Za dużo oleju...

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Za dużo oleju...

Post autor: Dresik » czw 06 wrz 2007, 15:43

Hmm, więc tak - pewnego pięknego dnia postanowiłem sprawdzić stan oleju w silniku... Okazało się że jest za duzo i to znacznie ponad norme.. Przerażony odrazu spytałem swojego mechanika który wymieniał olej na początku sezonu czy to w niczym nie przeszkadza - odpowiedział ze napewno nie zaszkodzi.. I zrobiłem tak może z 1000km z dręczącymi mnie myślami - przeciez skoro producent określa maksymalną wartośc to oznacza że sa ku temu jakieś powody... Po rozmowach z kilkoma osobami stwierdziłem ze jednak zabiore Pszczółce troszke oleju - zaopatrzony w strzykawke i igłe "wyssałem" jej jakieś 0,4 litra - zostawiłem i tak maksymalną dopuszczalną wartość albo nawet minimalnie powyżej..
Jak to w końcu jest - szkodzi nadmiar czy nie?Aha , jeszcze jedno - stan sprawdzamy na centralnej podstawce czy normalnie gdy motocykl równo stoi na kołach?
:-)

Awatar użytkownika
Pepe VFR
klepacz
klepacz
Posty: 944
Rejestracja: śr 25 kwie 2007, 12:05
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pepe VFR » czw 06 wrz 2007, 15:54

ja też tak mam jest oki jak byś ostro jeżdził to mógłby brać olej i by go powoli ubywało dlatego było wlane więcej ale jak nie ubyło to znaczy że silnik w dobrymstanie nie bierze i delikatnie jeżdzisz pozdro :bye
Wypalony papieros skraca życie Srednio o 1min
Kieliszek Vodki Srednio o 2min.
ALE to nic, chodzenie do PRACY skraca życie średnio o 8 godzin na dobe!!!

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » czw 06 wrz 2007, 16:33

Co to? żarty jakieś? oleju nie powinno być więcej niż górny stan. Sprawdza sie na płaskim podłożu, w pozycji pionowej, mniejsza czy na centralnym czy na kołach (możesz na centralnym dla pewności), na wykręconym bagnecie. 0,4l to poważny nadmiar. Może masz wachę w oleju? A olej czysty czy "mlekowaty"?

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » czw 06 wrz 2007, 16:48

Olej czysty.. Też mnie zdziwiło ze spory nadmiar...
SOWA pisze: na wykręconym bagnecie.
i to zmienia postać rzeczy... Pytałem dwa razy mechanika i mówił że na wkręconym... Jeśli na wykręconym to chyba miałbym jakoś tak w połowie między max a min..
:-)

Awatar użytkownika
Jacko
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2208
Rejestracja: sob 19 sie 2006, 12:20
Imię: Jacek
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Komarówka Podlaska
Kontakt:

Post autor: Jacko » czw 06 wrz 2007, 16:56

W serwisówce jest napisane że na centralnej podstawce, na wykręconum bagnecie i wcześniej odpalić silnik na 5 minut i później odczekać chwilę i sprawdzać dopiero. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Dresik
klepacz
klepacz
Posty: 1840
Rejestracja: sob 14 kwie 2007, 20:41
Imię: Piotr
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Biała

Post autor: Dresik » czw 06 wrz 2007, 17:00

Dzięki Jacko, sprawdze więc jak najszybciej dla pewności czy jest ok :mrgreen:
:-)

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 06 wrz 2007, 19:13

Jacko pisze:na centralnej podstawce, na wykręconum bagnecie i wcześniej odpalić silnik na 5 minut i później odczekać chwilę i sprawdzać dopiero
jesli jestesmy tacy dokladni to po ok 3-4 min ;]

[ Dodano: 2007-09-06, 19:15 ]
i okazuje sie ze zawsze mmialem mniej oleju niz myslalem bo sprawdzalem na wkreconym.....


a teram mam okienko :P
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » czw 06 wrz 2007, 21:17

sadze, ze 400 ml to nie jest az tak przewyzszony stan oleju. Do GS 500 mozna bez konsekwencji wlac litr wiecej. Tak samo litr wiecej mial kolega Grzesiek (dobrze pamietam?) na CBR919 co latal po Linowie po kilka km na kole.

Pozdrawiam.

P.S. Ja z racji posiadania olejaka tez mam troche ponad stan ;)
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Lucek
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3481
Rejestracja: ndz 02 kwie 2006, 13:03
Imię: LUCYna/fer
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: EP

Post autor: Lucek » czw 06 wrz 2007, 21:57

to jak sobie wleje 1 wiecej to teze bede tak dlugo zapier.. na kole?? ;]
Nie ma boga, jest Mmmmotór!

Awatar użytkownika
Groszek
klepacz
klepacz
Posty: 616
Rejestracja: pt 30 cze 2006, 23:43
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wawa / V-Boyen
Kontakt:

Post autor: Groszek » czw 06 wrz 2007, 22:12

Nadmiar oleju ponoć szkodzi, z tego co pamiętam może powstać zbyt duże ciśnienie i wywali gdzieś uszczelkę. Tak gdzieś chyba kiedyś czytałem.

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » czw 06 wrz 2007, 22:26

Luke pisze:to jak sobie wleje 1 wiecej to teze bede tak dlugo zapier.. na kole?? ;]
Nie bo ponoc ostatnio opuszczasz sie w chlapaniu :P

Tomek Kulik pisze:
super_stalker pisze:Jako użytkownik GS-a zapytam. Co mi da wlanie 5 litrów oleju przy codziennej ekspolatacji (żaden stunt poprostu zwykła jazda). W moim pytaniu nie ma żadnej złośliwości tylko chęć dokształcenia się. biggrin.gif
Nic pożytecznego. Nie ma takiej potrzeby w normalnej eksploatacji. Lej tyle, żeby przy zimnym silniku gdy maszyna stoi w pionie było równo z maks. Wymieniaj terminowo razem z filtrem, nie pałuj zimnego silnika. Wsjo. Lanie ponad stan ma uzasadnienie dla eksploatacji w warunkach, gdy silnikowi zdarza się regularnie pracować w położeniu niekoniecznie naturalnym. Chodzi o to, by mimo przechylenia maszyny w którąkolwiek stronę, pracujący silnik nie zassał powietrza smokiem olejowym. Czyli takie sytuacje mogą mieć miejsce przy uprawianiu stunt'u i nauce jazdy.
Powodzenia i dobrej pogody życzę.
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pt 14 wrz 2007, 07:08

mrf pisze:sadze, ze 400 ml to nie jest az tak przewyzszony stan oleju. Do GS 500 mozna bez konsekwencji wlac litr wiecej. Tak samo litr wiecej mial kolega Grzesiek (dobrze pamietam?) na CBR919 co latal po Linowie po kilka km na kole.

Pozdrawiam.

P.S. Ja z racji posiadania olejaka tez mam troche ponad stan ;)
witam,kolega Grzesiek miał tylko dlatego wlane ponad stan ze latał na kole i to nie była krótka jazda na kole,a oleju powinno byc tyle ile podaje producent.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
mrf
Łopata
Posty: 2917
Rejestracja: śr 09 lis 2005, 21:40
Imię: Michał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: mrf » pt 14 wrz 2007, 07:48

tak ale jedno z pytan bylo czy nadmiar (400ml) jest szkodliwy. Jako przyklad podalem wlasnie Grzeska. Oczywiscie rozumiem fakt zalania wieksza iloscia oleju w celu lepszego smarowania i jak widac taka ilosc nie jest szkodliwa i tylko o to mi chodzilo.
A Rh POSITIVE

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » sob 15 wrz 2007, 15:15

mrf pisze:tak ale jedno z pytan bylo czy nadmiar (400ml) jest szkodliwy. Jako przyklad podalem wlasnie Grzeska. Oczywiscie rozumiem fakt zalania wieksza iloscia oleju w celu lepszego smarowania i jak widac taka ilosc nie jest szkodliwa i tylko o to mi chodzilo.
witam,w mysl zasady co cie nie zabije to cie wzmocni,skoro Grzesiek lata i nic sie niedzieje to wszystko jest ok,ale skoro jest podany pozim oleju to nalezy go lac tyle ile powinno byc.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

SOWA
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3000
Rejestracja: pt 27 paź 2006, 21:31
Płeć: Mężczyzna

Post autor: SOWA » sob 15 wrz 2007, 15:50

Gdyby max poziom oleju był bez znaczenia to przypuszczalnie producenci znaczyliby jedynie dolne stany i lej użytkowniku obojętne ile, byleby ponad stan. Tymczasem nie ma pojazdu w całej środkowej Europie, a pewnie i w pozostałej części wszechświata dominują te, które oznaczenie górnego stanu posiadają. Moja wiedza jest taka, że nadmiar oleju może być wyrzucany przez simmeringi i inne ustrojstwa mające hamować wypływ oleju. Nie wiem czemu, ale domyślam się, że np. przez wzrost ciśnienia wewnątrz miski olejowej, lub jak kto woli w przestrzeni podtłokowej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości