Strona 1 z 2

Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 10:31
autor: cugi253
Wtam. To mój pierszy post. Jeżdze na VFR400, a raczej na quadzie z silnikiem VFR, mam problem. Gażniki czyściłem. Po odpaleniu mam bardzo wysokie obroty silnika. Regulacja( plastikowa srubka od przepustynicy - jedna dla wszytkich 4 gaziorów sie skonczyla) i nadal mam wysokie. Po czyszceniu bylo OK. Tyle ze strasznie mi duzo palil ten moj quadzik. bo 5 literkow poszlo mi na ok 5 km. I podregulowałem srubke biegu jałowego na 1,5 obrotu (bylo 2,5). Po powrocie do 2,5 nadal jest wysoko. Stad moje pytanie ile obrotów zrobic sruba biegu jalowego w gaznikach aby bylo dobrze. Nadmienie ze za kazdym razem musze wyjmowac gazniki, wiec metoda prob i bledow nie bardzo mi pasuje;/

Wszytskie regulacje robione przy tej samej temp. by robilem wszytko wostatnium tygodniu

Zauważyłem też ze jak zdejme airboxa to z dolotów jak przegazuje wylatuje mgiełka paliwowa.

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 10:38
autor: Marsel
KOLEGO, regulamin jest dla wszystkich taki sam, zapraszam do powitalni, wypadało by sie przedstawić, a tak wnioskuje, że masz Wszystkich w głębokiej du..e i oczekujesz odpowiedzi :dobani

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 11:19
autor: cugi253
nie mam w dupie:) Zaraz ide do powitalni:)

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 12:10
autor: Arnold
Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych. Druga to poczytaj w serwisówce ile obrotów trzeba zrobić śrubką od składu mieszanki.

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 13:08
autor: kiki
Arni ma racje- zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźnikach , potem sprawdź czy zaworki pływaków nie leją a przede wszystkim zobacz jaki kolor mają świece- pewnie będą czarne.

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 16:31
autor: Fakir
Ssanie się domyka?

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: śr 20 mar 2013, 17:25
autor: cugi253
tak swiece sa czarne. W serwisówce jakos nie moge doczytac nigdzie ile obrotow wykrecic, ale z forum wyczytalem ze dwa obroty i na tyle tez mam i mialem ustawione. Co do poziomu paliwa w komórach to jak sprawdzic?? W załączniku przesle wam film na którym można zobaczyc jak regujena gaz , odpalenia i co sie dzieje jak docisne "przepustnice" na maksa do zera ( powiedzmy wybiore luz 0,5mm) - słychac ze obroty maleja.

http://www.youtube.com/watch?v=YFE1riXAl34

Najbardziej mnie niepokoi to ze gdy zdejme airboxa i mam podglad na doloty, to przy dodaniu gazu pojawia się mgiełka z jakies cieczy, smiem twierdzic ze to paliwo;/ Czy to normalne?

Po drugie mam straszne spalanie, dzis wałem 2,5 litra paliwa i przejechałem odcinek max 700m i paliwo sie skonczylo.

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 17:20
autor: cugi253
co do spalania to chyba nie znalazłem przyczyny, ale znalazlem najprawdopodobniej podwyzszonych obrotów, Okazało sie ze dwie przepustnice sie nie domykaja jedna minimalnie druga dosc wiecej. Zrobie foto i pokaze. Tylko nie bardzo wiem co z tym zrobic;/ i jak to powstało.

Przepustnica OK
Obrazek
Przpustnica nie do konca sie domykająca
Obrazek
Przepustnica jeszce wiecej sie nie domykajaca
Obrazek

Czy da sie to jakos wyregulowac?? Naprawic??

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 17:45
autor: kiki
1. Jak masz czarne świece to albo ssanie zacięte, albo leją zaworki albo poziom pływaka przestawiony
2. Widać że gaz nie wraca- puść tak linki aby nie blokowały
3. te przepustnice regulujesz poprzez synchronizacje


Sprawdź to i daj znać

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 19:15
autor: cugi253
ssanie nie jest zaciete, zaworki nie leja bo sprawdzilem kazdy z osobna, pływaki troszke podoginałem,
gaz wraca obydwie linki maja luz, mozliwe ze na filmie to tak wyglada
synchro bede robil jutro ma moto, dzis wstepnie wyregulowalem przepustnice aby startowaly z tej samej pozycji i rowno sie odchylaly.
jutro sprawdze efekty.
Czy brak synchro czyli pootwirane "troche" przepustnice mogly dawac efekt nadmiernych obrotów jałowych?.... Wg mnie tak ale moge sie mylic;/

nadmienie ze dysze jakie mam założone to 35 i 112

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 20:35
autor: PETER
może powinieneś zacząć od początku ,co to znaczy pływaki TROCHĘ po dognałem, tzn jaki masz ustawiony poziom paliwa?

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 21:48
autor: cugi253
Troche ale o zadna konkret wartosc, po prostu na oko. Nigdy nie ustawialem w takich sprzetach poziomu paliwa. Nie ma tam tez zadnych znacznikow:/

Moglby mnie ktos trovhe oswiecic jak dokladnie ustawic poziom paliwa

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: czw 21 mar 2013, 21:58
autor: PETER
a miałeś do czynienia z ustawianiem układów wielogażnikowych ,jeżeli nie proponuje skorzystać z usług kogoś kto to robił i wie o co chodzi,wyjdzie taniej i szybciej i będzie porządek w innej formie pozostaje nabycie serwisówki i nauka nauka.....tłumaczenie krok po kroku jak ustawić taki układ zajmie pare stron na forum

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: pt 22 mar 2013, 06:32
autor: cugi253
wakuometry juz mam, wiec sprobuje , potrzeba mi jeszce wiedziec jak ustawić poziom paliwa. Bo co do synchro to jest wiele opisów na forum.

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

: pt 22 mar 2013, 07:21
autor: kiki