Oleje motocyklowe. Planujesz wymiane? Przeczytaj.

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 19 lis 2007, 12:43

KolczyK, Jasne, to jest to o czym pisze Mund i Vlaad powyzej, ale nie wydaje mi sie zeby "swierzym" moto to sie stalo. Tym bardziej ze co niektorzy zalewali full syntetyk na wet do motocykli z przebiegami powyzej 100 000 i tez bylo dobrze...
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Model VFR: VTEC '09;
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 19 lis 2007, 17:13

Artur! Mysle, ze nie masz sie czego bac! Raz, ze moto ma maly przebieg, a dwa to olej polsyntetyczny ma bardzo zblizone wlasciwosci pluczace do syntetycznego i na pewno nic zlego dziac sie nie bedzie. Gdzie oddales moto??
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
Piszol
klepacz
klepacz
Posty: 655
Rejestracja: ndz 22 kwie 2007, 10:35
Model VFR: 750 RC36 II
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Post autor: Piszol » pn 19 lis 2007, 19:13

Z mineralnego w gore to mozna było by się bać - ale jak juz pisał Mund pół syntetyk ma zbliżone właściwości myjące do pełnego syntetyka tylko inną klase lepkości - wieć nie powinen wymyć na tyle żeby były przedmuchy.
Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 19 lis 2007, 20:38

Mund pisze:Gdzie oddales moto??
Odstawilem Mackowi (do niego osobiscie a nie do serwisu)
Piszol pisze:pół syntetyk ma zbliżone właściwości myjące do pełnego syntetyka
No wlasnie, tym bardziej ze poprzednio, moto jezdzilo na Motulu Double Ester, tak wiec zwiekszona zawartosc estrow tez dbala o czystosc silnika
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Model VFR: RC46 98'
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » pn 19 lis 2007, 23:38

Nie wdając się w szczegóły technologii produkcji - oleje syntetyczne mają tę przewagę, że podczas ich produkcji ropa naftowa jest odparowywana do formy gazowej i dopiero wtedy krótkie łańcuchy węglowodorowe są łączone w większą całość (proces syntezy). Dzięki temu oleje syntetyczne mają znacznie bardziej regularną strukturę, a tym samym bardziej stabilne własności w porównaniu z olejami mineralnymi, w których wielkości poszczególnych łańcuchów są nieco bardziej przypadkowe. W praktyce oznacza to, że oleje syntetyczne mają lepsze własności smarujące i są bardziej odporne na procesy starzenia i utleniania. Zwykle syntetyki zawierają też skuteczniejsze detergenty myjące wnętrze silnika. Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika, a w skrajnych przypadkach rozpuszczony osad może nawet zatkać kanały olejowe (czyli spowoduje konieczność remontu silnika).
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
musieli
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
Model VFR: DUCATI 996 Biposto Desmoquatro
Imię: Dariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa zone
Kontakt:

Post autor: musieli » pn 19 lis 2007, 23:43

Arturo pisze:Powiedzialem: "...teraz jest polsyntetyk ale zaleje syntetyk..." a On na to "Ja bym sie troche bal" :razz2
Wow, a czemu by się bał???.... Rozbrają mnie takie teorie. Dopiero faktyczny stan silnika ma wpływ na to jaki olej powinniśmy lać. Jeśli ktoś nie jest w stanie ocenić stanu silnika to nie powinien się zajmować dywagacjami na temat "co powinno się zalać". Na banie się tutaj nie ma miejsca. Nawet jeśli po wymianie na full-syntetyk wyjdzie, że silnik zaczyna wciągać olej to poprostu zalewamy gęstszy. Olej i filtr to nie majątek. A jak to nie pomoże to trzeba się rozglądać za nowym silnikiem :mrgreen:
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA

Awatar użytkownika
RALF
klepacz
klepacz
Posty: 678
Rejestracja: pn 03 lis 2008, 23:27
Model VFR: VFR 800fi ,Gl 1200
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Marki

Post autor: RALF » wt 12 sty 2010, 17:59

WITAM WSZYSTKICH
Może moje pytanie wyda wam sie dziwne ,ale jak mawiają " kto pyta nie błądzi '
więc proszę o rade :grin:

Ja zalałem u siebie Motula 10w40 półsyntetyk
(przebieg 23700km) VI 2008
Przejechałem od tamtego czasu do
IX 2009 tylko 2000km ( przebieg 25700km )
Mały przebieg z uwagi na to,że nie posiadałem jeszcze pewnego dokumentu z literką "A"

Czy mam wymieniać olej na sezon???? przejechane tylko 2000km ale z drugiej strony olej ma już 20 miesięcy. Każdy mówi co innego więc kieruje pytanie do was.

Pomóżcie RALF :mrgreen:
Radio Kolor 103 FM
K&N - Exhaust Delkewic - White Lamp - White Indicators - Polished wheel rims -Carbon Mudguard - Bagster

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 12 sty 2010, 19:12

RALF, Olej się wymienia to przebieg lub co ROK. To jest podstawowa zasada - i tego się przestrzega.
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 12 sty 2010, 19:12

Szczerze nie ma sensu wymieniać oleju po tak małym przebiegu to moje zdanie.Olej traci parametry w miarę nawijania kolejnych tyś km i to jeszcze zależy pod jakim obciążeniem pracuję czyli albo non stop w du.. albo spokojnie traktujemy motocykl to wszystko się na to składa.Co innego jak by motocykl stał 2,3 sezony nie ruszany wtedy należy na pewno wymienić na nowy ;)
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 12 sty 2010, 19:15

michał RC 46, To jak on robi 2 tyś rocznie to może wymieniać olej co 6 lat :?: :shock:
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 12 sty 2010, 19:21

w jego przypadku jeżeli robi tylko 2 tyś.zalecał bym wymieniać raz na 2 sezony.ps.nie wiem z kąt Ci się wzięło 6 lat? a tak w ogóle kto komu broni wymieniać olej i 2 razy w sezonie?
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2088
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Model VFR: BMW K1200S
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » wt 12 sty 2010, 19:24

michał RC 46 pisze:ps.nie wiem z kąt Ci się wzięło 6 lat
12 tyś-wymiana/ 2 tyś-rocznie = 6 lat ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

Awatar użytkownika
michał RC 46
pisarz
pisarz
Posty: 498
Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
Model VFR: VFR+LC4
Imię: Michał
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: michał RC 46 » wt 12 sty 2010, 19:48

Widzę,że jesteś dobry z matematyki :P Powinieneś zauważyć,że Ja napisałem ze osobiście wymieniał bym olej maksymalnie po 2 sezonach ;) w mojej VFR-ce wymieniłem olej na wiosnę zeszłego roku zrobiłem 5 tyś km i jest sens wymieniać na ten sezon?? nie ;) wolę za tą kasę kupić nowy filtr powietrza ;)
Czerwone najszybsze !

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Model VFR: rc24
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 12 sty 2010, 20:02

nie chodzi tylko o przebieg bo w fakt-w bance olej moze sobie kupe czasu stac ale w silniku juz nie-chodzi o reakcja w jakie wchodzi z metalem,
zdaje sie, ze syntetyki sa bardziej reaktywne (choc moge cos mylic),
teoretycznie jesli przebieg byl az tak niski (ja mam identyczna sytuacje) i w kolejnym sezonie tez bylby nieduzy(albo nie rzniesz silnika) to moglbys go nie zmieniac ale to sie sprowadza do rozwazan na zasadzie "skrecic kable czy polutowac" albo "zalozyc nowa czy stara uszczelke pod glowice",
czyli oczekiwany efekt i tak bedzie ale sa przeciwwskazania,
przy starszym sprzecie nikt by nie mial watpliwosci-bo przeciez nic sie nie stanie ale we wmiare nowym "nie wypada" robic dziadostwa,
ja radze Ci go zmienic
choc ja sam nie zmieniam a stan oleju oceniam po kolorze i konsystencji(przynajmniej w samochodzie) i tym sie kieruje czy juz sie pali czy mozna jeszcze pojezdzic.
kiedys oleje byly o wieeeele gorsze niz dzisiejszy 20-miesieczny z przebiegiem 2 tys a sprzety jezdzily i robily duze przebiegi,
Twoj wybor co zrobisz

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
Model VFR: Inne moto
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » wt 12 sty 2010, 20:27

Twardy161 pisze:chodzi o reakcja w jakie wchodzi z metalem
Zalewasz nowy olej, który ma odczyn zasadowy i jest super. Jednak z upływem czasu pracy silnika, kwaśne produkty spalania paliwa przedostają się do oleju powoli zmieniając jego odczyn w kierunku kwaśnego i tu zaczynają się "reakcje" o których wspomniałeś.
Moim zdaniem możesz spokojnie odstawić moto na spoczynek z tym olejem ale na następną zimę już wymienić.
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości