Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym silniku

Awatar użytkownika
łukaszpolanek
pisarz
pisarz
Posty: 230
Rejestracja: śr 28 sie 2013, 20:27
Model VFR: był vtec, jest cbrXX
Imię: Łukasz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: łukaszpolanek » ndz 18 maja 2014, 14:24

eee to elegancko :)

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » śr 28 maja 2014, 10:48

Podziękował wszystkim za pomoc :)

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » śr 04 cze 2014, 12:53

A jednak problem dalej się powtarza, także to nie jest wina zaworów tylko musi byc cos innego bo zawory sprawdzałem jeszcze raz i są ok. Wie ktoś jakie powinno być ładowanie w tym moto żeby wszystko było ok? (tylko nie mówcie ze 14,4V bo wiem ze na tej instalacji elektrycznej jest to nie do osiagniecia :D) Kolejne pytanie czy po przekręceniu stacyjki na zapłon pompka paliwa powinna na chwile się właczyć aby zaciągnąć paliwa?

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: figaro » śr 04 cze 2014, 20:41

Mianas pisze:...Wie ktoś jakie powinno być ładowanie w tym moto żeby wszystko było ok? (tylko nie mówcie ze 14,4V bo wiem ze na tej instalacji elektrycznej jest to nie do osiagniecia :D)...
Według serwisówki być powinno: 14,3 - 15,1V/5000 min. :mrgreen:
Mianas pisze:...Kolejne pytanie czy po przekręceniu stacyjki na zapłon pompka paliwa powinna na chwile się właczyć aby zaciągnąć paliwa?...
Nie. :!:
Pompa paliwowa uzupełnia /utrzymuje/ stały poziom paliwa w komorach pływakowych gaźników podczas jazdy. :mrgreen:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Vermilion » śr 04 cze 2014, 21:32

figaro, z tego co pamiętam to w RC36I po przekręceniu kluczyka (a właściwie naciśnięciu przełącznika zapłonu) pompka podawała dawkę startową paliwa. Tak samo na pewno jest w Hornecie 600 i CBR F4 :)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » śr 04 cze 2014, 22:46

Hmm to co moze byc przyczyną tego cieżkiego odpalania na ciepłym silniku? Ładowanie? Bo u mnie jest w granicach 12V przy pełnym oswietleniu i nie spada nic wrecz przeciwnie powolutku rośnie. Aha i zauwazyłem że wskaźnik od temp silnika pływa (raz jest na połowie raz na samym dole, jedynie na biegu jałowym pokazuje prawidłową temperaturę)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Arnold » czw 05 cze 2014, 13:20

Pompka jest sterowana elektronicznym przekaźnikiem który łapie sygnały z przewodów idących do cewek. Więc będzie pracowała tylko podczas rozruchu i pracy silnika.
12 V to za mało do prawidłowego działania. Jakbyś chociaż miał 13,5 V. Rozrusznik sprawdzałeś? Może puchnie jak się nagrzeje.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » czw 05 cze 2014, 17:24

Arnold pisze:Pompka jest sterowana elektronicznym przekaźnikiem który łapie sygnały z przewodów idących do cewek. Więc będzie pracowała tylko podczas rozruchu i pracy silnika.
12 V to za mało do prawidłowego działania. Jakbyś chociaż miał 13,5 V. Rozrusznik sprawdzałeś? Może puchnie jak się nagrzeje.
To co regulator napiecia padł ze jest takie ładowanie słabe? Rozrusznika nie sprawdzałem ale jakby spuchł to by słabo krecił a kreci normalnie, jak głupi.

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: figaro » czw 05 cze 2014, 21:26

Vermilion pisze:..figaro, z tego co pamiętam to w RC36I po przekręceniu kluczyka (a właściwie naciśnięciu przełącznika zapłonu) pompka podawała dawkę startową paliwa...
Nie wiem, jak mogła podawać cokolwiek, skoro RC36I ma zasilanie gaźnikowe a nie wtryskowe :evil

Tak jak napisał Arnold pompa pracuje wyłącznie podczas pracy silnika.
Byłem i sprawdzałem pracę pompy w mojej hondzie przed dosłownie chwilą.
Pierwszy „impuls pracy” następuje w momencie naciśnięcia rozrusznika, następne wedle obrotów silnika /im wyższe obroty, tym częściej „cyka” pompa/.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » pt 06 cze 2014, 10:32

Wie ktoś jak sprawdzic czy regulator napiecia jest sprawny? :D

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Vermilion » pt 06 cze 2014, 13:47

Figaro a to twoim zdaniem gaźnikowce nie mają pompy paliwowej? :D Aha... :) Z niejednym motocyklem spotykałem się z pompą paliwową podającą dawkę wstępną do gaźników przy załączeniu zapłonu. W ten sposób też odpowietrzało się niektóre motocykle na pompie po tym jak np. osuszyliśmy bak do zera. I uwaga - wszystkie były gaźnikowcami. Co innego jeśli mamy kranik podciśnieniowy albo obieg grawitacyjny.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: figaro » pt 06 cze 2014, 21:12

Mówimy o VFR, a nie o "niektórych" motocyklach. :?
Piszę wyłącznie to, co wiem na pewno i co sprawdziłem namacalnie na swoim sprzęcie.
Zresztą problem na szczęście nie mnie dotyczy.
Reszta w podpisie.
Mianas pisze:Wie ktoś jak sprawdzić czy regulator napięcia jest sprawny? :D
Podane wartości Masz, reszta też jest opisana.
Sprawdź osobno na zimnym regulatorze i po rozgrzaniu silnika /czy przypadkiem nie spada poniżej podanych wartości/.
Warto odkręcić regulator od ramy stelaża i zobaczyć jak wygląda od spodu.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Vermilion » pt 06 cze 2014, 21:28

A ja pisałem już, że poprzez "niektóre" motocykle miałem na myśli też swoją starą RC36I :)
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Mianas
bywalec
bywalec
Posty: 29
Rejestracja: czw 06 lut 2014, 14:00
Model VFR: Honda VFR700 RC24
Imię: Szymon
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Malbork

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: Mianas » ndz 08 cze 2014, 21:43

figaro pisze: Podane wartości Masz, reszta też jest opisana.
Sprawdź osobno na zimnym regulatorze i po rozgrzaniu silnika /czy przypadkiem nie spada poniżej podanych wartości/.
Warto odkręcić regulator od ramy stelaża i zobaczyć jak wygląda od spodu.
Tylko ja u siebie nie mam wyłącznika świateł, światła pala się odrazu po właczeniu zapłonu to mam tak mierzyć czy bez obciazenia wtedy wystarczy ze wyciagne zarówki?

GrześT
klepacz
klepacz
Posty: 508
Rejestracja: pt 14 lut 2014, 21:13
Model VFR: 800fi
Imię: Grzegorz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Honda VFR 700 RC24 - Problem z odpalaniem na ciepłym sil

Post autor: GrześT » ndz 08 cze 2014, 22:22

Ja w swojej vfr-ce rc24 miałem na początku 13 a później spadało do 11V.
Na początku problem tkwił w kostce która była spieczona.
Polutowałem ja i problem ustał.
Po jakimś czasie problem powrócił i co się okazało wina był regulator napięcia.
Moim zdaniem powinieneś porządnie nagrzać silniki wtedy sprawdzić ładowanie.
Po wymianie regulatora ja mam ładowanie 14,2 +/-1.
Skąd jesteś? (Pomorskie).
Mogę podjechać swoją RC-24 dla porównania.
Pozdrawiam
VFR 800fi :D
Motocykle okresu Prl :biggrin

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości