PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Koobsky » ndz 24 lut 2013, 20:57

To jeszcze mam pytanie czy kolega sprawdził iskrę na każdym cylindrze/cewce osobno czy tylko na jednym.
Jak na jednym to wiemy, że mamy sprawne wszystkie świece ale pytanie czy wszystkie cewki pracują..
Poza tym jak airbox był rozbierany to tam trzeba by zacząć szukać przyczyny bo to najbardziej prawdopodobne na chwilę obecną.
Na razie jestem tego samego zdania co kiki czyli trzeba wszystko sprawdzić od początku w okolicach airbox'u.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » ndz 24 lut 2013, 21:02

Koobsky pisze:To jeszcze mam pytanie czy kolega sprawdził iskrę na każdym cylindrze/cewce osobno czy tylko na jednym.
Jak na jednym to wiemy, że mamy sprawne wszystkie świece ale pytanie czy wszystkie cewki pracują..
Poza tym jak airbox był rozbierany to tam trzeba by zacząć szukać przyczyny bo to najbardziej prawdopodobne na chwilę obecną.
Na razie jestem tego samego zdania co kiki czyli trzeba wszystko sprawdzić od początku w okolicach airbox'u.
Każda świeca która była wyciągana została podłączona do fajki/cewki z poszczególnego cylindra.

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » ndz 24 lut 2013, 21:15

Czy do Baro Sensora wchodzi jakiś wężyk, bo na zdjęciu które zrobiłem nic nie ma a czujnik wygląda tak jakby miał być jeszcze podpięty wężyk. Tylko że nigdzie nie widziałem żeby on gdzieś wisiał.
Obrazek

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: kiki » ndz 24 lut 2013, 22:13

Baro sensor nie ma wężyka, a map sensor ma. Manual -strona 5.5

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » ndz 24 lut 2013, 22:18

To ok bo po przeczytaniu posta ze str.1 od PETER'a juz myslalem ze znalazlem przyczyne.

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: PETER » ndz 24 lut 2013, 22:28

misze się przyznać do błędu bo jest trochę zamieszania pisząc baro sensor miałem na myśli map sensor przepraszam ale trochę więcej sprawdziłeś i trochę nauki na przyszłość.i rzeczywiście baro nie jest podłączony do czegokolwiek mierzy ciśnienie atmosferyczne map sensor mierzy podciśnienie w gardzielach m/innymi na tej podstawie komputer sterujący określa jak dawka benzyny ma być wtryskiwana do cylindrów
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: kiki » ndz 24 lut 2013, 22:38

Paweł_RSL bierz sie za zdejmowanie air boxa

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » ndz 24 lut 2013, 22:40

kiki pisze:Paweł_RSL bierz sie za zdejmowanie air boxa
Postaram sie zrobic to jak najszybciej a w tygodniu ciezko o to :/

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: kiki » ndz 24 lut 2013, 22:44

działaj i pisz co i jak :)

Awatar użytkownika
Koobsky
pisarz
pisarz
Posty: 399
Rejestracja: pt 09 lis 2012, 22:03
Model VFR: V-Tec A-5
Imię: Kuba
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Bristol, UK
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Koobsky » ndz 24 lut 2013, 22:45

kiki pisze:Paweł_RSL bierz sie za zdejmowanie air boxa
Dokładnie. Też bym wszystko jeszcze raz rozebrał i sprawdził czy jest poprawnie podłączone i szczelne. Trochę lewego powietrza i może być taki efekt jak masz więc sprawdź 2 razy czy wszystko siedzi na swoim miejscu w poprawny sposób. Obejrzyj też dokładnie wężyki, czy któryś nie jest gdzieś pęknięty. Może tego nie być widać na pierwszy rzut oka.
http://www.goriders.net
Zapraszam do polajkowania mojego fanpage'a na facebook'u. :)
https://www.facebook.com/www.goriders.net

Moja VFR'a...
VFR 800 V-Tec

Kolega_PL
pisarz
pisarz
Posty: 466
Rejestracja: ndz 22 lis 2009, 09:45
Model VFR: CB 1100
Imię: Adam
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kartuzy

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Kolega_PL » ndz 24 lut 2013, 23:52

...i sprawdź czy paliwo jest w baku :mrgreen:

Jak rozbierałem kiedyś swoją ;), nota bene pierwszy i ostatni raz :twisted: to po złożeniu także miałem podobne objawy.
Okazało się, że jeden z przewodów gumowych, nawet nie wiem od czego, nie został podłączony. Musiałem ponownie zdejmować airbox i szukać zguby. Znalazla się i wszystko wróciło do normy.
Adam

Awatar użytkownika
armen1pl
pisarz
pisarz
Posty: 354
Rejestracja: sob 10 gru 2011, 18:32
Model VFR: RC 46 '01
Imię: Arek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wyszków

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: armen1pl » pn 25 lut 2013, 06:54

Prawda jest taka, że już przy tak zaawansowanej technologi jedno słabe ogniwo unieruchamia cały silnik.
Zapewne to będzie pierdoła jak to często bywa.
Najpiękniejsza muzyka to ryk silnika.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: kubatron2 » pn 25 lut 2013, 17:58

a pod spodem dolnej czesci air boxu wchodza do niego poprzecznie dwa takie wezyki nie wiem nawet od czego ae sa takie na styk i trzeba nie lada gracji aby one sie niezsuneły podczas montazu/one sa tak na srodku od spodniej czesci airboxa leca w jego poprzek

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » pn 25 lut 2013, 20:06

Witam.
Więc dziś wyjąłem jeszcze raz Air Box i posprawdzałem wszystkie wężyki i wtyczki. Wężyki całe, nie popękane, wszystkie były podłączone dobrze, pewnie i w odpowiednie miejsca. Sprawdziłem wężyk idący do Map Sensora czy nie wypadł gdzieś spod spodu klawiatury wtryskowej. Wszystkie posprawdzałem i nie widziałem żeby coś było uszkodzone lub źle podłączyłem.

Po ściągnięciu podstawy Air Boxa:
Obrazek

Następnie dokładnie przyglądając się zauważyłem że śrubka od wolnych obrotów jest zbyt mocno wykręcone choć jej nie ruszałem z myślą że poprostu ma za niskie wolne obroty i nie chce palić:
Obrazek

Podkręciłem ją trochę aby wsparła się o tą blaszkę i lekko uchyliła przepustnice:
Obrazek

Z nadzieją że będzie efekt zacząłem z powrotem wszystko skręcać tak jak należy, m.in.:
Obrazek

Nie zapomniałem oczywiście podpiąć wężyka i wtyczki do Map Sensora, cewek z tylnych cylindrów przykręcić do Air Boxa.
Nastąpiła próba która okazała się fiaskiem :evil:
Podczas kręcenia rozrusznikiem delikatnie ręcznie (manetką) uchylałem przepustnice, dosłownie odrobinkę i zamykałem, tak na zmianę (jednocześnie nadal kręcąc rozrusznikiem), silnik coś tam kaszlał ale mimo to nie odpalił.

Sprawdziłem potem czy po takich "kaszlnięciach" każda rura kolektora wydechowego z poszczególnego cylindra jest choć lekko ciepła, były ciepłe wszystkie 4, tak więc pali na wszystkie cylindry lecz ma złą mieszankę.

Zastanawiam się czy nie będzie dobrym pomysłem odłączyć czujnik położenia przepustnicy, później zacząć kręcić rozrusznikiem i delikatnie uchylić manetką przepustnice. Pytanie czy tylko w takim momencie, po odłączeniu tego czujnika i tak podawana jest dawka paliwa. Chce go poprostu "oszukać" i zrównoważyć mu dawkę powietrza dodając ręcznie gazu do zbyt dużej ilości paliwa. Wiadomo, gdy czujnik jest podłączony to przy każdym ruchu manetką jest zwiększana dawka wtryskiwanego paliwa a tego nie chce, chce tylko aby podczas każdego suwu pobrał sobie więcej powietrza. Zda to egzamin ?

Już nie wiem co dalej wymyśleć. Muszę następnym razem wziąć ze sobą akumulator samochodowy i go podłączyć na klemy bo motocyklowy ma za małą pojemność i po kilkukrotnym dłuższym kręceniu rozładowuje się.

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: PILNE ! - Przerywa, nie trzyma obrotów - kod błędu ???

Post autor: Paweł_RSL » pn 25 lut 2013, 20:09

kubatron2 pisze:a pod spodem dolnej czesci air boxu wchodza do niego poprzecznie dwa takie wezyki nie wiem nawet od czego ae sa takie na styk i trzeba nie lada gracji aby one sie niezsuneły podczas montazu/one sa tak na srodku od spodniej czesci airboxa leca w jego poprzek
Prawdopodobnie wtrysk pobiera tymi dwoma wężami powietrze z Air Boxu na potrzebę wolnych obrotów. Podczas gdy nie kręcimy manetką przepustnice są całkowicie zamknięte a na wolnych obrotach ciągnie przez te grube węże.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości