła).
Odpaliłem moto z rozłożoną nóżką i FI nic nie mruga (a mrugało by gdyby w tym konkretnym momencie coś go bolało). Odkręciłem więc ta małą czarną zaślepkę z prawej strony pod licznikiem żeby dostać się do wtyczki DLC od komputera i zacząłem walczyć z tą wtyczką (czerwona). No cholerstwa otworzyć nie mogę. Dostęp tragiczny a to się trzyma jak szalone.
W sobotę odkręcę crash pada i plastiki z prawej strony, otworzę tą wtyczkę i zobaczymy co mi wymruga z pamięci.
Co do świecenia FI to nie jest tak że ona świeci i dopiero wtedy jest problem.
Do tego dnia kiedy pisałem że zaświeciła nigdy nie dawała znaku życia, moto szarpało i tyle a FI nie świeciło, nie mrugało.
Tego jednego dnia moto pierwszy raz zgasło (szarpało znowu). Po tym jak zgasło zapaliłem, ruszyłem, zauważyłem że FI świeci na stałe a moto jedzie idealnie. Zgasiłem, zapaliłem, FI zgasło a moto znowu szarpie. Wszystko na jakichś 5 kilometrach drogi, bez żadnych przerw.
Wczoraj wieczorem (ciemno już było) kolega wyciągnął mnie na małą wycieczkę po okolicy, zaryzykowałem i tak jak zazwyczaj, FI nie świeci, moto jedzie bez problemu. Pełny zakres wszystkiego, od temperatury silnika po prędkości.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Dlatego polecam dostać się do tej kostki. Nie czekaj, aż pojawi się choinka, bo może to stać się na zakręcie przy 100km/h. Pierwsze objawy już widziałeś, żaden problem jest rozciąć izolację i wyjąć "grzebień" łączący wsuwki. Kontrolka nie zawsze świeci, miga, ale silnik może czkać. Poza tym brak dobrej masy to upływ prądu poprzez inne obwody, zaczną się problemy z ładowaniem, palenie reglera i alternatora, i takie tam problemy hondy .
Pzdr
Pzdr
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Jasna sprawa. Zaglądnę do tej kostki bez dyskusji.
Udało mi się (a raczej mojemu koledze z pracy, tez motocyklista) zdjąć zatyczkę z wtyczki od komputera. Sprawdziłem błędy, jest tylko jeden, jedno krótkie mrugnięcie. Więc:
Loose or poor contacts on MAP sensor connector
Open or short circuit in MAP sensor wire
Faulty MAP sensor
Po skasowaniu błędu odpaliłem i dałem moto trochę pochodzić pod domem (nie jeździłem). Żaden błąd się nie pojawił.
Udało mi się (a raczej mojemu koledze z pracy, tez motocyklista) zdjąć zatyczkę z wtyczki od komputera. Sprawdziłem błędy, jest tylko jeden, jedno krótkie mrugnięcie. Więc:
Loose or poor contacts on MAP sensor connector
Open or short circuit in MAP sensor wire
Faulty MAP sensor
Po skasowaniu błędu odpaliłem i dałem moto trochę pochodzić pod domem (nie jeździłem). Żaden błąd się nie pojawił.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Model VFR: Z1000SX 17-
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Samo wykasowanie nic nie da. Trzeba się dobrać do wtyczki map sensora i psiuknąć kontaktem.
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Nie no to ja wiem. Tak tylko napisałem że problem nie występuje od razu po samym odpaleniu. Ciekawe co go wygenerowało, gdyby się pojawiał ten błąd od razu a np psiknięcie kontaktem by sprawiło że błąd nie wskakuje to już jest postęp a tak to kij wie kiedy i czy ten błąd znowu wskoczy.
Oglądnę tą wtyczkę jutro. Mam jakoś zmierzyć wartości MAP sensora? W Service Manualu na stronie 5-77 są podane prawidłowe wartości. Żebym ja tylko jeszcze wiedział gdzie i jak to mierzyć
Miałem raz Audi A6 (ostatnie) i tam sobie mogłem te błędy VAGiem oglądać, kasować i dalej się pojawiały i znowu sobie je kasowałem, naprawiałem, pojawiały się kolejne i w końcu kupiłem z powrotem Hondę Civic
Niemniej dziękuje wszystkim za udzielanie się, mam nadzieję że niedługo znajdziemy problem i będę mógł przyjemnie i bezpiecznie śmigać.
Oglądnę tą wtyczkę jutro. Mam jakoś zmierzyć wartości MAP sensora? W Service Manualu na stronie 5-77 są podane prawidłowe wartości. Żebym ja tylko jeszcze wiedział gdzie i jak to mierzyć
Miałem raz Audi A6 (ostatnie) i tam sobie mogłem te błędy VAGiem oglądać, kasować i dalej się pojawiały i znowu sobie je kasowałem, naprawiałem, pojawiały się kolejne i w końcu kupiłem z powrotem Hondę Civic
Niemniej dziękuje wszystkim za udzielanie się, mam nadzieję że niedługo znajdziemy problem i będę mógł przyjemnie i bezpiecznie śmigać.
-
- pisarz
- Posty: 442
- Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
- Model VFR: Z1000SX 17-
- Imię: Kamil
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
U mnie często Fi pojawiało się tzn zapalało i nie gasło jak często korzystałem z VTEC-a - od świateł do świateł . Odkąd wiozłem się za wtyczki, poprowadziłem bezpośrednio przewód masy od aku do kostki - u mnie żółtej, póki co nie pojawiło się.
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Ja na chwilę obecną nie za często przekraczam 6800 obrotów. Wiesz jeżdżę po nastoletniej przerwie dopiero od niecałych dwóch miesięcy (a wcześniej to była Java CZ 175 dziadka) i wolę nie przeginać. Niemniej nie wykluczone że u mnie ta usterka jest na innym poziomie zaawansowania i zaświeciło się nawet bez VTECa.
A jak już o jeździe bez VTECa wspomniałem to pochwalę się, spalanie waha się od 5,8 do 6,3 na tych 4000 km które już zrobiłem. Chyba nieźle nie?
A jak już o jeździe bez VTECa wspomniałem to pochwalę się, spalanie waha się od 5,8 do 6,3 na tych 4000 km które już zrobiłem. Chyba nieźle nie?
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Model VFR: RC36II
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Lista rzeczy które były zrobione a nie pomogło przy przerywaniu podczas przyspieszania gdy silnik się zagrzał:
-czyszczenie gaźników i całego układu paliwowego wraz z bakiem.
-regulacja zaworów
-synchro
-podmiana pompki paliwa, modułu zapłonowego, regulatora napięcia
A co pomogło chyba...
W ten wtorek wziąłem się sam za rozmyślanie poszukałem na forum i znalazłem temat w którym po zagrzaniu RC46 silnik na wyższych obrotach zaczynał przerywać czyli cos takiego jak u mnie, tam przyczyna był czujnik stopki bocznej, myślę spróbuje wyczyściłem tam w miarę kolo stopki kolo sprężyny co tam chyba czujnik naciąga potem spryskałem kontaktem w sprey i o dziwi pojechałem na TESTY zagrzałem konkretnie i działa... od tego czasu zrobilem jakies 300 km tak 50 km nonstop i działa moto bez zarzutu Ktoś to jakos wyjasni co w tym czujniku takiego jest ze moze powodowac taka awarie ?
dziękuje wszystkim za pomoc
Temat raczej do zamknięcia
-czyszczenie gaźników i całego układu paliwowego wraz z bakiem.
-regulacja zaworów
-synchro
-podmiana pompki paliwa, modułu zapłonowego, regulatora napięcia
A co pomogło chyba...
W ten wtorek wziąłem się sam za rozmyślanie poszukałem na forum i znalazłem temat w którym po zagrzaniu RC46 silnik na wyższych obrotach zaczynał przerywać czyli cos takiego jak u mnie, tam przyczyna był czujnik stopki bocznej, myślę spróbuje wyczyściłem tam w miarę kolo stopki kolo sprężyny co tam chyba czujnik naciąga potem spryskałem kontaktem w sprey i o dziwi pojechałem na TESTY zagrzałem konkretnie i działa... od tego czasu zrobilem jakies 300 km tak 50 km nonstop i działa moto bez zarzutu Ktoś to jakos wyjasni co w tym czujniku takiego jest ze moze powodowac taka awarie ?
dziękuje wszystkim za pomoc
Temat raczej do zamknięcia
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
-
- pisarz
- Posty: 209
- Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
- Model VFR: RC36II
- Imię: Robert
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3city/W-wa
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Gratuluję rozwiązania problemu . Dziwna sprawa z tym czujnikiem, bo teoretycznie on powinien po prostu zgasić Ci silnik, ale najwyraźniej jest też wariant pośredni . Sprężynka to jest raczej od samej stopki, bo nie kojarzę nic przy czujniku. W ogóle ten czujnik to ma ciężkie życie, bo leci na niego smar z przedniej zębatki.
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Model VFR: RC36II
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Nie mam pojęcia czemu tak jest ale ciesze się że działa męczyłem się z tym od kwietnia sezon nie zbyt wypalił... ale teraz puki słoneczko nadrabiam kilometrybachu pisze:Gratuluję rozwiązania problemu . Dziwna sprawa z tym czujnikiem, bo teoretycznie on powinien po prostu zgasić Ci silnik, ale najwyraźniej jest też wariant pośredni . Sprężynka to jest raczej od samej stopki, bo nie kojarzę nic przy czujniku. W ogóle ten czujnik to ma ciężkie życie, bo leci na niego smar z przedniej zębatki.
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
- vonom
- bywalec
- Posty: 32
- Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
- Model VFR: 800 VTEC
- Imię: Tomek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Kontakt:
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
Nieźle. No i fajnie że (miejmy nadzieje) znalazłeś przyczynę u siebie.
Ja tematu jeszcze nie ruszyłem. W grę wchodzą raczej tylko weekendy a ostatnie trzy wyglądały tak - choroba, wesele siostry mojej żony, choroba. Niemniej sprawdzę i ten czujnik i wyczyszczę/psiknę.
Ja tematu jeszcze nie ruszyłem. W grę wchodzą raczej tylko weekendy a ostatnie trzy wyglądały tak - choroba, wesele siostry mojej żony, choroba. Niemniej sprawdzę i ten czujnik i wyczyszczę/psiknę.
- Philip169K
- teksciarz
- Posty: 133
- Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
- Model VFR: RC36II
- Imię: Filip
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnów i okolice.
Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.
viewtopic.php?f=18&t=20826
mi pomógł ten temat
RC36II jest troszkę mniej elektryczna niż V-Tec dlatego nie wiem czy Ci pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.
Spróbuj odpiąć wgl tą kostkę co się będzie działo
mi pomógł ten temat
RC36II jest troszkę mniej elektryczna niż V-Tec dlatego nie wiem czy Ci pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.
Spróbuj odpiąć wgl tą kostkę co się będzie działo
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!
Tłumik Doma Racing
Tłumik Doma Racing
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości