PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Jesli tylko dostane sie JAKOS do wtyczek od wtryskiwaczy to nie ma problemu, zrobie to. Jednak jak widac na 1 zdjeciu ktore zamiescilem w wczeniejszym poscie na koncu 3 strony dostep do tych wtyczek jest bardzo trudny ze wzgledu na blaszana poprzeczke (ta idaca pod dwoma grubymi wezykami pomiedzy obiema listwami wtryskowymi). Z tego co widzialem to chyba w V-Tecu nie ma problemu z dojsciem do wtyczek od wtryskiwaczy.
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
tak czytając to co robiłeś przy moto mogło się zdarzyć że puściło jakieś połączenie przy filtrze paliwa i nie masz odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwaczach -zbyt małe ciśnienie będzie powodowało ze paliwo po otwarciu wtrysku nie jest rozpylane tylko kapie w formie kropel-{i może taka awaria zdarzyć się po jakimś czasie od uruchomienia moto} jak będziesz dłubał warto sprawdzić zdejmij przewód ten nadmiarowy albo ze zbiornika albo z listwy wtryskowej ten mocowany opaskami nie przykręcony po włączeniu pompy paliwa powinno dość mocno płynąc nim paliwo jeżeli nie płynie to do sprawdzenia co się dzieje w zbiorniku
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Zdaję sobie z tego sprawę ale może wtyczki uda Ci się ściągnąć. Jak nie to znajdziemy te przewody gdzieś indziej... Najpierw sprawdź jednak ciśnienie na pompie tak jak pisze PETER.Paweł_RSL pisze:Jesli tylko dostane sie JAKOS do wtyczek od wtryskiwaczy to nie ma problemu, zrobie to. Jednak jak widac na 1 zdjeciu ktore zamiescilem w wczeniejszym poscie na koncu 3 strony dostep do tych wtyczek jest bardzo trudny ze wzgledu na blaszana poprzeczke (ta idaca pod dwoma grubymi wezykami pomiedzy obiema listwami wtryskowymi). Z tego co widzialem to chyba w V-Tecu nie ma problemu z dojsciem do wtyczek od wtryskiwaczy.
EDIT:
Na wypadek gdybyś nie mógł się dostać do tych wtyczek a jednak chciał sprawdzić czy wtryskiwacze są OK.
NA WYŁĄCZONYM ZAPŁONIE [najlepiej odepnij też (+) z akumulatora] musisz wypiąć wtyczkę "A" z ECU. Powinny być w niej oznaczenia pinów od A1 do A22. Jak już ją znajdziesz to musisz zmierzyć oporność pomiędzy masą motocykla a następującymi pinami we wtyczce. Nie w ECU.
A4 - Różowo-Niebieski
A15 - Różowo-Żółty
A3 - Różowo-Zielony
A14 - Różowo-Czarny
Oczywiście wcześniej upewnij się, że kolory przewodów się zgadzają.
Oporność powinna być taka jak wcześniej pisałem czyli pomiędzy 13 a 14.4 ohm'a.
Gdyby coś było poza tymi wartościami to spróbuj poruszać (lub najlepiej zdjąć i założyć ponownie) wtyczkami na wtryskiwaczach i wykonaj pomiar ponownie.
Dodam tylko, że szczerze wątpię by to był wtryskiwacz bo wtedy moto powinno gadać chociaż na 3 garach ale sprawdzić zawsze warto.
Jeszcze raz przypomnę, że najpierw sprawdził bym pompę i ciśnienie paliwa.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Piszesz, że wymieniłeś filtr paliwa? na jaki oryginalny czy zamiennik jakiś? nie wiem może to on jest winowajcą?, druga rzecz to jaka od razu mi przyszła do głowy to świece, przede wszystkim to błędem było to, że przepalałeś moto, przy tak dużej wilgotności powietrza i temp. powietrza nie dogrzałeś silnika właściwie a potem na świecach osadza się wilgoć i przy następnym rozruchu jest klops świece zalane i moto nie chce odpalić. Trzecia rzecz to może napełnij zbiornik świeżym paliwem?. To są moje tylko domysły, może coś to pomoże.
Czerwone najszybsze !
- Koobsky
- pisarz
- Posty: 399
- Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
- Imię: Kuba
- województwo: poza granicą Polski
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bristol, UK
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Filtr paliwa... Co za przeoczenie... Bardzo słuszna uwaga. Jak założyłeś inny niż był to podmień spowrotem na stary i zobacz co się będzie działo. Upewnij się, że przewody paliwowe nie są nigdzie zagięte.michał RC 46 pisze:Piszesz, że wymieniłeś filtr paliwa? na jaki oryginalny czy zamiennik jakiś? nie wiem może to on jest winowajcą?, druga rzecz to jaka od razu mi przyszła do głowy to świece, przede wszystkim to błędem było to, że przepalałeś moto, przy tak dużej wilgotności powietrza i temp. powietrza nie dogrzałeś silnika właściwie a potem na świecach osadza się wilgoć i przy następnym rozruchu jest klops świece zalane i moto nie chce odpalić. Trzecia rzecz to może napełnij zbiornik świeżym paliwem?. To są moje tylko domysły, może coś to pomoże.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u.
https://www.facebook.com/www.goriders.net
Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Więc tak, dziś była kolejna wizyta w garażu. Co do wilgotności to nie mam w garażu jakoś bardzo zimno, jest 7 stopni więc idzie wytrzymać.
Wykręciłem świece które jeździły cały czas w moto i wkręciłem stare uprzednio je wygrzewając lekko zapalniczką. Oczywiście jak wcześniej zalecał mi PETER pokręciłem rozrusznikiem na wykręconych świecach i odłączonej pompie. Po wkręceniu i założeniu fajek kolejna próba, moto ani nie pierdnie, na tamtych świeczkach przynajmniej coś zagadał, teraz nic.
Ściągnąłem też wężyk z powrotem paliwa do baku, nie wiem czy już po samym włączeniu zapłonu gdy pompa ładuje ciśnienie ma coś lecieć, choć i tak to nie miało znaczenia. Po włączeniu zapłonu (czerwonym przyciskiem) jak i już później podczas samego kręcenia rozrusznikiem z wężyka powrotnego nic nie leciało, ani kropelka.
Nagrałem filmik na którym słychać że pompa dość dziwnie pompuje (można oglądać w HD):
Potem jeszcze chciałem zobaczyć jak paliwo podaje wtryskiwacz i proszę o informację, czy wtryskiwacz powinien podawać paliwo w formie "mgiełki" czy takie "pult" jak na poniższym filmiku który również nagrałem (można oglądać w HD):
Oczywiście silnik nie odpalił. Chciałem sprawdzić oporność pomiędzy pinami we wtyczce idącej do ECU a masą jak kazał Koobsky lecz już na starcie zauważyłem że kolory kabli w podanych miejscach (A3, A15 itd.)mają inne kolory, a też wychodziły mi jakieś herezje tzn.jakieś bardzo małe wartości, może z powodu temperatury, serwisówka mówi o 13-14 ohm przy 20 st. C.
Wykręciłem świece które jeździły cały czas w moto i wkręciłem stare uprzednio je wygrzewając lekko zapalniczką. Oczywiście jak wcześniej zalecał mi PETER pokręciłem rozrusznikiem na wykręconych świecach i odłączonej pompie. Po wkręceniu i założeniu fajek kolejna próba, moto ani nie pierdnie, na tamtych świeczkach przynajmniej coś zagadał, teraz nic.
Ściągnąłem też wężyk z powrotem paliwa do baku, nie wiem czy już po samym włączeniu zapłonu gdy pompa ładuje ciśnienie ma coś lecieć, choć i tak to nie miało znaczenia. Po włączeniu zapłonu (czerwonym przyciskiem) jak i już później podczas samego kręcenia rozrusznikiem z wężyka powrotnego nic nie leciało, ani kropelka.
Nagrałem filmik na którym słychać że pompa dość dziwnie pompuje (można oglądać w HD):
Potem jeszcze chciałem zobaczyć jak paliwo podaje wtryskiwacz i proszę o informację, czy wtryskiwacz powinien podawać paliwo w formie "mgiełki" czy takie "pult" jak na poniższym filmiku który również nagrałem (można oglądać w HD):
Oczywiście silnik nie odpalił. Chciałem sprawdzić oporność pomiędzy pinami we wtyczce idącej do ECU a masą jak kazał Koobsky lecz już na starcie zauważyłem że kolory kabli w podanych miejscach (A3, A15 itd.)mają inne kolory, a też wychodziły mi jakieś herezje tzn.jakieś bardzo małe wartości, może z powodu temperatury, serwisówka mówi o 13-14 ohm przy 20 st. C.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
no te pult to bym ,,wtryskiem,, nienazwał
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Jesli nic nie leci powrotnego to wyciągaj cały nabój z baku i sprawdzaj połączenia przewodów paliwowych z wtryskiwacza powinna wydobywać się mgiełka ,a w miarę załączania pompy będzie się powiększała szczelina przez którą tracisz ciśnienie na listwie wtryskowej co objawia sie coraz trudniejszym rozruchem lub wo gule nie da znaku życia jak jesteś zdolny to po wymontowaniu zespołu pompy paliwa weź jakiś pojemnik zanurz całość w benzynie tak żeby wystawało to co widzisz od spodu zbiornika podłącz prąd do pompy przy zatkanym przewodzie tym przykręcanym i wyjdzie gdzie ucieka ciśnienie
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
moze głupie pytanie- a czy filtr paliwa jest założony poprawnie- przepływ jest w dobrą stronę ?
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Tak, na pewnokiki pisze:moze głupie pytanie- a czy filtr paliwa jest założony poprawnie- przepływ jest w dobrą stronę ?
Tak jak pisałem wcześniej, z moto było ok po wykonanych pracach, nagle mu samo odbiło z dnia na dzień...Złośliwość rzeczy martwych
- michał RC 46
- pisarz
- Posty: 498
- Rejestracja: pn 16 lut 2009, 20:08
- Imię: Michał
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Kolego a może niestety padł Ci komp? jeżeli tak to nie dojdziesz bez podmiany nawet za ruski rok.
Czerwone najszybsze !
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
tak jak pisze PETER za małe ciśnienie na listwie-- wywal wszystko z baku i zobacz co tam się dzieje
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
Panowie VFR'ka DZIAŁA !
Po wyjęciu zespołu pompy z baku okazało się co było przyczyną:
Już dostawałem siwych włosów bo nie wiedziałem co może być za przyczyna, a jak zwykle okazała się pierdoła Rozerwało wężyk na łączeniu filtra paliwa, przez co ciśnienie w układzie było...no właściwie nie było go wcale.
Po tym dopiero widać jakie ciśnienie panuje w układzie wtryskowym, skoro aż tak rozerwało wężyk, który i tak w środku ma otulinę wzmacniającą Gaźniki przy wtrysku to pikuś pod względem ciśnienia
Po złożeniu wszystkiego do kupy jeszcze raz, zastosowaniu podwójnych cybantów i skręceniu wszystkiego najmocniej jak się dało, tak żeby już niczego nie rozerwaniu nadeszła chwila niepewności, 2 razy napełniłem listę wtryskową i VFR'ka odpaliła od strzała !
Jeszcze po wyłączeniu ssania wyłączyłem silnik, sprawdziłem czy wywala jakiś błąd, znowu wywaliło błąd podgrzewacza sondy lambda, skasowałem, włączyłem ponownie silnik, dałem mu pochodzić aż włączył się wentylator i od momentu skasowania już nie pokazuje żadnego błędu, najwidoczniej sondy musiały się też pozbyć mokrego nalotu paliwa i najzwyklej dostać odpowiedniej temperatury oraz wygrzać. Moto chodzi pięknie, teraz wkręca się na obroty, jak wkręcę silnik na 5000obr to trzyma je bez problemów i bez jakiś wariacji, odpala bez zająknięcia aż normalnie mam cały czas banan na gębie I dźwięk samej pompy po włączeniu zapłonu jest też standardowy, jak dawniej przed zmianą filtra paliwa.
Chciałbym na koniec wszystkim bardzo podziękować za wszelkie sugestie i pomoc w tym temacie, mam nadzieję że nie będę musiał więcej o nic pytać jeśli chodzi o jakieś problemy z moją VFR'ką.
Teraz małymi kroczkami do przodu i nowy sezon będziemy otwierać
Po wyjęciu zespołu pompy z baku okazało się co było przyczyną:
Już dostawałem siwych włosów bo nie wiedziałem co może być za przyczyna, a jak zwykle okazała się pierdoła Rozerwało wężyk na łączeniu filtra paliwa, przez co ciśnienie w układzie było...no właściwie nie było go wcale.
Po tym dopiero widać jakie ciśnienie panuje w układzie wtryskowym, skoro aż tak rozerwało wężyk, który i tak w środku ma otulinę wzmacniającą Gaźniki przy wtrysku to pikuś pod względem ciśnienia
Po złożeniu wszystkiego do kupy jeszcze raz, zastosowaniu podwójnych cybantów i skręceniu wszystkiego najmocniej jak się dało, tak żeby już niczego nie rozerwaniu nadeszła chwila niepewności, 2 razy napełniłem listę wtryskową i VFR'ka odpaliła od strzała !
Jeszcze po wyłączeniu ssania wyłączyłem silnik, sprawdziłem czy wywala jakiś błąd, znowu wywaliło błąd podgrzewacza sondy lambda, skasowałem, włączyłem ponownie silnik, dałem mu pochodzić aż włączył się wentylator i od momentu skasowania już nie pokazuje żadnego błędu, najwidoczniej sondy musiały się też pozbyć mokrego nalotu paliwa i najzwyklej dostać odpowiedniej temperatury oraz wygrzać. Moto chodzi pięknie, teraz wkręca się na obroty, jak wkręcę silnik na 5000obr to trzyma je bez problemów i bez jakiś wariacji, odpala bez zająknięcia aż normalnie mam cały czas banan na gębie I dźwięk samej pompy po włączeniu zapłonu jest też standardowy, jak dawniej przed zmianą filtra paliwa.
Chciałbym na koniec wszystkim bardzo podziękować za wszelkie sugestie i pomoc w tym temacie, mam nadzieję że nie będę musiał więcej o nic pytać jeśli chodzi o jakieś problemy z moją VFR'ką.
Teraz małymi kroczkami do przodu i nowy sezon będziemy otwierać
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???
No to wisisz Peterowi dużą flache
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości