Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » śr 20 mar 2013, 10:31

Wtam. To mój pierszy post. Jeżdze na VFR400, a raczej na quadzie z silnikiem VFR, mam problem. Gażniki czyściłem. Po odpaleniu mam bardzo wysokie obroty silnika. Regulacja( plastikowa srubka od przepustynicy - jedna dla wszytkich 4 gaziorów sie skonczyla) i nadal mam wysokie. Po czyszceniu bylo OK. Tyle ze strasznie mi duzo palil ten moj quadzik. bo 5 literkow poszlo mi na ok 5 km. I podregulowałem srubke biegu jałowego na 1,5 obrotu (bylo 2,5). Po powrocie do 2,5 nadal jest wysoko. Stad moje pytanie ile obrotów zrobic sruba biegu jalowego w gaznikach aby bylo dobrze. Nadmienie ze za kazdym razem musze wyjmowac gazniki, wiec metoda prob i bledow nie bardzo mi pasuje;/

Wszytskie regulacje robione przy tej samej temp. by robilem wszytko wostatnium tygodniu

Zauważyłem też ze jak zdejme airboxa to z dolotów jak przegazuje wylatuje mgiełka paliwowa.

Awatar użytkownika
Marsel
pisarz
pisarz
Posty: 418
Rejestracja: sob 23 cze 2012, 14:51
Imię: Marceli
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: Marsel » śr 20 mar 2013, 10:38

KOLEGO, regulamin jest dla wszystkich taki sam, zapraszam do powitalni, wypadało by sie przedstawić, a tak wnioskuje, że masz Wszystkich w głębokiej du..e i oczekujesz odpowiedzi :dobani
Żyć szybko, umrzeć późno ...
http://babelkowy-swiat.pl/

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » śr 20 mar 2013, 11:19

nie mam w dupie:) Zaraz ide do powitalni:)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: Arnold » śr 20 mar 2013, 12:10

Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych. Druga to poczytaj w serwisówce ile obrotów trzeba zrobić śrubką od składu mieszanki.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: kiki » śr 20 mar 2013, 13:08

Arni ma racje- zacznij od sprawdzenia poziomu paliwa w gaźnikach , potem sprawdź czy zaworki pływaków nie leją a przede wszystkim zobacz jaki kolor mają świece- pewnie będą czarne.

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: Fakir » śr 20 mar 2013, 16:31

Ssanie się domyka?
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » śr 20 mar 2013, 17:25

tak swiece sa czarne. W serwisówce jakos nie moge doczytac nigdzie ile obrotow wykrecic, ale z forum wyczytalem ze dwa obroty i na tyle tez mam i mialem ustawione. Co do poziomu paliwa w komórach to jak sprawdzic?? W załączniku przesle wam film na którym można zobaczyc jak regujena gaz , odpalenia i co sie dzieje jak docisne "przepustnice" na maksa do zera ( powiedzmy wybiore luz 0,5mm) - słychac ze obroty maleja.

http://www.youtube.com/watch?v=YFE1riXAl34

Najbardziej mnie niepokoi to ze gdy zdejme airboxa i mam podglad na doloty, to przy dodaniu gazu pojawia się mgiełka z jakies cieczy, smiem twierdzic ze to paliwo;/ Czy to normalne?

Po drugie mam straszne spalanie, dzis wałem 2,5 litra paliwa i przejechałem odcinek max 700m i paliwo sie skonczylo.

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » czw 21 mar 2013, 17:20

co do spalania to chyba nie znalazłem przyczyny, ale znalazlem najprawdopodobniej podwyzszonych obrotów, Okazało sie ze dwie przepustnice sie nie domykaja jedna minimalnie druga dosc wiecej. Zrobie foto i pokaze. Tylko nie bardzo wiem co z tym zrobic;/ i jak to powstało.

Przepustnica OK
Obrazek
Przpustnica nie do konca sie domykająca
Obrazek
Przepustnica jeszce wiecej sie nie domykajaca
Obrazek

Czy da sie to jakos wyregulowac?? Naprawic??

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: kiki » czw 21 mar 2013, 17:45

1. Jak masz czarne świece to albo ssanie zacięte, albo leją zaworki albo poziom pływaka przestawiony
2. Widać że gaz nie wraca- puść tak linki aby nie blokowały
3. te przepustnice regulujesz poprzez synchronizacje


Sprawdź to i daj znać

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » czw 21 mar 2013, 19:15

ssanie nie jest zaciete, zaworki nie leja bo sprawdzilem kazdy z osobna, pływaki troszke podoginałem,
gaz wraca obydwie linki maja luz, mozliwe ze na filmie to tak wyglada
synchro bede robil jutro ma moto, dzis wstepnie wyregulowalem przepustnice aby startowaly z tej samej pozycji i rowno sie odchylaly.
jutro sprawdze efekty.
Czy brak synchro czyli pootwirane "troche" przepustnice mogly dawac efekt nadmiernych obrotów jałowych?.... Wg mnie tak ale moge sie mylic;/

nadmienie ze dysze jakie mam założone to 35 i 112

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: PETER » czw 21 mar 2013, 20:35

może powinieneś zacząć od początku ,co to znaczy pływaki TROCHĘ po dognałem, tzn jaki masz ustawiony poziom paliwa?
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » czw 21 mar 2013, 21:48

Troche ale o zadna konkret wartosc, po prostu na oko. Nigdy nie ustawialem w takich sprzetach poziomu paliwa. Nie ma tam tez zadnych znacznikow:/

Moglby mnie ktos trovhe oswiecic jak dokladnie ustawic poziom paliwa

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: PETER » czw 21 mar 2013, 21:58

a miałeś do czynienia z ustawianiem układów wielogażnikowych ,jeżeli nie proponuje skorzystać z usług kogoś kto to robił i wie o co chodzi,wyjdzie taniej i szybciej i będzie porządek w innej formie pozostaje nabycie serwisówki i nauka nauka.....tłumaczenie krok po kroku jak ustawić taki układ zajmie pare stron na forum
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

cugi253
bywalec
bywalec
Posty: 24
Rejestracja: śr 20 mar 2013, 10:11
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: cugi253 » pt 22 mar 2013, 06:32

wakuometry juz mam, wiec sprobuje , potrzeba mi jeszce wiedziec jak ustawić poziom paliwa. Bo co do synchro to jest wiele opisów na forum.

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Regulacja obrotów biegu jałowego VFR400 NC21

Post autor: kiki » pt 22 mar 2013, 07:21


ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości