Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Cimaj » wt 06 paź 2015, 23:14

Błędy możesz z czytać tak jak to pokazują na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY
Jeśli chodzi o brak masy to często problemem jest kostka zbiorcza po lewej stronie czachy: ta żółta.

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » śr 07 paź 2015, 00:04

Dzięki za podpowiedzi. Jutro po pracy sprawdzę błędy.
Nic jeszcze nie rozbierałem więc nie wiem o którą kostkę chodzi. Przeglądam Service Manuala (219mb, http://tnij.org/puy2p9b ) i zastanawiam się co trzeba rozebrać żeby dorwać się do tych kostek (np tej z postów Koobsky'ego , nie żebym ją gdzieś zlokalizował w tym manualu).
Na razie jeszcze mnie to przerasta i się zastanawiam czy brać się za to sam czy nie szukać mechanika/ASO (tyle że nie mam za dużego zaufania do mechaników). Ehhh najwyżej rozbiorę pół moto i się nauczę :) .

Znalazłem jakiś filmik z rozebraną VFRką ( https://www.youtube.com/watch?v=nUVp6gdn7KU ) i od 4:11 kolega mówi o mostkowaniu masy przy jakichś wtyczkach (tutaj na niebieskiej). Tymi mam się zainteresować po sprawdzeniu błędów?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: emil » śr 07 paź 2015, 16:42

To tu się zgłoś, jak sobie nie poradzisz:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=836

Co do kostki, wszystko napisane i pokazane. W manualu czy jej nie ma? Hmmm wejdź na stronę z częściami HONDY to znajdziesz na wiązce kwadratowe zgrubienie - to ona ;)
viewtopic.php?p=290957#p290957
viewtopic.php?p=290740#p290740

To nie ta niebieska kostka z filmu.
Jeśli świeci FI a nie miga (wskazując błędy), do tego moto przygasa i się dusi, szukaj tej białej o której pisał Koobsky i do dzieła :)
Napisał też jak się tam dostać
viewtopic.php?p=291009#p291009

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » czw 08 paź 2015, 19:19

Dzięki Łukaszu za namiary na Grzesia i rady.
Późno wracam z pracy i przy latarce ciężko się działa a garaż przebudowany i oświetlenia nie ma (zamontuje w sobotę ;) - dziwnie po zakupie moto motywacja wzrosła).
Odpaliłem moto z rozłożoną nóżką i FI nic nie mruga (a mrugało by gdyby w tym konkretnym momencie coś go bolało). Odkręciłem więc ta małą czarną zaślepkę z prawej strony pod licznikiem żeby dostać się do wtyczki DLC od komputera i zacząłem walczyć z tą wtyczką (czerwona). No cholerstwa otworzyć nie mogę. Dostęp tragiczny a to się trzyma jak szalone.
W sobotę odkręcę crash pada i plastiki z prawej strony, otworzę tą wtyczkę i zobaczymy co mi wymruga z pamięci.

Co do świecenia FI to nie jest tak że ona świeci i dopiero wtedy jest problem.
Do tego dnia kiedy pisałem że zaświeciła nigdy nie dawała znaku życia, moto szarpało i tyle a FI nie świeciło, nie mrugało.
Tego jednego dnia moto pierwszy raz zgasło (szarpało znowu). Po tym jak zgasło zapaliłem, ruszyłem, zauważyłem że FI świeci na stałe a moto jedzie idealnie. Zgasiłem, zapaliłem, FI zgasło a moto znowu szarpie. Wszystko na jakichś 5 kilometrach drogi, bez żadnych przerw.

Wczoraj wieczorem (ciemno już było) kolega wyciągnął mnie na małą wycieczkę po okolicy, zaryzykowałem i tak jak zazwyczaj, FI nie świeci, moto jedzie bez problemu. Pełny zakres wszystkiego, od temperatury silnika po prędkości.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: emil » pt 09 paź 2015, 14:01

Dlatego polecam dostać się do tej kostki. Nie czekaj, aż pojawi się choinka, bo może to stać się na zakręcie przy 100km/h. Pierwsze objawy już widziałeś, żaden problem jest rozciąć izolację i wyjąć "grzebień" łączący wsuwki. Kontrolka nie zawsze świeci, miga, ale silnik może czkać. Poza tym brak dobrej masy to upływ prądu poprzez inne obwody, zaczną się problemy z ładowaniem, palenie reglera i alternatora, i takie tam problemy hondy ;).

Pzdr

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » pt 09 paź 2015, 20:59

Jasna sprawa. Zaglądnę do tej kostki bez dyskusji.

Udało mi się (a raczej mojemu koledze z pracy, tez motocyklista) zdjąć zatyczkę z wtyczki od komputera. Sprawdziłem błędy, jest tylko jeden, jedno krótkie mrugnięcie. Więc:
Loose or poor contacts on MAP sensor connector
Open or short circuit in MAP sensor wire
Faulty MAP sensor

Po skasowaniu błędu odpaliłem i dałem moto trochę pochodzić pod domem (nie jeździłem). Żaden błąd się nie pojawił.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Cimaj » pt 09 paź 2015, 21:36

Samo wykasowanie nic nie da. Trzeba się dobrać do wtyczki map sensora i psiuknąć kontaktem.

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » pt 09 paź 2015, 21:53

:) Nie no to ja wiem. Tak tylko napisałem że problem nie występuje od razu po samym odpaleniu. Ciekawe co go wygenerowało, gdyby się pojawiał ten błąd od razu a np psiknięcie kontaktem by sprawiło że błąd nie wskakuje to już jest postęp a tak to kij wie kiedy i czy ten błąd znowu wskoczy.
Oglądnę tą wtyczkę jutro. Mam jakoś zmierzyć wartości MAP sensora? W Service Manualu na stronie 5-77 są podane prawidłowe wartości. Żebym ja tylko jeszcze wiedział gdzie i jak to mierzyć ;)

Miałem raz Audi A6 (ostatnie) i tam sobie mogłem te błędy VAGiem oglądać, kasować i dalej się pojawiały i znowu sobie je kasowałem, naprawiałem, pojawiały się kolejne i w końcu kupiłem z powrotem Hondę Civic :)

Niemniej dziękuje wszystkim za udzielanie się, mam nadzieję że niedługo znajdziemy problem i będę mógł przyjemnie i bezpiecznie śmigać.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Model VFR: Z1000SX 17-
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Cimaj » pt 09 paź 2015, 22:16

U mnie często Fi pojawiało się tzn zapalało i nie gasło jak często korzystałem z VTEC-a - od świateł do świateł :). Odkąd wiozłem się za wtyczki, poprowadziłem bezpośrednio przewód masy od aku do kostki - u mnie żółtej, póki co nie pojawiło się.

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » pt 09 paź 2015, 22:30

Ja na chwilę obecną nie za często przekraczam 6800 obrotów. Wiesz jeżdżę po nastoletniej przerwie dopiero od niecałych dwóch miesięcy (a wcześniej to była Java CZ 175 dziadka) i wolę nie przeginać. Niemniej nie wykluczone że u mnie ta usterka jest na innym poziomie zaawansowania i zaświeciło się nawet bez VTECa.
A jak już o jeździe bez VTECa wspomniałem to pochwalę się, spalanie waha się od 5,8 do 6,3 na tych 4000 km które już zrobiłem. Chyba nieźle nie?

Awatar użytkownika
Philip169K
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
Model VFR: RC36II
Imię: Filip
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów i okolice.

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Philip169K » czw 29 paź 2015, 21:29

Lista rzeczy które były zrobione a nie pomogło przy przerywaniu podczas przyspieszania gdy silnik się zagrzał:
-czyszczenie gaźników i całego układu paliwowego wraz z bakiem.
-regulacja zaworów
-synchro
-podmiana pompki paliwa, modułu zapłonowego, regulatora napięcia

A co pomogło chyba...
W ten wtorek wziąłem się sam za rozmyślanie poszukałem na forum i znalazłem temat w którym po zagrzaniu RC46 silnik na wyższych obrotach zaczynał przerywać czyli cos takiego jak u mnie, tam przyczyna był czujnik stopki bocznej, myślę spróbuje wyczyściłem tam w miarę kolo stopki kolo sprężyny co tam chyba czujnik naciąga potem spryskałem kontaktem w sprey i o dziwi pojechałem na TESTY zagrzałem konkretnie i działa... od tego czasu zrobilem jakies 300 km tak 50 km nonstop i działa moto bez zarzutu :) Ktoś to jakos wyjasni co w tym czujniku takiego jest ze moze powodowac taka awarie ?

dziękuje wszystkim za pomoc :)
Temat raczej do zamknięcia :D
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!

Tłumik Doma Racing

bachu
pisarz
pisarz
Posty: 209
Rejestracja: śr 11 cze 2014, 21:57
Model VFR: RC36II
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3city/W-wa

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: bachu » ndz 01 lis 2015, 23:53

Gratuluję rozwiązania problemu :) . Dziwna sprawa z tym czujnikiem, bo teoretycznie on powinien po prostu zgasić Ci silnik, ale najwyraźniej jest też wariant pośredni :mrgreen: . Sprężynka to jest raczej od samej stopki, bo nie kojarzę nic przy czujniku. W ogóle ten czujnik to ma ciężkie życie, bo leci na niego smar z przedniej zębatki.

Awatar użytkownika
Philip169K
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
Model VFR: RC36II
Imię: Filip
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów i okolice.

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Philip169K » pn 02 lis 2015, 13:18

bachu pisze:Gratuluję rozwiązania problemu :) . Dziwna sprawa z tym czujnikiem, bo teoretycznie on powinien po prostu zgasić Ci silnik, ale najwyraźniej jest też wariant pośredni :mrgreen: . Sprężynka to jest raczej od samej stopki, bo nie kojarzę nic przy czujniku. W ogóle ten czujnik to ma ciężkie życie, bo leci na niego smar z przedniej zębatki.
Nie mam pojęcia czemu tak jest ale ciesze się że działa :D męczyłem się z tym od kwietnia sezon nie zbyt wypalił... ale teraz puki słoneczko nadrabiam kilometry :)
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!

Tłumik Doma Racing

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » wt 03 lis 2015, 22:25

Nieźle. No i fajnie że (miejmy nadzieje) znalazłeś przyczynę u siebie.

Ja tematu jeszcze nie ruszyłem. W grę wchodzą raczej tylko weekendy a ostatnie trzy wyglądały tak - choroba, wesele siostry mojej żony, choroba. Niemniej sprawdzę i ten czujnik i wyczyszczę/psiknę.

Awatar użytkownika
Philip169K
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
Model VFR: RC36II
Imię: Filip
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów i okolice.

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Philip169K » śr 04 lis 2015, 12:20

viewtopic.php?f=18&t=20826

mi pomógł ten temat :)

RC36II jest troszkę mniej elektryczna niż V-Tec dlatego nie wiem czy Ci pomoże ale na pewno nie zaszkodzi.
Spróbuj odpiąć wgl tą kostkę co się będzie działo :)
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!

Tłumik Doma Racing

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości