Dokładnie.Jak kupowałem puche było za dużo oleju i wyjebało mi uszczelke pod głowicą i pare simmeringówSOWA pisze:nadmiar oleju może być wyrzucany przez simmeringi i inne ustrojstwa mające hamować wypływ oleju
Za dużo oleju...
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
choć nie jestem expertem, ale zgodzę się.Moja wiedza jest taka, że nadmiar oleju może być wyrzucany przez simmeringi i inne ustrojstwa mające hamować wypływ oleju. Nie wiem czemu, ale domyślam się, że np. przez wzrost ciśnienia wewnątrz miski olejowej, lub jak kto woli w przestrzeni podtłokowej.
_________________
Za dużo oleju powoduje wzrost ciśnienia w bloku silnika, a w przypadku gdy wał korbowy dotyka oleju sprawia to dodatkowe opory, co niekorzystnie wpływa na prace silnika, olej podobno może się przegrzać (nie wiem do końca czy t o prawda, może ktoś wie więcej na ten temat i to rozwinie) no i te simeringi lubią puszczać.
Generalnie to wał korbowy zawsze powinien "dotykać" oleju, nawet więcej, powinien w niego napier...alać. Taki sposób pracy jest pożądany i konieczny. Dlaczego? bo panewki są smarowane kanałowo pod ciśnieniem, ale płaszcze tłoków i cylindrów nie mają takiego wyposażenia, gdyż matka natura zapomniała i w związku z tym mądrzy konstruktorzy wydumali, że jeśli ten agresywny wał swymi wykorbieniami postuka sobie o spoczywający pod nimi olej to w wyniku tej zadymy powstanie tzw. mgła olejowa posiadająca zbawienną zdolność zmniejszania tarcia między tłokiem i cylindrem. Można dalej ciągnąć opowieść, że pierścienie zgarniające podczas suwu ssania przeganiają precz osiadły na gładzi olej, by ten w formie mgły ponownie osiadł tam gdzie mu się podoba wykorzystując w tym celu sprężający suw tłoka w górę, odsłaniający płaszcz cylindra. Potem praca i wydech i tak w koło Macieju.Krajan pisze:a w przypadku gdy wał korbowy dotyka oleju sprawia to dodatkowe opory,
- musieli
- pisarz
- Posty: 309
- Rejestracja: pt 11 maja 2007, 15:37
- Imię: Dariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wawa zone
- Kontakt:
Hmm... ciekawe jak jest w Vitku, bo samochcodowe V-tecki mają natrysk oleju na denka tłoków. Ma ktoś serwisówkę od Vitka? Morsie, może Ty?Krajan pisze:ale płaszcze tłoków i cylindrów nie mają takiego wyposażenia, gdyż matka natura zapomniała
A co do zbyt dużego stanu - delikatne przelanie stanu nie zrobi wielkiego kuku silnikowi. W rzędowych 4kach z pod znaku Kawasaki nawet jest to wskazane, aby miały troszkę więcej niż stan. Są różne teorie na ten temat. Generalnie zazwyczaj kończy się to wywaleniem oleju przez odmę do filtra powietrza.
A zazwyczaj przelanie bierze się z tąd, że przy zmianie oleju nowe smarowidło (zazwyczaj)wlewa się do silnika "po sprzęgle". A to z kolei powoduje, że faktyczny stan możemy sprzawdzić po odczekaniu chwili. Dlatego osobiście przy wymianie nie leję do maxa tylko na 80-90% stanu - reszta pojawi się po obcieknięciu sprzęgła.
Ekskluzywne akcesoria motocyklowe marki RIZOMA
- Krajan
- klepacz
- Posty: 1273
- Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Kontakt:
proszę bardzo...Serwisówka V-tec do ściągnięciaHmm... ciekawe jak jest w Vitku, bo samochcodowe V-tecki mają natrysk oleju na denka tłoków. Ma ktoś serwisówkę od Vitka?
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
witam,no to ciekawy temat nam sie wywiazał,a Piotrek tylko sprawdził poziom oleju,ale wracajc do sedna sparwy,ja sie tyrzymam serwisuwki i jesli ona podaje tyle to tyle leje,a jak zginie to dolewam.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
a Ja wlałem teraz 3200 i kurde....było poniżej ....połowy min max, więc dolałem i mam kurka ..... powyże jmax jakieś pare mm nie wiem czy spuszczać czy nie .... jak moto odpalam wiadomo sucho w ..... okienku ....
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Tez tak mam i trochę mnie to niepokoi... Ale jak sie rozgrzeje to mam dokładnie na środku okienka.KolczyK pisze:jak moto odpalam wiadomo sucho w ..... okienku ....
Raz Mundek pisał że nalezy sprawdzać na zimnym silniku, najlepiej z rana przed pierwszą jazdą. Ale Instrukcja Obsługi mówi żeby:
-odpalic silnik
-dać mu popracować kilka minut
-zgasić silnik
-sprawdzic poziom oleju
Będę się chyab sugerował zaleceniami producenta...
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Fama głosi (a wiadomo, że jest to zwierze co dużo wie), że kolesie którzy oszczędzają przednie opony (czyt. jeżdżą głównie na tylnych) dolewają specjalnie więcej oleju, aby go nie zabrakło w nienaturalnej (właściwie to nie do końca jestem pewny czy nienaturalnej) pozycji.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości