Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Buła » sob 31 sie 2013, 15:42

Hej,mam pytanko co może stać się z silnikiem jak będzie długo stał,powiedzmy 10 lat,uszczelniacze do wymiany,pierścienie mogą się zapiec?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: kubatron2 » sob 31 sie 2013, 16:21

to napewno kwestia wszystkich gumowych elementów jest ryzykowna .po tym nawet jak motka odpalisz to kwiatki zaczna wychodzic po chwili a tu leje a tu cieknie tu sie ułamało tu sparciało.ogolnie odradzam.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Gacol » sob 31 sie 2013, 17:42

Zacznie sie sypać z wszystkimi uszczelniaczami.Co do reszty to trzeba sobie odpowiedzieć w jakich warunkach?Duża wilgotność i wahania temperatur napewno nie sprzyjają choćby tuleją cylindra.Co z olejem?Stary sie rozwarstwi za ten czas i napewno będzie cieżko gdybyśm miał na tym odpalić.Podobnie z resztą jak wymieniając olej silnik przez te pare"suchych" obrotów zanim nowy dopłynie będzie miał nieciekawie po cylindrach w których będzie pewno niezły "osad" na gładzi.Rozmawiamy tu tylko o silniku.Pomyśl o wszelkich stykach które z biegiem czasu zaśniedzieją.Opony wiadomo do wymiany.
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Biker
pisarz
pisarz
Posty: 266
Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
Model VFR: VFR 800 FI 99
Imię: Paweł
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żagań

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Biker » sob 31 sie 2013, 22:42

Wiem że to nie ta klasa ,ale robiłem kiedyś Rometa który przestał 20 lat,silnik nadawał się tylko do kapitalnego remontu,tzn wał łącznie łącznie z tłokiem i łożyskami nie do ruszenia,uszczelniacze jakby były plastiku a olej to istna smoła :shock: nie wspomnę już o układzie zasilania który cały był do doprowadzenia do stanu używalności poczynając od baku.O takich elementach jak opony to nawet niema co gadać bo to już historia.W sumie to tylko romecik który do dziś pali od kopa ale wniosek odpowiedni wyciągnięty-

Każdy rok postoju to skrócenie życia silnika i całego pojazdu.
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......

Awatar użytkownika
Miszak
pisarz
pisarz
Posty: 310
Rejestracja: wt 12 mar 2013, 15:15
Model VFR: RC46 2001r
Imię: Łukasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kłanino, (kiedyś Świecie n.W.)

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Miszak » ndz 01 wrz 2013, 07:41

Chyba dla wnuka sprzęta szykujesz :). Ja mam tak samo, ale póki co stoi MZ ES 250/2, 71 rok. Stoi już z 8 lat i aż strach się za nią zabrać.
KISZCZAK
519 082 037

Awatar użytkownika
Biker
pisarz
pisarz
Posty: 266
Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
Model VFR: VFR 800 FI 99
Imię: Paweł
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żagań

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Biker » ndz 01 wrz 2013, 08:27

Raczej dla syna :mrgreen: na wnuki jeszcze mam baaaaaaardzo dużo czasu :D A tropik niech sobie stoi ,kiedyś złapie cię natchnienie i wtedy się za niego weźmiesz. Ja też mam jeszcze jednego Rometa do poskładania :mrgreen:
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: kiki » ndz 01 wrz 2013, 09:36

Buła chcesz taki silnik kupić czy po prostu trzymać przez taki okres czasu ?
Jak silnik stał to trzeba zdjąć pokrywy zaworowe i zobaczyc co sie dzieje na wałkach. Potem zalać ropy/ nafty do cylindrów (bo mogły przyłapać pierscienie). Następnie powolne krecenie wałem aby rozruszać tłoki. Na koniec i tak jest bardzo możliwe, że padną uszczelniacze zaworowe :)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Buła » ndz 01 wrz 2013, 11:42

