Strona 1 z 1
Problemy z silnikiem!
: pn 27 sie 2007, 18:03
autor: Homer
Witam wszystkich! Mam pytanie czy ktos sie spotkal z takim oto problemem: gdy odpalam motor wszystko wyglada ok. Troche sie nagrzeje i ruszam, ale gdy chwyci juz odpowiednia temp. zaczynam slyszec pukanie w silniku gdy sotoje na luzie. Jak jade nie slysze tego i silnik kreci sie bez problemow ale gdy tylko zwolnie i obroty spadna do 1,1 czyli bez gazu slysze te pukanie rowno z obrotami silnika. Czasami tez zanika zeby zaraz znow sie pojawic.
Z gory dziekuje! (vfr 800 v-tec 2003)
: pn 27 sie 2007, 22:38
autor: Lucek
a jak wcisniesz klamke sprzegla to cichnie?
: wt 28 sie 2007, 07:41
autor: Fabiq
pukanie w silniku VFR? chyba jakies bajki opowiadasz

, jesli slychac szmer a nie pukanie ktore ustepuje po wcisnieciu sprzegla to jest to luz na koszu sprzegla, nie ma co sie tym przejmowac bo to norma w VFR, CBR i X11 , jesli jednak jest to gluche pukanie to juz moga byc problemy, jaki to jest dzwiek podaj wiecej szczegolow
: wt 28 sie 2007, 08:33
autor: Homer
Niestety to nie ma nic wspolnego z sprzeglem! Raczej ten dzwiek to gluche pukanie niz metaliczne! A z bajek dawno wyroslem!
: wt 28 sie 2007, 12:45
autor: Fabiq
jesli jest to gluchy dzwiek to padla panewka, dziwie sie ze udalo ci sie ja zabic w VFR, jednak jak w kazdym da sie to zrobic, objawy - gluche pukanie przy odpaleniu na ssaniu, pukanie w zakresie obrotow 3-7 tys obr bardzo slyszalne, gluchy dzwiek, poza tym silnik pracuje normalnie, pukanie sie nasila przy obciazeniu, teraz rada - szukaj drugiego silnika, zajezdzilem juz dwie hondy w ten sposob i naprawa jest bardzo droga, dlugo trwa a efekt jest marny, koszt naprawy na dorabianych panewach i z utwardzaniem walu korbowego to jakies 1800 pln, jednak taki silnik bierze wiecej oleju i przy wiekszym obciazeniu ( czyt . kreceniu ) zyje jakies 5 tys km, nawet jesli wystarczy sam szlif walu i dorobienie do niego panewek to bedzie bardzo nietrwaly i naprawa jest wogole nieoplacalna
jesli jednak zdecydujesz sie na naprawe tanim kosztem ( !? ) to dam ci namiar na dobry zaklad gdzie dobrze robia waly korbowe z utwardzaniem i dorabiaja porzadnie panewki, jednak trwa to okolo miesiaca
na pocieszenie moge ci powiedziec ze mogles zatrzec jedynie walek w glowicy chociaz to rzadko spotykane, podjedz do jakiegos serwisu kazdy mechanik na sluch bedzie mogl okreslic czy to panewa czy cos innego, panewka jest na prawde bardzo charakterystyczna
: wt 28 sie 2007, 14:20
autor: Homer
Mozliwe ze masz racje ale na ssaniu jak odpalam nic nie slychac. Rozgrzewa sie dobrze i jak zaczynam krecic gazem wszystko jest OK. Dopiero jak sie kawalek przejade i zatrzymam motocykl wchodzi ten dziwny dzwiek, i potrafi po chwili zniknac. Przy obrotach 3-7 tys nie szlysze zadnych niepokojacych dzwiekow. Wiem ze musze isc do mechanika ale chcialem sie poradzic na forum.
[ Dodano: 2007-08-28, 18:08 ]
Bylem u fachowca i powiedzial mi ze lancuszek rozrzadu sie rozciagnal albo napinacz zacioł. Jak myslicie? Po jakim przebiegu trzeba wymienic łańcuszki?
: wt 28 sie 2007, 20:27
autor: Fabiq
ups...zapomnialem ze w 800 jest juz takie cudo jak lancuch rozrzadu

, ale lancuch robi nieco inny dzwiek, nie gluchy

: śr 29 sie 2007, 09:00
autor: musieli
Fabiq pisze:ups...zapomnialem ze w 800 jest juz takie cudo jak lancuch rozrzadu

, ale lancuch robi nieco inny dzwiek, nie gluchy

Dla ścisłości - łańcuchy są dopiero w Vitkach, Starsze osiemsetki są jeszcze na kołach.
Łańcuch chałasuje szczególnie w momencie schodzenia silnika z obrotów. W rzędówkach zazwyczaj w okolicach 5 tysięcy. Na biegu jałowym też będzie go słychać, ale będzie to raczej inny dźwięk niz stukanie... Jeśli przy wkręcaniu w obroty jest cicho to rzeczywiście może to być łańcuch.
: śr 29 sie 2007, 09:07
autor: Lucek
musieli pisze:Dla ścisłości - łańcuchy są dopiero w Vitkach
Homer pisze:Z gory dziekuje! (vfr 800 v-tec 2003)
mysle ze fabiq'owi chodzilo jednak o witka
: czw 08 sty 2009, 01:08
autor: robsonic
Luke pisze:musieli pisze:Dla ścisłości - łańcuchy są dopiero w Vitkach
Homer pisze:Z gory dziekuje! (vfr 800 v-tec 2003)
mysle ze fabiq'owi chodzilo jednak o witka
Dla ścisłości.... w silniku rc36 też jest łańcuch

napędza on pompę oleju z kosza sprzęgła i jak się rozciągnie to napier...... wiem bo wymieniałem
: czw 08 sty 2009, 07:37
autor: Lucek
mowa byla o rozrzadzie i do tego dawno temu
: czw 08 sty 2009, 22:40
autor: slimak
kolego sprawdz czy rury wydechowe są dobrze dokręcone mi też stukało ale okazało się że śrubay się poluzowały może to jest przyczyna