Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Model VFR: 800 FI 2001r
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Robert De » czw 12 lis 2015, 05:20

Też miałem problemy z szarpaniem przy jeździe ze stałymi obrotami. Wymiana regulatora i akumulatora rozwiązały problem. Najlepiej podmienić regulator na próbę, bo u mnie to na 99,9% on był winien (miałem nieoryginalny z Rzeszowa szajs).

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Zaper » śr 18 lis 2015, 10:15

Temat rozwiązany :D jakiś czas temu stacyjka przestała podawać + na wentylator, stwierdziłem, że chcę sprzedać swoją i wymienić na większego turystyka, a takiej z szarpaniem i wentylatorem podłączonym na krótko przecież nie sprzedam. Wymieniłem zatem stacyjkę i komputer. Brak poszarpywania i wentylator działa. Najlepsze jest to że sprawdziłem wszystko wcześniej co tylko można a komputer i stacyjkę zostawiłem na sam koniec :twisted: ale ważne że jest w 100% sprawna :)

Awatar użytkownika
Philip169K
teksciarz
teksciarz
Posty: 133
Rejestracja: ndz 03 sie 2014, 18:05
Model VFR: RC36II
Imię: Filip
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnów i okolice.

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Philip169K » czw 19 lis 2015, 21:35

Zatem wszyscy z osób które miały problemy w moim poście znalazły usterki i dokonały naprawy wraz z moja skromna osobą.

Panowie szerokości i przyczepności pojeździmy jeszcze na naszych sprzętach a Ci którzy maja podobne problemy niech zaglądają i naprawiają swoje maszynki :D

Pozdrawiam Filip :bye
Motór jest, Motór był i Motór będzie! LWG!

Tłumik Doma Racing

Awatar użytkownika
vonom
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 14 wrz 2015, 21:19
Model VFR: 800 VTEC
Imię: Tomek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: vonom » ndz 08 maja 2016, 22:13

Również w moim vtecu problem najwyraźniej rozwiązany. Od naprawy zrobiłem już pewnie z 1000km i brak szarpania.
Sam tego nie rozwiązałem. Razem z wiosennym przeglądem (wymiana płynów, klocków, filtrów) zleciłem to poleconemu mechanikowi.

Mechanik to fajny gość który grzebie aż nie znajdzie (przeczytał sobie nasz wątek). Nie wiem czy wolno na forum polecać więc się wstrzymam.
Poprzeglądał i poczyścił wtyczki (pośniedziałe, moto z Anglii), jedna spinka rozleciała mu się w rękach. Twierdził że to będzie to i jak na razie jest ok.

Radości ze swoich maszyn! Ja swoją jestem zachwycony :)

Pozdrawiam
Tomek

Corter
Posty: 12
Rejestracja: pn 27 kwie 2015, 16:51
Model VFR: .
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Corter » sob 28 maja 2016, 17:05

Philip169K pisze:Zatem wszyscy z osób które miały problemy w moim poście znalazły usterki i dokonały naprawy wraz z moja skromna osobą.
Nie tak szybko Philip169K, moja jak szarpala tak dalej szarpie. Walka z wtryskami,map sensorami, lambdami, nawet łańcuchem i dalej szarpie jak szarpała i przestać nie chce.
Dzisiaj przeszła samą siebie. Miałem nadzieję, że zdechnie na dobre i wtedy będzie wiadomo chociaż co padło, ale postanowiła jednak że tak łatwo się nie podda. Polatałem trochę i zajechałem na myjnię. Dostała prysznic i dalej w drogę. Po jakimś kilometrze jadąc spokojnie zaczynam przyspieszać, dodaję gazu i zwiecha. Nie idzie. Zdławiła się. Odkręcam dalej manetkę delikatnie i nic. Dalej, dalej i wreszcie załapała. Trzymam obroty i idzie. Cofam manetkę, dochodzę do tego momentu zamulenia znowu. Idę z gazem niżej i znowu poniżej załapała. Kilka razy powtórzyłem operację i reakcja taka sama. Po kilku takich akcjach postanowiłem dać jej w palnik - może zdechnie całkiem albo się odczaruje. No i się k... odczarowała. Dalej jeździ normalnie, tj. nie zawiesza się tylko szarpie jak dawniej.
Jakieś pomysły, oprócz spalenia jej, ma ktoś?

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Zaper » ndz 29 maja 2016, 17:54

Jak możesz napisz dokładnie szczegółowo w jakim zakresie obrotów występuje to mulenie i opisz dokładnie w punktach co już sprawdzałeś i w jaki sposób ?

Awatar użytkownika
krystiano
Posty: 7
Rejestracja: ndz 19 kwie 2015, 16:26
Model VFR: vtec 2003r
Imię: krystian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: czechowice-dz.

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: krystiano » ndz 29 maja 2016, 18:37

panowie dopisze sie do tematu posiadam v-teca od roku. zeszłym sezonie dosłownie raz sie zdarzyło ze motor spadł z obrotow . w tym roku katastrofa najczesciej zakres 4-5 tys trasa i muli go tak jakby mu paliwa brakowalo po czym szarpnie gwaltowanie . podmieniłem pompke paliwa ale to samo. ładowanie mam ok to zwalczałem zeszłym roku. dziwne zjawisko jeszcze licznik km czasem jest rozmazany a czasem oki . ktos jakies sugestie czy rozbebeszac wiazke czyscic wtyczki i masy?

Corter
Posty: 12
Rejestracja: pn 27 kwie 2015, 16:51
Model VFR: .
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Corter » ndz 29 maja 2016, 19:26

Szarpanie pojawia się praktycznie w całym zakresie obrotów. Nie ma znaczenia, czy jest włączony vtec, czy nie. Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, chociaż jak dodam gazu i próbuję utrzymać zadane obroty to jest ciężko utrzymać. Trochę pływa, ale może być to w zakresie tolerancji 100-200 obrotów. Zabawa zaczyna się w czasie jazdy. Na niższych biegach szarpanie wyczuwalne jest najbardziej. Moto jedzie szarpiąc. Jak przyspieszam, jak utrzymuję obroty i jak z nich schodzi. Reakcja na gaz jest lekko opóźniona. Zwalniam, spadają obroty i jak dodaję gazu to nie dodaje płynnie tylko jest szarpnięcie. Dodatkowo w różnym położeniu manetki różnie reaguje na gaz. Niezależnie od obrotów. Jak odkręcam rolkę lekko to na początku trafiam na taki punkt, gdzie się przydławia lub słabiej dozuje przyspieszenie. Jak odkręcę mocniej to mijam próg gdzie jest słabsza i potem idzie lepiej bez zmulenia. Jak daję jej ognia i rozpędzam szybko wtedy się wkręca, ale czuć jak się na ułamki sekund zastanawia dozując gaz.
Dodatkowo wczoraj pojawiła się chwilowo bardzo widoczna zmuła. Dodawałem gaz jadąc spokojnie na 2 biegu mając jakieś 5-6 tys obrotów i nie szła dławiąc się. Jak przesuwałem gaz dalej to po uzyskaniu pewnego pułapu się odblokowywała i szarpiąc szła, a jak cofałem rolkę to dochodziła do progu dławienia znowu. Po chwili jej przeszła totalna zmuła. Myślałem że to po myjni, ale dzisiaj specjalnie polatałem trochę, zlałem ją wodą na myjce i nie wrócila sytuacja z wczoraj. Polatałem znowu parę km, zlałem ją ponownie i nie było gorzej niż normalnie. Szarpanie i przydławianie jest normalne jak zawsze, a nie kosmiczne jak np. Wczoraj.
Z działań podjętych mamy sprawdzenie świec, cewek, lambdy, map sensora,nowy akumulator, włożenie emulatora lambdy. Finalnie przerzucony był cały układ wtryskowy z innego moto. Takie mam przynajmniej info od mech. Wymieniono łańcuch, bo w akcie desperacji zaczęliśmy i jego podejrzewać o wywoływanie szarpania.

Zaper
klepacz
klepacz
Posty: 705
Rejestracja: pn 12 maja 2014, 18:04
Model VFR: DL 1000 Vstrom K2
Imię: Krzysztof
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Zaper » ndz 29 maja 2016, 19:58

od kiedy masz takie zachowanie moto ?

kiedy robione miała regulację luzów i synchro - to raczej nie powinno mieć znaczenia przy takim zachowaniu ale lepiej to wiedzieć
czyszczenie czujnika stopki bocznej i tak profilaktycznie połączenia masy i kostka zbiorcza masy
czyszczenie wszystkich połączeń kontakt sprayem

cewki były podmieniane razem z całymi kablami i fajkami ? jak nie to ściągnij owiewki, zapal moto w garażu przy zgaszonym świetle, podkręć obroty i zobacz czy tam iskierki nie skaczą.

to co wyżej zrobiłbym na początku tak profilaktycznie, bo w sumie nic nie kosztuje

następnie jakby to co wyżej nie pomogło, zrobiłbym tak:
1. czy masz w motocyklu coś co nie jest seryjne np wydech ? - jeśli tak to najpierw wrzuć to co jest oryginalne
2. wyłączyłbym PAIR, odłączyłbym przewody i zaślepił wejście do czerwonych zaworków z tyłu i z przodu
jak nie pomoże to:
3. przerzucił całą listwę wtryskową (całą kompletną) wraz z airboxem ze wszystkim czujnikami i z wężykami podciśnień. jak by to nie pomogło to bym zostawił to zmienione i :
4. bak z przewodami paliwa
jak nie pomoże to:
5. Przy zmienionych rzeczach w pkt 3 i pkt 4 zmieniłbym komputer od sprawnego moto i podmieniłbym też stacyjkę i włącznik zapłonu
jak to nie pomoże to:
6. załatwiłbym całą wiązkę elektryczną od innego vteca i podpiął ją tak na sucho czyli bez wkładania w miejsce oryginalnej wiązki
jak to nic nie da:
7. do punktu 6 czyli przy zmienionej wiązce podmieniał bym czujniki te na wierzchu
8. na końcu zmieniłbym czujnik położenia wału i impulsator - one są schowane głębiej

jak przeczytasz ten temat to zobaczysz, że właśnie tak znalazłem powód poszarpywania w swojej byłej (niestety obrałem inną kolejność działań, moja strata czasu), istna masakra, znaleźć to coś, mechanikiem nie jestem, i mogę Ci posłużyć tylko zwykłą radą, na swoje moto poświęciłem około 3 tygodnie codziennej łaciny, ja robiłem tak, że podmieniałem, składałem i jeździłem, Ciebie też to czeka lub innego mechanika. Najgorsze jest to, że mechanik będzie chciał zapłatę za czas pracy - jest to zrozumiałe, a efektów może szukać długo lub krótko. Proponuję Ci zatem dłubanie powoli samemu. Przy okazji poznasz swoje moto.

Corter
Posty: 12
Rejestracja: pn 27 kwie 2015, 16:51
Model VFR: .
Imię: .
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: Corter » ndz 29 maja 2016, 20:25

Zaper,
Dzięki za obszerne info.
Generalnie nie wiem nic na temat synchro zaworów, bo poprzedni właściciel nic takiego nie robił, ale teoria że to ten temat została obalona przez Petera, który zajmował się w zeszłym tyg. moim moto. Wszystkie opisane czynności były wykonywane przez niego. Pomysł na dalsze działania to właśnie zabawa z komputerem, bo jak twierdzi Peter, wtrysk został sprawdzony gruntownie.
Postanowiłem odświeżyć wątek i podpytać o sugestie, bo kto pyta ten nie błądzi i może akurat pojawi się jakaś cenna sugestia, która mogła umknąć w ferworze walki. Temat stacyjki, który przytaczasz jest takim przykładem, bo tam akurat chyba nikt by nie szukał, a może warto.
Objawy są mega widoczne, nie tak się zachowuje sprawne moto, a jednak trafić ciężko i może być jakaś drobna przyczyna, której nikt by nie podejrzewał.

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Model VFR: 800 FI '99
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: TomTox » pn 30 maja 2016, 10:48

To pierdoła i była wymieniana tutaj na pewno kilka razy ale sprawdziłbym solidnie elektrykę, połączenia masowe itd. Może całe zamieszanie to gdzieś przetarty kabelek robiący zwarcie i dławiący moto albo coś? Alternator też do sprawdzenia koniecznie. U mnie jak choćby klema na akumulatorze była luźna to też szarpało, po dokładnym przejrzeniu i serwisie elektryki jest ok. Mechanicznie wydaje mi się że sprawdziłeś praktycznie wszystko oprócz tzw. "loterii" i wymieniania wszystkiego.

PS. Dodatkowo jak poczytałem to wpadłem też na problem z przepustnicami, może wyczyść je błysk, jeśli tam jest jakiś osad to też może być powodem szarpania\pływania obrotów. Odkręcenie baku i pokrywy airboxa to 15 minut, potem gaz na max i czyszczenie naftą lub specjalnym preparatem powinno dać radę.

Awatar użytkownika
RafalGd
bywalec
bywalec
Posty: 46
Rejestracja: sob 21 sty 2012, 07:55
Model VFR: VFR RC 46
Imię: Rafał
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Szarpanie silnikiem podczas jazdy.

Post autor: RafalGd » sob 04 mar 2017, 14:04

Panowie ,
swój problem z szarpaniem w czasie jazdy w przedziale 3-4 tyś wyeliminowałem , wywaliłem zawór PAIR, zaślepiłem odmy i wszystko "cacy" , moto płynnie przyśpiesza :D
Rafcio,
Yamaha xjr 400
R1
VFR-v-tec
GSX-f
Deauville 650
VFR-RC46

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości