Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Sebter » pn 01 cze 2015, 14:43

Zrobiłem już jakies 4 tys km na pewno i nic sie nie ułożyło, może ciutke lepiej, ale to nie tak jak powinno być ...

A teraz chodzi ci klamka lepiej ? Bo u mnie wciąz mega twardo, robiąć 100-200 km to może i nie taki problem ale jak chchesz zrobić więcej to ręka odpada, a i fakt że biegi wchodzą z pierdolnieciem, a przede wszystkim redukcje to to napewno nie jest zdrowe dla skrzyni ;|

Awatar użytkownika
ZioLek-82-
klepacz
klepacz
Posty: 574
Rejestracja: ndz 16 mar 2014, 11:17
Model VFR: RC46 01 + RC12CX650E
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łochów

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: ZioLek-82- » pn 01 cze 2015, 16:21

Tak ,klamka ok , biegi ok
nie wiemy co nas może jeszcze spotkać, nie wiemy kiedy może nas coś dopaść ..

Była:YAMAHA XJ 900 Diversion 95 /Są: HONDA CX 650 EURO 83r / HONDA VFR 800 FI 01r /

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Sebter » pn 01 cze 2015, 16:56

A ile km zrobiłeś po wymianie, że jest u ciebie ok ? Po robocie bede wymieniał płyn w sprzęgle a spreżyny pewnie jutro bo jutro dopiero bede miał klucz z małym momentem bo teraz mam tylko bydle ... ;|

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Fakir » pn 01 cze 2015, 17:36

A przewód sprzęgła ori czy w oplocie? Ori przewód puchnie i nie wysprzegla do końca, wyczyść tloczek silownika bo często jest tam syf z łańcucha, zmien na stalowy oplot i będzie ok.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Sebter
pisarz
pisarz
Posty: 239
Rejestracja: wt 10 wrz 2013, 16:00
Model VFR: 800 Fi & GSF 400
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Sebter » pn 01 cze 2015, 18:47

Przewód normalny, orginalny i na orginalnym powinno tez działać :) u kumpla działa tyle że na orginalnym sprzęgle jeszcze ... narazie wsadze sprężyny orginalne bo mają 45 mm a serwisówka mówi o limicie 42.6 mm także stare są cacy (gówniane TRW mają 47 mm) ... nie moge z zamiennikami .j.b.n. ... !

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » ndz 28 cze 2015, 23:30

Też muszę zajrzeć do sprzęgła. Gdy moto się zagrzeje to z początku na wyższych biegach jak odkręcę mocniej to obroty gwałtownie rosną (jakoś od 7 tyś. obrotów, może więcej :P ). Z tego co poczytałem to podejrzewam, że sprężyny na bank do wymiany, ale nie wiem w jakim stanie reszta.
Parę razy mi już się to zdarzyło. VFRę kupiłem w tym roku także nie wiem, czy wcześniej też tak było i w jakim stanie są tarcze oraz przekładki.


Odnośnie rozkręcania. Z tego co wyczytałem to niektórzy pisali żeby podłożyć deskę 1,5 - 2 cm pod koła i postawić VFRe na bocznej stopce, wtedy nie trzeba spuszczać oleju. Gdzie indziej czytałem, żeby po wymianie sprzęgła koniecznie wymienić olej.
To jak to z tym jest?


W razie "W" planuję kupić tarcze i sprężyny Lucasa, ale wszędzie są te wzmacniane.
Jak Wam to sprzęgło chodzi po takim czasie, bo już trochę minęło odkąd pisaliście o wymianie?


Bo nie wiem, czy te Lucasy wzmacniane dadzą radę, czy rozglądać się za oryginalnymi?
Wie ktoś ile kosztują oryginalne sprężyny?



Ps. Przy klamce od sprzęgła jest taki mosiężny walec i jest on już wyrobiony, da się to gdzieś dokupić, czy trzeba klamkę całą wymieniać?

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » wt 30 cze 2015, 11:46

Odkręciłem dekiel sprzęgła, ale nie chce zejść :evil: . Opukałem go gumowym młotkiem, ale pierdykany uparty i się nie daje :P
Ma ktoś jakiś pomysł, jak go zdjąć?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Arnold » wt 30 cze 2015, 11:57

Na deklu są takie wypusty. Musisz w nie pukać od tyłu delikatnie normalnym młotkiem. Dodatkowo dekiel jest osadzony na tulejkach centrujących chyba dwóch z tego co pamiętam więc od boku pukanie nie wiele pomoże. Cierpliwości. ;)
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » wt 30 cze 2015, 12:41

Dzięki, dekiel już zdjęty :D

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » wt 30 cze 2015, 13:29

tarcze mają: 3,0 - 3,05 mm
sprężyny 44,5 mm
przekładki - według mnie nie mają fioletowych przebarwień, mają takie jakby przetarcia (kolor tarcz srebrno - złoty).

Czy ta wąska tarcza powinna być pierwsza od silnika?
Bo u mnie była taka kolejność (patrząc od silnika):
- dwa jakieś pierścienie, pierwszy grubszy, a drugi cieńszy,
- wąska tarcza,
-przekładka ( na niej odbita krawędź od tej wąskiej tarczy),
i dalej tarcza, przekładka itd.

Co o tym sądzicie? Czy te tarcze nie są spalone, bo jakieś ciemne takie :P )
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Fakir » czw 02 lip 2015, 11:23

Ewidentnie widać, że okładziny cierne są zeszklone od temperatury i straciły swoje właściwości cierne, co mimo grubości w normie objawia się ślizganiem sprzęgła, metalowe przekładki są jeszcze oryginalne.

Kolejność zakładania tarcz znajdziesz w serwisówce, z tego co pamiętam wąska tarcz cierna idzie jako pierwsza do silnika, te pierścienie sprężynujące też powinny być włożone w odpowiedniej kolejności.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » czw 02 lip 2015, 12:01

Zamówiłem tarcze, przekładki i sprężyny Lucasa :D
Przekładki były zamontowane "zaokrągloną" krawędzią w stronę silnika, a "ostrą" na zewnątrz. Dobrze to było?


VFRkę kupiłem w tym roku. Na oleju mam przejechane jakieś 2,5 tyś. km, czy muszę po zmianie sprzęgła wymieniać olej na nowy?



Ten "walec" w klamce sprzęgła jest wytarty i jest luz. Jak kupię nową klamkę ta część w zestawie, czy jakoś osobno się to dokupuje?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Model VFR: VFR750 & XT600
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Fakir » czw 02 lip 2015, 12:18

G#R pisze:VFRkę kupiłem w tym roku. Na oleju mam przejechane jakieś 2,5 tyś. km, czy muszę po zmianie sprzęgła wymieniać olej na nowy?
Nie trzeba zmieniać oleju chyba że zalałeś samochodowy 8) , zamocz tarczki cierne przed montażem w oleju, tym który pozostał z wymiany albo spuść trochę z silnika.

Nie pamiętam kolejność zakładania tych pierścieni sprężynujących, wszystko masz opisane w serwisówce w rozdziale "clutch" są tam podane momenty dokręcenia śrub mocujących sprężyny w koszu, chyba 10 albo 12Nm także bez klucza dyno nie podchodź, śruby wkręcane są w aluminiowy kosz i bardzo często brak klucza dyno skutkuje zerwanymi gwintami albo ukręconą śrubą.

Ta mosiężna tuleja/walec kosztuje ok. 35zł i kupisz ją w ASO Hondy, nr. części to 22885MB0006
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » czw 02 lip 2015, 12:27

Silnik był zalany Motulem 5100 10W40. :D


Pierścieni nie ściągnąłem. Zauważyłem, ze przekladki z jednej strony maja jakby zaokrąglona krawędź, a z drugiej ostra.

Dzięki za pomoc :D

Awatar użytkownika
G#R
teksciarz
teksciarz
Posty: 198
Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
Model VFR: 800 FI 99'
Imię: Piotr
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lublin

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: G#R » czw 02 lip 2015, 21:00

Ile czasu moczyć nowe tarcze w oleju?
Czy na to gumowe uszczelnienie od jakiegos czujnika co przechodzi przez dekiel dawać sylikon?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości