Ciśnienie oleju i cykanie

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: kiki » śr 15 maja 2013, 08:07

olo nie chodzi przypadkiem o kasatory luzów miedzyzębnych ? :)

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: armen1pl » śr 15 maja 2013, 18:42

olo pisze:Nosz kurna, już nikt nie pamięta dlaczego fałeferki cykają?!
olo podaje odpowiedź:
kasatory luzów na kołach zębatych ?
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: olo » śr 15 maja 2013, 20:02

YES!
Fałeferki zawsze cykały, cykają i jeszcze dłuuuuuuugo będą ;)
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Czaro vfr RC36
teksciarz
teksciarz
Posty: 141
Rejestracja: śr 08 sie 2012, 20:21
Imię: Czarek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Napiwoda

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: Czaro vfr RC36 » śr 15 maja 2013, 21:50

olo jestes wielki teraz wiem że z moim sprzętem jest wszystko OK.
Czarek

Awatar użytkownika
vicctor
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: ndz 13 sty 2013, 22:00
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wielkopolskie

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: vicctor » śr 15 maja 2013, 23:00

Brak mi koncepcji na fajną stopkę. Ale pracuję nad tym zagadnieniem.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: Damo 88 » sob 18 maja 2013, 23:14

Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » pn 29 wrz 2014, 15:22

Mam mały dylemat w związku z tematem cykania w silniku .Jestem po regulacji zaworów w mojej VFR.Wszystko niby super,motor jeździ lecz pojawiło się to cykanie. Może słuch mam bardziej wyczulony,jako że sam to robiłem-teraz nasłuchuję.Może wcześniej też to było,ale chyba jednak nie,lub w mniejszym stopniu.O co dokładnie chodzi z kasatorami luzów międzyzębnych?Gdzie to się znajduje?Czy to te cienkie koła zębate na kołach zębatych wałków rozrządu?Jak to w ogóle działa.Zauważyłem też że przy składaniu te właśnie koła na wałku zaworów wydechowych przedniego cylindra miały lekkie przesunięcie względem kół napędzających od silnika.Akurat tyle że cienkie koła były poza kołami napędzającymi.Odpowiednie przesunięcie nie było możliwe ze względu na trzymający mostek.Czy może to mieć jakiś wpływ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: Arnold » pn 29 wrz 2014, 15:45

No to żeś kolego źle poskładał rozrząd. Nie pomyliłeś wałków? One są opisane. A może mostki źle przykręciłeś? Te cienkie zębatki to właśnie kasatory. One "dopychają" wałek tak aby skasować luz między wałkiem a kołem napędzającym. I MUSZĄ leżeć na kole napędzającym.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » pn 29 wrz 2014, 16:08

Wałków nie pomyliłem,mostków też. Mostki założone występem w stronę wałków.Wszystko jak ma być.Zęby na tych kołach po oznaczeniu farbą pary sąsiadujących,na tym właśnie jednym wałku mają leciutkie przesunięcie względem siebie - dokładnie jak na rysunku w serwisówce.Czyli też OK.Nie wiem właśnie dlaczego na tym wałku zęby kasatorów mają te minimalne przesunięcie.Ale gdyby musiały leżeć dokładnie na kole napędzającym,to wydaje mi się, że nie miałyby żadnej możliwości na takie przesunięcie jakie dopuszcza serwisówka.Jeżeli nawet,czy to może powodować to cykanie?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: Arnold » pn 29 wrz 2014, 17:18

artex67 pisze:Nie wiem właśnie dlaczego na tym wałku zęby kasatorów mają te minimalne przesunięcie.
Jak nie wiesz? To niby jak miałby kasować luz? Pod tą cienką zębatką są sprężyny i one kasują luz poprzez przekręcanie tej chudej zębatki. Więc zębatki muszą być przesunięte względem siebie. Po wyciągnięciu wałków przesunięcie jest duże bo sprężyny nie mają czego dociskać. Jak zmontujesz to przesunięcie się (prawie) zniweluje.
I obie zębatki muszę leżeć na kole napędzającym. Jeśli któraś jest poza to nie dziw się że coś Ci cyka.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » pn 29 wrz 2014, 17:40

Na trzech pozostałych wałkach, które leżą idealnie na kołach napędzających,nie ma żadnego przesunięcia.Niby jak miałoby być skoro zazębiają się w tym samym miejscu.Dlaczego więc rysunek w serwisówce pokazuje małe przesunięcie jako dopuszczalne?Akurat takie mi wyszło na tym jednym wałku.A może teraz po zdjęciu pokrywy okazałoby się że ten wałek jest OK, a przesunięcie ma inny. Może źle kombinuję,ale wszystko robiłem wg serwisówki i wydaje mi się że jest dobrze.

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » pn 29 wrz 2014, 18:19

Chyba zaczynam rozumieć zasadę działania tych kasatorów.Dzięki za cierpliwość Arnold.Cóż,czeka mnie ponowne rozebranie pokrywy i kontrola, ewentualnie jakaś poprawka.Dzięki.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: Arnold » pn 29 wrz 2014, 19:26

Jak ściągniesz dekle na głowicach to zrób zdjęcia wałków od strony zębatek zanim rozbierzesz wszystko.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » pn 29 wrz 2014, 20:09

Chyba nie będą potrzebne,wiem o co chodzi.Nie rozumiałem jedynie tych kasatorów luzu.Teraz wiem że rzeczywiście MUSZĄ one leżeć na kołach napędowych.Myślę tylko gdzie mogłem popełnić błąd,że przy składaniu zęby kasatora wałka wydechu przedniego cylindra nie chciały najść na koło napędowe.Mając przykręcony docisk wałków mogłem jeszcze nimi przesuwać,ale montaż mostka ustawiał te zęby poza zarysem kół napędowych.Składałem wszystko dokładnie,zwracając uwagę na znaki na wałkach oraz mostkach(oba mają takie same,ale sobie oznaczyłem).

Awatar użytkownika
artex67
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: wt 07 maja 2013, 20:47
Imię: Artur
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Elbląg

Re: Ciśnienie oleju i cykanie

Post autor: artex67 » śr 01 paź 2014, 19:09

No i zrobione.Rzeczywiście winą cykania był leciutko przesunięty wałek rozrządu względem koła napędzającego,wskutek czego kasator nie spełniał swego zadania.Mój błąd - pojęcia nie miałem o zasadzie działania kasatora.A to takie proste,że aż mi głupio.W każdym bądź razie motocykl uruchomiony i wszystko działa jak należy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości