Strona 1 z 10

Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: wt 02 kwie 2013, 20:19
autor: Rychu
witam

jak wymienic sprzeglo w VFR 800 Fi z 98 - dokladniej jak zdjac pokrywe sprzegla , musze cos rozlaczac pod airboxem ?? bo cos w manualu takiego tarfilem, ale nie wiem czy cos zle odczytalem czy faktycznie do zdjecia pokrywy musze jakies wtyczki rozlaczyc ?

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: wt 02 kwie 2013, 23:04
autor: Fakir
Ta serwisówka to od prodiża chyba? :lol:
Nic nie musisz rozłączać, odkręcasz śruby do okoła pokrywy i ścigasz, jak będzie opornie szło to młotek gumowy w dłoń.

Ostrożnie przy dokręcaniu śrub sprężyn, bo kosz jest aluminiowy i bardzo łatwo zerwać gwint, z wyczuciem albo zaopatrzyć się w dynamometryczny klucz.

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 08:16
autor: juhass
Przy wymianie tarcz ciernych uważaj na tę pierwszą. Jak je dobrze obejrzysz to pierwsza, która wchodzi w kosz jest inna od pozostałych i koniecznie w tej kolejności je składaj, inaczej nie zadziała. ;)
Przy okazji jeśli nie wymieniasz- zmatuj papierkiem drobnym przekładki metalowe.

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 09:59
autor: Rychu
Łokej , a mozna polozyc moto na boczku - a raczej crashpadzie i wtedy zdjac pokrywe? zoszczedzi mi to zlewania oleju bo w sumie zalalem olej , odpalilem i przypomnialem sobie ze sprzeglo trzeba by wymienic :)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 10:07
autor: Fakir
Spokojnie wystarczy jeśli postawisz na bocznej stopce a pod koła podłożysz coś deskę itp aby minimalnie mocniej się pochylił.

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 17:54
autor: kubatron2
sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 18:02
autor: Arnold
kubatron2 pisze:sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,
Czemu tak?

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 18:55
autor: kubatron2
http://www.youtube.com/watch?v=opM67Hpt ... r_embedded#! patrz od 2:22s nawet na opakowaniu o tym cie informuja

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 19:01
autor: kubatron2
tego uczyli mnie moi starsi mechanicy od wsk mz cbx intruder itd itp.chodzi zapewne o to aby tarcze były odrazu do uzycia zamoczone w oleju na całym swym obwodzie chodz nigdy jakos tego problemu nierozstrzygałem zawsze tak robiliśmy i tyle.a na opakowaniu to po latach to wyczytałem czyli chłopy z ebc wiedza co pisza

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 19:08
autor: armen1pl
lekkim oftopem polece :
;)

Zastanawia mnie to, jak tarczki sprzęgłowe a raczej ich okładziny nasączone olejem po zasprzęgleniu się nie ślizgają względem przekładek :D

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 19:29
autor: kubatron2
myśle ze na zasadzie przyssania sie jak pzrtykaczka od kibla w wersi mikro

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: śr 03 kwie 2013, 23:13
autor: Fakir
kubatron2 pisze:sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,
dokładnie , na każdej instrukcji w opakowaniu z nowymi tarczami tak każą :wink:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: czw 04 kwie 2013, 01:38
autor: KolczyK
aż tyle nie trzeba...chłopy bez przesady. w czarnej nasmarowałem i założyłem i jakoś działałby bez zarzutu ... i działają do dzisiaj, a chłop jej nie oszczędza tylko jara te gumy i jara...

nie dość, że jedna jest inna tarcza.....to uważaj na podkładki wewnątrz kosza....najlepiej to rozłóż je sobie po kolei...wyciągnąć je możesz magnesem...ważne, żeby były odpowiednio włożone.

limit dla spreżyn 42,6mm

tarcze 2,5mm

przekładki 0,3mm

dociskasz śruby na sprężynach 12Nm

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: wt 09 kwie 2013, 22:29
autor: DeVeDe
Nie rozumiem po co je maczac tyle czasu w oleju. Ja swoje wysmarowalem olejem i poszedlem na obiad :) Drugi rok bez problemow. Wszystko mi zajelo ponad 2 godzinki przy naprawde powolnej i dokladnej pracy.
Jeszcze jedna sprawa. Przekladek nie trzeba zazwyczaj zmieniac. Ja swoje mierzylem i mialy oryginalny rozmiar (3.0 mm jak kolega wyzej napisal). Polecam za to je potraktowac delikatnym papierem sciernym. Dlaczemu? U mnie 3 przekladki byly lekko fioletowe... na wszelki wypadek zrobilem wszystkie. Generalnie dokladne szlifowanie zajelo mi to z dobra godzine.
Kolejna sprawa sa sprezyny. Polecam wymieniac za KAZDYM razem jak zmieniasz sprzeglo. Dlaczego? Chodz je zmierzysz suwmiarka i maja ta sama dlugosc to ich charakterystyka pracy sie zmienia. Nawet pod palcem mozna wyczuc ze stare sprezyny sa po prostu bardziej miekkie. U mnie sprezyny zrobily sie krotsze o dobre 2 mm... a to juz duzo. Za to w starych czasach jak jeszcze smigalem XJ-ka to sprezyny mialy ta sama dlugosc. Po zmierzeniu tarcz i przekladek okazaly sie ze byly ok. Balem sie ze po prostu sie zeszklily. Ale po porzadnym oczyszczeniu ich okazaly sie ze sa ok. Zmienilem same sprezyny i jeszcze 2 lata jezdzilem :) VFR-ka ma jednak wiecej mocy i sprzeglo jest bardziej meczone. Aaaa.. pamietam ze kupowalem jakies sprezyny ciut twardsze od oryginalnych. Roznicy pod reka zadnej nie wyczulem.
W Larssonie mozna za +- 20 zl kupic uszczelke pokrywy sprzegla. Rowniez polecam to kupic... wszystko idealnie pasuje i nie trzeba sie pierdzielic z silikonami ktore wlaza gdzie sie da... o sprawach estetycznych nie wspominajac :)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

: wt 09 kwie 2013, 23:35
autor: KolczyK
żadnych kurna silikonów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to nie MZ !!