Oleje motocyklowe. Planujesz wymiane? Przeczytaj.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 12 sty 2010, 22:37

Poszukam dla Was ja uruhomie kompa stacjonarnego skutki nie zmieniania oleju na czas
Na całym bloku silnika robi się przepalony brązowy osad którego za chiny ludowe nie sciągniesz.Pomysl że gdy wlejesz nowy olej po dwóch latach to myslisz że jest git a po miesiącu olej wygląda jak upier...ny stół durczoka.Raz lub dwa zawalisz a silnik Ci tego do konca dni nie zapomni.Kij z tym że masz upiepszony blok pomyśl jak wyglądają kanały olejowe smok itd.Z resztą jak ktoś robił luzy zaworowe lub sciągał dekiel klawiatury pod którym zobaczył brązowy osad na głowicy to już wie dlaczego
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » wt 12 sty 2010, 22:53

Gacol pisze:przepalony brązowy osad
I to już po 2000 km gdy silnik jest zalany dobrym olejem???
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 12 sty 2010, 23:04

no bez przesady, Gacol raczej mial na mysli ostre przegiecie z zaniedbaniem wymiany,
jak np w moim samochodzie:]

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » wt 12 sty 2010, 23:16

Nie no nie licze że po 2tyś.Pomyśl kupujesz uzywane moto przypuścm że ono 2 lata latało na tym samym oleju zime stało itd .Ty też zapomnisz raz i co?i uwiarz że bedzie nie wesoło.Olej po 2ch latach w motocyklu który swoje lata(Np po 8 tysi lub więcej) będzie tak zużyty że szkoda gadać.I pamiętajmy że moto to nie samochód.Kręci się raz wiecej obrotów!!!Zależy tez to potem od wielu spraw.Tak samo zużyty olej może nie dawać smarowania np na smoczkach zaworowych a potem to już zaczynają się schody typu docieranie i czyszczenie zaworów itd.Jednym z głównych czynników jaki wpływa na żywot naszych piecy w moto jest właśnie olej.poszukam tekich fot i to zobrazuje
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » śr 13 sty 2010, 01:52

myślę że wymiana beż całego przebiegu -raz do roku jest wskazana ze względu na zmieniające się właściwości chemiczne oleju praca wiosną kiedy silnik jest niedogrzany -latem kiedy może być przegrzewany i jesienią tak jak wiosną ,i jeżeli dołożymy że -a zimą sobie choć chwile posłucham jak pracuje to tyle, a z drugiej strony dla własnego spokoju to wydatek RAZ na rok ok 140 pln to nie jest taki straszny majątek :twisted:
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Post autor: Gacol » śr 13 sty 2010, 02:54

Opisałem jak widać po ściągnięciu panewki widać przepalony olej oraz jak widać blok silnika upierczony olejem który przepalany osadził się na nim
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Model VFR: VFR 800fi ,Gl 1200
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » śr 13 sty 2010, 08:17

Gregory pisze:michał RC 46, To jak on robi 2 tyś rocznie to może wymieniać olej co 6 lat :?: :shock:

Gregory po co ta ironia :lol: Bez prawka wolałem nie ryzykować
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Model VFR: VFR 800fi ,Gl 1200
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » śr 13 sty 2010, 08:24

Dzieki Panowie za odpowiedzi :lol:


No ale tak naprawde zdania sa podzielone, wiec zmieniać czy nie?????
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » śr 13 sty 2010, 09:00

RALF pisze:wiec zmieniać czy nie?????
Ja dla spokoju psychicznego bym wymienił ;-)

Ps. Tak samo jak są 2 szkoły wymieniania oleju - przed zimą, czy po zimie :roll:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 13 sty 2010, 10:04

RALF pisze:Dzieki Panowie za odpowiedzi :lol:


No ale tak naprawde zdania sa podzielone, wiec zmieniać czy nie?????
stary bo zdania beda podzielone, wolisz zeby ktos olewajac argumenty przeciwne napisal poprostu "zmieniaj!!!"?
olej nie jest juz taki jak nowy ale nie jest jeszcze jak zuzyty,
jesli szkoda Ci kasy a do tego wiesz, ze nie bedziesz katowal sprzeta a i przebieg nie bedzie ogromny to zostaw, zawsze dla spokoju ducha mozesz wlac do oleju xeramic (nie mylic z zageszczaczami oleju choc one przedluzaja jego zywotnosc ale nie o to tu chodzi), ktory tworzy na metalowych elementach silnika powloke zmniejszajaca tarcie-nie chce zbytnio rozpoczynac dyskusji nt jego skutecznosci, poszukaj w googlach i sam ocen czy warto jak ja zrobilem,
ale jesli te 100-pare zl na olej to dla Ciebie jak splunac to nawet sie nie wahaj,
znasz argumenty za i przeciw i sam podejmij decyzje a nie oczekuj ze my lub jeden z nas to zrobi bo konsekwencje w razie czego i tak spadna na Ciebie, niewazne ilu kumpli popieralo ta opcje
pozdro

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Model VFR: VFR 800fi ,Gl 1200
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » śr 13 sty 2010, 16:20

Dzis zmieniłem :lol:
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » śr 13 sty 2010, 21:08

to juz mogles na poczatek sezonu poczekac:]
gdybys mial starsze moto to bym doradzil zostawic stary na dolewki:]

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » śr 13 sty 2010, 23:11

RALF pisze:Dzis zmieniłem
Co zalałeś???
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Łysolek
Shrek
Shrek
Posty: 1261
Rejestracja: sob 04 lip 2009, 08:45
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Marki

Post autor: Łysolek » czw 14 sty 2010, 10:02

fajno , ze tu znalazłem odpowiedź na swój problem, ja własnie zmieniłem w swojej Francy z pólsyntetyka na pełny syntetyk :) widze że nie mam sie czego obawiać :)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » czw 14 sty 2010, 14:45

gdzies na forum byl pelny wyklad odnosnie oleju i z tego co pamietam przy takiej zmianie warto najpierw przeplukac silnik najtanszym olejem syntetycznym, pozniej zalac wlasciwy,
a swoja droga to stac by sie cos moglo tylko przy starym silniku jezdzonym raczej na minerale bo syntetyk by mogl go rozszczelnic wymywajac osad stworzony przez olej,
a tak poza tym czemu wy wymieniacie na zime?moze roznica nie jest kolosalna ale jest.
chyba ze sa plusy takiej wymiany, o ktorych nie wiem to wtedy co innego.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 10 gości