Strona 1 z 3
Obroty a ekonomika
: pn 27 mar 2006, 19:18
autor: Bart
Pytanie do d?u?ej jezdz?cych VRFowicz?w.
Jaki zakres obrot?w jest najkorzystniejszy jesli chodzi o zuzycie paliwa.
Zauwazylem ze miedzy 2 a 3 ty? jest kiszka szarpie na biegu, dopiero powyzej 3 zaczyna sie cos dzia? i jechac w miare plynie.
Jakich obrt?w u?ywa? do normalnej (jak najekonomiczniejszej) jazdy, w jakim zakresie utrzymywac obroty i kiedy zmieniac na wyzszy bieg?
: pn 27 mar 2006, 19:48
autor: UxY
U mnie w RC24 najekonomicznej ?miha sie w obrotach rz?du 5-6 tys spala mi przy tym oko?o 6 litr?w. Przy je?dzie w op?r wychodzi ko?o 8

W Twoim wypadku Jak by nie patrze? ekonomika ko?czy sie razem z bariera 7 tys obrot?w gdy za??czaj? sie dodatkowe zawory. Tak?e wychodzi na to samo co u mnie

: pn 27 mar 2006, 21:55
autor: Vlaad
Dodatkowo wtrysk powinien si? przy?o?y? do oszcz?dno?ci. Jak? Zasada jest prosta: ?apa z manetki kiedy jedziemy z g?rki albo dotaczamy si? do ?wiate? (bez wrzucania luzu - na biegu jak najd?u?ej). W puszce metoda jest bardzo skuteczna. W motocyklu nie wiem bo RC 36 ma ga?niki. Minimalne zu?ycie jakie osi?gn??em to 5,6 l/100 km przy ca 120 km/h czyli ~5000 rpm.
: pn 27 mar 2006, 22:06
autor: UxY
Vlaad jak zawsze ma racej ;] Na wtrysku warto hamowa? silnikiem

Wtedy silnik nie zuzywa prawie nic z naszego baku

Takze masz dodatkowy bonus

w samochodzie dzia?a na 100 %

: pn 27 mar 2006, 23:10
autor: zachtomasso
ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?
Czy on wtedy przepala ??
: pn 27 mar 2006, 23:52
autor: SirAdam
Minimalne co udalo mi sie osiagnac to;
3,68 Ltr./100
na RC46I
jazda miedzymiastowa, zadnej autostrady, i obroty nie wyzsze jak 5000.
Przewaznie tak 3,500 - 4,500 U/min.
Chcialem sprawdzic jaka oszczedna jest VFR
Ale nie pytajcie ile potrafi spalic na autostradzie jak sie nie schodzi ponizej 240km/h

wtedy to i 10 ltr/100 sobie lyknie.
Powiem tak - do 6.000 U/min jeszcze mozna zaliczyc do ekonomicznego spalania, powyzej to juz ................tylko uciecha jest
SirAdam
: wt 28 mar 2006, 00:00
autor: UxY
zachtomasso pisze:ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?
Czy on wtedy przepala ??
Tak przepala

Hamowanie jest lepsze tak?e przy tej czynno?ci nie op?aca sie wciska? sprz?g?a, na pewno nie wypali Ci wi?cej

bo paliwo tak czy inaczej jest podawane w takiej samej ilo?ci

: wt 28 mar 2006, 07:55
autor: Młody
minimum: 4.9l ~100km/h
2 osoby, trasa: 6.2-4l 140-160km/h
rekord: 9.6l - zabawy na miescie
generalnie moja najlepiej sie czuje przy ~6000rpm
: wt 28 mar 2006, 08:38
autor: Vlaad
zachtomasso pisze:ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?
Czy on wtedy przepala ??
Czy przepala? W por?wnaniu z wtryskiem tak. Zwyczajnie wtrysk po odpuszczeniu rolgazu i hamowaniu silnikiem ca?kowicie odcina dop?yw paliwa. Przy ga?nikach paliwo przep?ywa przez dysze wolnych obrot?w, wi?c nie ma mowy o odci?ciu paliwa. Dodatkowo wtrysk o wiele dok?adniej powinien "dobiera?" dawk? paliwa w zale?no?ci od ilo?ci i temperatury przep?ywaj?cego powierza.
: wt 28 mar 2006, 08:39
autor: zbyl
No zgadzam sie moja najoszczedniejsza byla w zakresie do 5,5 tys.
spalilo cos kolo 5 litrow.
Jak przeganialem na autostradzie tak do 8 tys.
to spalanie wzrastalo do 6 - 6,4 litra.
A jak przy gaznikach odejmiesz gaz to zawsze pozostaja iglica biegu jalowego i
tyle bedzie spalac.
zbyl
: śr 29 mar 2006, 10:13
autor: rommi
Ja g??wnie lata?em po mie?cie, u?ywam g??wnie sredniego i gornego zakresu obrotow

- spalanie oko?o 6,5-7 l/100 km - og?lnie spala wi?cej ni? moje autko ...

ale za to jak frajda

: śr 29 mar 2006, 18:54
autor: Bart
No to Wam powiem ze zagie?y mnie Wasze wypowiedzi
Ja jezdzac po miescie raczej w dolnym zakresie obrot?w tak do 5-6ty? mam zuzycie paliwka duuuuzo poza Waszym ! Wg wstepnych wyliczen moto spala tak w okolicach 10 litr?w

co za tym idzie jakies 6-8 litr?w jest jak dla mnie warto?ci? z lekka dziwn?.
Rozmawialem z moim znajomym (instruktorem nauki jazdy) i powiedzial ze mam zuzycie jak najbardziej w normie, jego 1 cylindrowa 650 (Honda) spala od 8 w zwy?, a Yamaha R1 przy palowaniu jak to ktos okreslil po miescie w okolicach 15 litr?w a ekstremum 18 !
Sk?d Wy macie tak niskie zu?ycie ??
SirAdama rozumiem on jezdzi na niemieckim paliwie i wiem ze silnik potrafi palic mniej nawet o jakies pewnie 2 litry, ale reszta.
Przetestuje to jeszcze tak ze 2 razy i wtedy dokladnie wszystko opisze.
: śr 29 mar 2006, 21:47
autor: Shoov
u mnie ?rednia z dw?ch bak?w w cyklu miejsko wiejskim

, przy obrotach 3-7ty? 6 litrow spala bez pa?owania, co? musisz miec nie wyregulowane.
: śr 29 mar 2006, 23:07
autor: UxY
hehe, wiesz Bart wtrysk robi swoje ale 10 litr?w przy tak ma?ych obrotach to cos nie tak, nawet w ?wiecie Motocykli im mniej wysz?o. Ja mierzy?em zu?ycie w standardowy spos?b, bak do pe?na i po 100 km na sacje zn?w do pe?na, ile wysz?o tyle spali?a

: śr 29 mar 2006, 23:21
autor: Bart
shoovfr750 pisze:u mnie ?rednia z dw?ch bak?w w cyklu miejsko wiejskim

, przy obrotach 3-7ty? 6 litrow spala bez pa?owania, co? musisz miec nie wyregulowane.
A da sie cos regulowac we wtrysku
Sprawdze jeszcze to spalanie i ewentualnie zainteresuje sie filtrem powietrza.
UxY pisze:hehe, wiesz Bart wtrysk robi swoje ale 10 litr?w przy tak ma?ych obrotach to cos nie tak, nawet w ?wiecie Motocykli im mniej wysz?o. Ja mierzy?em zu?ycie w standardowy spos?b, bak do pe?na i po 100 km na sacje zn?w do pe?na, ile wysz?o tyle spali?a

UXY masz moze gdzies ten test, czy artyku? bo jedyny jaki ja znalaz?em to na scigacz.pl