kiki pisze:Buła chcesz taki silnik kupić czy po prostu trzymać przez taki okres czasu ?
http://allegro.pl/honda-vfr-750-cbr-600 ... 70842.html chodzi mi o ta VFR,według rozmowy przez telefon VFR stała 10 lat,ciekawe ile w tym prawdy,facet mówi że na luzie jest ok ale ogólnie jest troche zamulona,ciekawi mnie czy jest syf w gażnikach czy coś z silnikiem się dzieje i w jakich warunkach była przechowywana.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: kubatron2 » ndz 01 wrz 2013, 12:07

a moze to hłyt marketingowy???? :biggrin z tymi 10 latami

Fallen
pisarz
pisarz
Posty: 227
Rejestracja: ndz 18 mar 2012, 12:09
Model VFR: RC 36 II
Imię: Karol
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Fallen » ndz 01 wrz 2013, 12:12

Jeżeli ją po takim czasie po prostu odpalili to niczego dobrego bym się nie spodziewał... jak handlarzyna mówi, że coś jest zamulona to chyba naprawdę musi być nie ciekawie, bo przecież oni zawsze mają igiełki :)
"Odwaga to świadomość, że jest się jedynym, który wie, jak wielkie ogarnia cię przerażenie"
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota" A. Einstein
Er­ra­re hu­manum est

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: kubatron2 » ndz 01 wrz 2013, 13:08

zamulona bo pewnie juz pociagła rdze z baku plus muł który osiadł w gaznikach zabite dysze itd. silnik silnikiem a myslicie ze uszczelniacze lag łozyska i pozostałe podzespoly beda git...........sory ale mi to pachnie zapudrowanym trupem

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Gacol » ndz 01 wrz 2013, 13:42

Dopytaj w jakich warunkach stała...Miałem identyczną :biggrin prześliczna
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1632
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Model VFR: koza800Fi czerwona
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: puzon » ndz 01 wrz 2013, 13:51

Zapytaj jaki DOT na oponach a będziesz mógł określić mniej więcej czy prawdę gada.
Utrzymany w dobrym stanie - oryginalny lakier i naklejki. Silnik, sprzęgło, skrzynia i inne podzespoły motocykla pracują doskonale. Nowe części : świece irydowe, akumulator żelowy, olej i filtr. Do wymiany opona tył (druga czeka już na założenie). Łańcuch i klocki - stan bdb.
Czyli przód minimum 11lat jeszcze się nadaje? Wydaje mi się że te 10 lat postoju to sobie koleś wpisał jako atut aby uatrakcyjnić ofertę.

Awatar użytkownika
Gacol
klepacz
klepacz
Posty: 1921
Rejestracja: wt 18 wrz 2007, 13:28
Model VFR: 800fi
Imię: Jacek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Imielin

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Gacol » ndz 01 wrz 2013, 14:15

Albo przykłamac też z przebiegiem.Golenie wyglądają jakby stała jakiś czas.Poza tym opony to komplet.Kojarzy ktoś taki wzór bierznika?
VFR750 RC36 I
VTR1000 SP 1
VFR800 FI:)

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Model VFR: VFR 800 FI
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: Długi postój VFR co może sie stać z silnikiem?

Post autor: Buła » ndz 01 wrz 2013, 14:44

W jakich warunkach stała to nie wie bo jest druga ręką która sprzedaje moto w PL,z tym Dotem opon dobry pomysł,zadzwonię i spytam.Lakier bardzo mi się podoba.Mam dostać więcej fotek na mejla,mam 620 km do gościa także trzeba by ją brać a zbijać cenę tylko.


Opony to Bridgestone CYROX,ma mi wysłać zdjęcie dotu.Ponoć nie kopci i stał w suchym pomieszczeniu bo nie ma nalotu i nie jest pordzewiały,tarcze wyglądają na zdrowe,ogólnie nie wygląda żle.

Faktycznie opony stare http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... gory-99233
Ostatnio zmieniony ndz 01 wrz 2013, 15:14 przez Buła, łącznie zmieniany 3 razy.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości