Skrzynia Biegów

Awatar użytkownika
mistrall274
Posty: 3
Rejestracja: wt 01 kwie 2014, 17:31
Imię: Arkadiusz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Skrzynia Biegów

Post autor: mistrall274 » pt 26 gru 2014, 22:45

Witam
Podczas ostatniego sezonu miałem pewne problemy z załączeniem z 1 biegu na 2 oraz jak dobrze pamiętam chyba 5 na 6 , a mianowicie gdy załączałem z 5 na 6 bieg nie wskakiwał tylko moto toczyło się na luzie ( międzybieg czy jakoś tak ). Również przy zmianie przełożenia z 1 na 2 ,też zdarzała się taka sytuacja co prawda występowało to nie częściej niż 2 przypadki na każdy tysiąc kilometrów . czytając forum w przerwie zimowej doszedłem do wniosku że raczej nie używałem między-gazu no ale niestety było minęło i związku z tym mam pytania :
- Czy skrzynia biegów mogła bardzo ucierpieć na tym ?? ( w sezonie było może z 14-15 sytuacji w tym 4 gdy musiałem dość mocno "na silę wbić ten 2 bieg co powodowało dość nieprzyjemne dźwięki )
-A i gdy czasami pomiędzy 5a 6 biegiem powstawał między bieg wtedy chciałem kilka razy toczyć się na tym tzw. luzie bo nie widziałem potrzeby jazdy z prędkością 220+ i wtedy po przejechaniu kilku sekund ze skrzyni biegów dochodził dość nieprzyjemny dźwięk tak jakby coś odbijało od trybów czy taki dźwięk był naturalny przy między biegu ?
- Jak najprościej i najszybciej można się dostać by zobaczyć zużycie skrzyni biegów bez jakiś komplikacji ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: Arnold » pt 26 gru 2014, 23:17

Pierwsze co przychodzi mi na myśl to za słabo wbijasz biegi. Przyda się trening z pasażerem i techniką pierw noga później ręka na sprzęgle. Pasażer zwiększa efekt szarpania przy zmianach biegów.
Po drugie przyjrzał bym się pompie sprzęgła czy nie zrobiło się podciśnienie i nie wysprzęgla do końca lub czy nie zapowietrzył się układ.
Międzygaz używany jest przy redukowaniu biegów, a nie przy wrzucaniu wyższego.
Dziwne dźwięki są normalne dla takiego zachowania skrzyni. Koła zębate nie zostają zazębione a wałek zmiany biegów po chwili zacznie wskakiwać na swoją pozycję dopychając daną zębatkę co powoduje rąbanie ząb o ząb bo skrzynia nie jest wysprzęglona.
Aby zajrzeć do skrzyni trzeba by zrzucić miskę olejową. A i tak chyba nie zobaczysz wszystkiego.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: Jacko » sob 27 gru 2014, 07:59

Też mi się pierwsze nasuwa słabe wbicie biegów. Wyreguluj sobie dźwignię zmiany biegów do siebie.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: belkot » sob 27 gru 2014, 08:12

Mi się takie rzeczy zdarzały jak dość ostro zapier... i wrzucalem biegi przy wysokich prędkościach obrotowych. Przy normalnej jeździe takie cos się nie zdarzało. Raczej bym się bardzo tym nie przejmował bo w każdym motocyklu jaki miałem trafiały się miedzyluzy lub problemy z wybiciem jedynki na postoju gdy został na drugim biegu. Taka chyba uroda motocyklowych skrzyń biegów. Tobie radzą nie jeździć na luzie a tym bardziej przy 200 km/h. Jak ci nie wejdzie bieg to ujmij gazu i go wbij jeszcze raz

Awatar użytkownika
KidRackBrawura
pisarz
pisarz
Posty: 313
Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
Imię: Tomasz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tuliszków

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: KidRackBrawura » sob 27 gru 2014, 16:22

Najpierw popracuj nad prawidłową zmianą biegów, a jak dalej będą takie objawy to dopiero zabierać się za rozbieranie moto. Zaraz przed zmianą biegu wywieraj nacisk stopą na dźwignię zmiany biegów, odjęcie gazu, muśnięcie sprzęgła (nie trzeba do końca wciskać) z jednoczesnym wbiciem biegu, nacisk na dźwignię zmiany biegów konczysz wywierać na końcu! Biegi wbijamy śmiało, a już szczególnie 6ty. Miałem podobną "usterkę skrzyni" dopóki nie zacząłem zwracać uwagi na prawidłową technikę zmiany biegów.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: figaro » sob 27 gru 2014, 16:30

Biegi wpinamy do końca, do oporu. I to co napisali koledzy. :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: Samson1983 » sob 27 gru 2014, 20:00

Technika zmiany biegów, ojjj ile ludzi zajechało swoje skrzynie, m.in mój kolega bo nie wbijał biegów do końca. Zrób jak koledzy napisali wyżej, no i przede wszystkim wyreguluj prawidłowo dźwignie zmiany biegów. Prawidło czyli jak?? tak żebyś mógł wsadzić buta pod lewara - a jednocześnie tak żebyś wbijał wyższe biegi bez akrobatyki ale pewnie do oporu dźwigni.
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

maciej9303
Posty: 6
Rejestracja: śr 07 sty 2015, 15:01
Imię: Maciej
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: maciej9303 » ndz 10 maja 2015, 22:08

Odgrzebię troszkę temat, chociaż nie jest to dokładnie to samo. V-TEC 2003.
Przy wbijaniu drugiego oraz trzeciego biegu nie zaskakuje on płynnie, tylko z niewielkimi trudnościami oraz niewielkim hałasem. Zjawisko nie występuje ani przy kolejnych biegach, ani podczas redukcji. Jakieś pomysły? Synchronizatory drugiego i trzeciego biegu? Poza tym nie mam żadnych problemów ze skrzynią

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Skrzynia Biegów

Post autor: Arnold » ndz 10 maja 2015, 22:14

Tak to jest jak ktoś się nie zna i przez to nie wie jak z czegoś korzystać. :D W motocyklach nie ma synchronizatorów na żadnym biegu. Musisz się nauczyć płynnie zmieniać biegi. Na wysokich biegach nie trzaska bo moto już jest rozbujane i nie ma takich dużych różnic prędkości obrotowych między wałkiem zdawczym a biorczym. Ogólnie zapraszam do internetu bo artykułów o tym jest na pęczki.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości