Sprzeglo - wymiania w 800 FI
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Sprzeglo - wymiania w 800 FI
witam
jak wymienic sprzeglo w VFR 800 Fi z 98 - dokladniej jak zdjac pokrywe sprzegla , musze cos rozlaczac pod airboxem ?? bo cos w manualu takiego tarfilem, ale nie wiem czy cos zle odczytalem czy faktycznie do zdjecia pokrywy musze jakies wtyczki rozlaczyc ?
jak wymienic sprzeglo w VFR 800 Fi z 98 - dokladniej jak zdjac pokrywe sprzegla , musze cos rozlaczac pod airboxem ?? bo cos w manualu takiego tarfilem, ale nie wiem czy cos zle odczytalem czy faktycznie do zdjecia pokrywy musze jakies wtyczki rozlaczyc ?
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Ta serwisówka to od prodiża chyba?
Nic nie musisz rozłączać, odkręcasz śruby do okoła pokrywy i ścigasz, jak będzie opornie szło to młotek gumowy w dłoń.
Ostrożnie przy dokręcaniu śrub sprężyn, bo kosz jest aluminiowy i bardzo łatwo zerwać gwint, z wyczuciem albo zaopatrzyć się w dynamometryczny klucz.

Nic nie musisz rozłączać, odkręcasz śruby do okoła pokrywy i ścigasz, jak będzie opornie szło to młotek gumowy w dłoń.
Ostrożnie przy dokręcaniu śrub sprężyn, bo kosz jest aluminiowy i bardzo łatwo zerwać gwint, z wyczuciem albo zaopatrzyć się w dynamometryczny klucz.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- juhass
- pisarz
- Posty: 332
- Rejestracja: wt 20 maja 2008, 08:39
- Imię: Tomasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Przy wymianie tarcz ciernych uważaj na tę pierwszą. Jak je dobrze obejrzysz to pierwsza, która wchodzi w kosz jest inna od pozostałych i koniecznie w tej kolejności je składaj, inaczej nie zadziała. 
Przy okazji jeśli nie wymieniasz- zmatuj papierkiem drobnym przekładki metalowe.

Przy okazji jeśli nie wymieniasz- zmatuj papierkiem drobnym przekładki metalowe.
- Rychu
- pisarz
- Posty: 464
- Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Łokej , a mozna polozyc moto na boczku - a raczej crashpadzie i wtedy zdjac pokrywe? zoszczedzi mi to zlewania oleju bo w sumie zalalem olej , odpalilem i przypomnialem sobie ze sprzeglo trzeba by wymienic 

- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Spokojnie wystarczy jeśli postawisz na bocznej stopce a pod koła podłożysz coś deskę itp aby minimalnie mocniej się pochylił.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2423
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Czemu tak?kubatron2 pisze:sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
http://www.youtube.com/watch?v=opM67Hpt ... r_embedded#! patrz od 2:22s nawet na opakowaniu o tym cie informuja
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
tego uczyli mnie moi starsi mechanicy od wsk mz cbx intruder itd itp.chodzi zapewne o to aby tarcze były odrazu do uzycia zamoczone w oleju na całym swym obwodzie chodz nigdy jakos tego problemu nierozstrzygałem zawsze tak robiliśmy i tyle.a na opakowaniu to po latach to wyczytałem czyli chłopy z ebc wiedza co pisza
- armen1pl
- pisarz
- Posty: 354
- Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
- Imię: Arek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wyszków
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
lekkim oftopem polece :

Zastanawia mnie to, jak tarczki sprzęgłowe a raczej ich okładziny nasączone olejem po zasprzęgleniu się nie ślizgają względem przekładek

Zastanawia mnie to, jak tarczki sprzęgłowe a raczej ich okładziny nasączone olejem po zasprzęgleniu się nie ślizgają względem przekładek

Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
myśle ze na zasadzie przyssania sie jak pzrtykaczka od kibla w wersi mikro
- Fakir
- klepacz
- Posty: 1105
- Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
- Imię: Krzysztof
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Poznań
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
dokładnie , na każdej instrukcji w opakowaniu z nowymi tarczami tak każąkubatron2 pisze:sprzegło namocz 24 h w oleju i dopiero montuj jak tarcze sie ,,napiją,,

Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
aż tyle nie trzeba...chłopy bez przesady. w czarnej nasmarowałem i założyłem i jakoś działałby bez zarzutu ... i działają do dzisiaj, a chłop jej nie oszczędza tylko jara te gumy i jara...
nie dość, że jedna jest inna tarcza.....to uważaj na podkładki wewnątrz kosza....najlepiej to rozłóż je sobie po kolei...wyciągnąć je możesz magnesem...ważne, żeby były odpowiednio włożone.
limit dla spreżyn 42,6mm
tarcze 2,5mm
przekładki 0,3mm
dociskasz śruby na sprężynach 12Nm
nie dość, że jedna jest inna tarcza.....to uważaj na podkładki wewnątrz kosza....najlepiej to rozłóż je sobie po kolei...wyciągnąć je możesz magnesem...ważne, żeby były odpowiednio włożone.
limit dla spreżyn 42,6mm
tarcze 2,5mm
przekładki 0,3mm
dociskasz śruby na sprężynach 12Nm
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- DeVeDe
- pisarz
- Posty: 298
- Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Bródno
- Kontakt:
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
Nie rozumiem po co je maczac tyle czasu w oleju. Ja swoje wysmarowalem olejem i poszedlem na obiad
Drugi rok bez problemow. Wszystko mi zajelo ponad 2 godzinki przy naprawde powolnej i dokladnej pracy.
Jeszcze jedna sprawa. Przekladek nie trzeba zazwyczaj zmieniac. Ja swoje mierzylem i mialy oryginalny rozmiar (3.0 mm jak kolega wyzej napisal). Polecam za to je potraktowac delikatnym papierem sciernym. Dlaczemu? U mnie 3 przekladki byly lekko fioletowe... na wszelki wypadek zrobilem wszystkie. Generalnie dokladne szlifowanie zajelo mi to z dobra godzine.
Kolejna sprawa sa sprezyny. Polecam wymieniac za KAZDYM razem jak zmieniasz sprzeglo. Dlaczego? Chodz je zmierzysz suwmiarka i maja ta sama dlugosc to ich charakterystyka pracy sie zmienia. Nawet pod palcem mozna wyczuc ze stare sprezyny sa po prostu bardziej miekkie. U mnie sprezyny zrobily sie krotsze o dobre 2 mm... a to juz duzo. Za to w starych czasach jak jeszcze smigalem XJ-ka to sprezyny mialy ta sama dlugosc. Po zmierzeniu tarcz i przekladek okazaly sie ze byly ok. Balem sie ze po prostu sie zeszklily. Ale po porzadnym oczyszczeniu ich okazaly sie ze sa ok. Zmienilem same sprezyny i jeszcze 2 lata jezdzilem
VFR-ka ma jednak wiecej mocy i sprzeglo jest bardziej meczone. Aaaa.. pamietam ze kupowalem jakies sprezyny ciut twardsze od oryginalnych. Roznicy pod reka zadnej nie wyczulem.
W Larssonie mozna za +- 20 zl kupic uszczelke pokrywy sprzegla. Rowniez polecam to kupic... wszystko idealnie pasuje i nie trzeba sie pierdzielic z silikonami ktore wlaza gdzie sie da... o sprawach estetycznych nie wspominajac

Jeszcze jedna sprawa. Przekladek nie trzeba zazwyczaj zmieniac. Ja swoje mierzylem i mialy oryginalny rozmiar (3.0 mm jak kolega wyzej napisal). Polecam za to je potraktowac delikatnym papierem sciernym. Dlaczemu? U mnie 3 przekladki byly lekko fioletowe... na wszelki wypadek zrobilem wszystkie. Generalnie dokladne szlifowanie zajelo mi to z dobra godzine.
Kolejna sprawa sa sprezyny. Polecam wymieniac za KAZDYM razem jak zmieniasz sprzeglo. Dlaczego? Chodz je zmierzysz suwmiarka i maja ta sama dlugosc to ich charakterystyka pracy sie zmienia. Nawet pod palcem mozna wyczuc ze stare sprezyny sa po prostu bardziej miekkie. U mnie sprezyny zrobily sie krotsze o dobre 2 mm... a to juz duzo. Za to w starych czasach jak jeszcze smigalem XJ-ka to sprezyny mialy ta sama dlugosc. Po zmierzeniu tarcz i przekladek okazaly sie ze byly ok. Balem sie ze po prostu sie zeszklily. Ale po porzadnym oczyszczeniu ich okazaly sie ze sa ok. Zmienilem same sprezyny i jeszcze 2 lata jezdzilem

W Larssonie mozna za +- 20 zl kupic uszczelke pokrywy sprzegla. Rowniez polecam to kupic... wszystko idealnie pasuje i nie trzeba sie pierdzielic z silikonami ktore wlaza gdzie sie da... o sprawach estetycznych nie wspominajac

- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
żadnych kurna silikonów !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! to nie MZ !!
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości