Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Hefajstos » śr 10 kwie 2013, 08:58

Tarcze zamacza się po to, aby nowe tarcze się nie "sklejały". Aby nie było efektu, że po złożeniu sprzęgła, odpaleniu i wbiciu jedynki przy wduszonym sprzęgle dusił się silnik, bo tarczki nie pozwolą na rozłączenie napędu.

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: KolczyK » śr 10 kwie 2013, 11:47

tak, ale nie muszą siedzieć tam doby ... bez przesady. zamoczyć, żeby wchłonęły i można zakładać, a nie się pierniczyć 2 doby z wymianą sprzęgła..
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Rychu » pt 12 kwie 2013, 12:07

czy do wymiany musze odkrecac silownik srzegla ? zmieniam zebatki i nie wiem czy polaczyc to z tym ze musze zdjac lewy boczek i silownik sprzegla, czy moge zrobic to bez zdejmowania silownika.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Arnold » pt 12 kwie 2013, 14:24

Nie musisz odkręcać siłownika.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Rychu » pn 29 kwie 2013, 13:38

Probowalem zdjac pokrywe , ale nie dalem rady . Ani mlotek gumowy , ani podwazanie za te ucha do scigania drewnianym kolkiem nie daly rady - kapa ani drgnie . Na 90% uszczelka sprzegla polegnie, a nie mam jej pod reka , wiec przebujam sie do lata i zlece to mechanikowi na duzy serwis jak co 24 tys km.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Rychu » ndz 26 maja 2013, 19:59

zalozylem nowy zestaw TRW , ale prawdopodobnie w zlej kolejniosc bo lapie milimetr od puszczenia klamki i nie wysprsegla do konca - pytanie czy w trw jeda tarcza jest inna ...czekam az silni ostygnie bo robilem aternator i kukne jeszcze raz na tarcze

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Fakir » ndz 26 maja 2013, 21:13

Jedna tarcza cierna jest inna - węższa i ona ma być najbliżej silnika, czyli ma wchodzić jako pierwsza, reszta taka sama.
Metalowe przekładki są wszystkie takie same.
Sprawdź czy założyłeś odpowiednio sprężynujący pierścień który wchodzi jako pierwszy razem z węższą tarczą.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Rychu » śr 29 maja 2013, 05:30

oki , faktycznie zle zalozylem tarcze :)

sprzeglo dziala juz ok , z mala uwaga , w gore pracuje jak dawniej , ale w dol schodzi troszke ciezej i znacznie glosniej ( ze stukotem) - klamka na max odchyleniu , bo jak dalem na min ( nablizej manetki ) to nie wysprzeglalo do konca trzymajac 3 palcami za manete i 2 wciskajac klamke - ale sadze ze to juz wina samego kosza ktory ma dosc duze rowki ..musze albo z tym zyc, albo szukac zdrowego kosza...chyba ze sie to jeszcze uzlozy

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: arkadius9 » sob 24 sie 2013, 12:10

Sprostowanie dla potomnych..service limit na przekladki tarcz sprzeglowych to wg serwisowki 0.3 mm a nie jak napisal kolega gdzies wczesniej 3 mm..:-):-)

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: KolczyK » sob 24 sie 2013, 13:33

dokładnie. sorry, już poprawiłem w moim poście powyżej.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

sir_Roberto
Posty: 6
Rejestracja: sob 27 lip 2013, 13:57
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: sir_Roberto » wt 27 maja 2014, 12:13

Witam,

Mam problem, może ktoś pomoże.

Miałem małą stłuczkę. W jej wyniku koszu sprzęgłowym urwał się jeden bolec od dociskania sprzęgła.
Zamontowałem nowy kosz, włożyłem z powrotem sprzęgło i dokręciłem na moment 12Nm.

Po skręceniu okazało się że klamka sprzęgła jest strasznie sztywna - praktycznie zero możliwości na wyciśnięcie.

Moto stoi w garażu wspólnym, czy możliwe, że np ktoś bawił się i podpompował sprzęgło jak wszystko było rozebrane i stąd problem? Co moge zrobić?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Arnold » wt 27 maja 2014, 12:38

Nie ma opcji aby podpompować sprzęgło. Przypuszczam że kupiłeś kosz innego modelu VFR. Modele przed liftem miały inną ilość przekładek niż po lifty, już nie pamiętam gdzie było więcej.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

sir_Roberto
Posty: 6
Rejestracja: sob 27 lip 2013, 13:57
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: sir_Roberto » wt 27 maja 2014, 18:15

Dziex za odpowiedz,

Miałoby to sens gdyby sprzęgło było twarde tytlko po skręceniu wszystkiego, ale klamka jest twarda również gdy wszystko jest rozmontowane. Wygląda jakby ciśnienie w systemie było zbyt duże (taka moja myśl). Co Ty na to?

sir_Roberto
Posty: 6
Rejestracja: sob 27 lip 2013, 13:57
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: sir_Roberto » śr 28 maja 2014, 15:25

Wszystko już ok. Sciągnąłem instrukcję. Na starym koszu przykleiły się dwie metalowe podkładki (friction spring i spring seat) które przełożyłem i jest ok. dziex za pomoc

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI

Post autor: Rychu » wt 10 cze 2014, 22:22

panowie , jaki kosz sprzeglowy pasuje do VFR 800 z 98 ? od CBF y ? nowszej VFR y ?? albo CBR ki ? - moj ma spore luzy na sprezynach amortyzatora + wgnioty od tarcz i chetnie bym go wymienil .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości