Strona 1 z 1

Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapki?

: czw 08 sie 2013, 22:59
autor: Koobsky
Witam.
Sprawa jest dość podejrzana...
Mianowicie sprawdzałem ostatnio poprawność działania układu podciśnienia w airbox'ie w moim V-Tec'u i zauważyłem niepokojącą rzecz...

Manual mówi, że po odpaleniu silnika klapka powinna się zamknąć. Otworzyć powinna się gdy silnik osiągnie 5500 obrotów.
Problem polega na tym, że u mnie nic takiego nie ma miejsca. Motor na centralną, przewód od czujnika luzu odpięty, odpalam a klapka ani drgnie. Jest zawsze otwarta.

Zawór membranowy na airbox'ie sprawny.
Przewody powietrzne całe i nigdzie nie zagięte ani nie przycięte.
"Bypass Control Solenoid Valve" i jest OK. Oporność jak w manualu i zamyka i otwiera jak dostanie napięcie.
Zaworek jednokierunkowy też działa jak powinien.

Jutro zrobię zworę i zobaczę czy wywali jakieś błędy...
Jakieś pomysły? Jakoś nie daje mi to spokoju...

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: pt 09 sie 2013, 02:07
autor: PETER
A Podcisnienie do elektrozaworu dochodzi??

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: pt 09 sie 2013, 07:08
autor: Koobsky
PETER pisze:A Podcisnienie do elektrozaworu dochodzi??
Podciśnienie do elektrozaworu jak najbardziej dochodzi.
Robiłem pomiar napięcia z ECM na wtyczce elektrozaworu niezależnie od obrotów było 0V.
Czytałem temat na amerykańskim forum o podcisnieniu w V-Tec'u o co mnie zaskoczyło to fakt, ze wszyscy pisali to samo... Czyli, że u nich tez się ta kłapka po odpaleniu nie zamyka...

Może ktoś z V-Tec'iem byłby tak dobry i sprawdził u siebie jak sprawa wyglada...?

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: sob 10 sie 2013, 23:04
autor: RafalGd
Wydaje mi się że klapka będzie dziłać dopiero pod obciąrzenime w czase jazdy , na stópkach raczej tego nie sprawdzisz

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: ndz 11 sie 2013, 00:51
autor: Koobsky
RafalGd pisze:Wydaje mi się że klapka będzie dziłać dopiero pod obciąrzenime w czase jazdy , na stópkach raczej tego nie sprawdzisz
No właśnie w tym problem... Klapka działa pod obciążeniem. Dokładnie to jak mocniej pocisnę to ona się zamyka co wydaje się nielogiczne bo w takiej sytuacji silnik raczej potrzebuje więcej powietrza a nie mniej. Poza tym jest to nie zgodne z opisem w service manual'u...

PS. Sprawdziłem błędy zapisane w pamięci i miałem nr. 9 czyli czujnik temperatury powietrza w airbox'ie. Pewnie go nie podłączyłem za którymś razem jak ostatnio grzebałem i załapał błąd. Wykasowałem pamięć i zrobiłem dzisiaj 100km po czym jest czysto i nie ma żadnych błędów.

Wszystko wskazuje na błąd w instrukcji ale czemu układ działa w sposób nielogiczny i odwrotnie niż w starszych modelach...?
Zakładam się, że wszystkie V-Tec'i tak mają. Niech mi tylko to ktoś wytłumaczy bo nie kumam czemu powietrze jest ograniczane wtedy gdy silnik go akurat najwięcej potrzebuje...

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: ndz 11 sie 2013, 08:21
autor: KolczyK
nie masz czasem popierniczonych rurek podciśnieniowych ? nie pamiętam za dobrze, ale chyba nr 15 jest podczepiony pod zaworek.

Re: Układ podciśnienia V-Tec - Nieprawidłowe działanie klapk

: ndz 11 sie 2013, 10:53
autor: Koobsky
KolczyK pisze:nie masz czasem popierniczonych rurek podciśnieniowych ? nie pamiętam za dobrze, ale chyba nr 15 jest podczepiony pod zaworek.
Ja badałem kiedy otwiera się ten elektro-zawor, który odpowiada za otwieranie klapki i on się otwiera tak jak wcześniej pisałem. Po odpaleniu kiedy w starszych modelach kłapka się zamyka to u mnie jest zawsze otwarta. Zamyka się dopiero jak szarpnę mocno za gaz i silnik zacznie pracować pod obciążeniem.
Czytałem o tym temat na amerykańskim forum VFR i wielu właścicieli V-Tec'ów potwierdziło, że tak to właśnie działa.
Nikt jednak nie potrafił powiedzieć czemu tak to działa i dlaczego manual mówi co innego...