Strona 1 z 3

Obroty a ekonomika

: pn 27 mar 2006, 19:18
autor: Bart
Pytanie do d?u?ej jezdz?cych VRFowicz?w.
Jaki zakres obrot?w jest najkorzystniejszy jesli chodzi o zuzycie paliwa.
Zauwazylem ze miedzy 2 a 3 ty? jest kiszka szarpie na biegu, dopiero powyzej 3 zaczyna sie cos dzia? i jechac w miare plynie.
Jakich obrt?w u?ywa? do normalnej (jak najekonomiczniejszej) jazdy, w jakim zakresie utrzymywac obroty i kiedy zmieniac na wyzszy bieg?

: pn 27 mar 2006, 19:48
autor: UxY
U mnie w RC24 najekonomicznej ?miha sie w obrotach rz?du 5-6 tys spala mi przy tym oko?o 6 litr?w. Przy je?dzie w op?r wychodzi ko?o 8 :) W Twoim wypadku Jak by nie patrze? ekonomika ko?czy sie razem z bariera 7 tys obrot?w gdy za??czaj? sie dodatkowe zawory. Tak?e wychodzi na to samo co u mnie :)

: pn 27 mar 2006, 21:55
autor: Vlaad
Dodatkowo wtrysk powinien si? przy?o?y? do oszcz?dno?ci. Jak? Zasada jest prosta: ?apa z manetki kiedy jedziemy z g?rki albo dotaczamy si? do ?wiate? (bez wrzucania luzu - na biegu jak najd?u?ej). W puszce metoda jest bardzo skuteczna. W motocyklu nie wiem bo RC 36 ma ga?niki. Minimalne zu?ycie jakie osi?gn??em to 5,6 l/100 km przy ca 120 km/h czyli ~5000 rpm.

: pn 27 mar 2006, 22:06
autor: UxY
Vlaad jak zawsze ma racej ;] Na wtrysku warto hamowa? silnikiem :) Wtedy silnik nie zuzywa prawie nic z naszego baku :) Takze masz dodatkowy bonus :) w samochodzie dzia?a na 100 % :)

: pn 27 mar 2006, 23:10
autor: zachtomasso
ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?

Czy on wtedy przepala ??

: pn 27 mar 2006, 23:52
autor: SirAdam
Minimalne co udalo mi sie osiagnac to;
3,68 Ltr./100
na RC46I
jazda miedzymiastowa, zadnej autostrady, i obroty nie wyzsze jak 5000.
Przewaznie tak 3,500 - 4,500 U/min.
Chcialem sprawdzic jaka oszczedna jest VFR :mrgreen:
Ale nie pytajcie ile potrafi spalic na autostradzie jak sie nie schodzi ponizej 240km/h :shock: wtedy to i 10 ltr/100 sobie lyknie.
Powiem tak - do 6.000 U/min jeszcze mozna zaliczyc do ekonomicznego spalania, powyzej to juz ................tylko uciecha jest :mrgreen:





SirAdam

: wt 28 mar 2006, 00:00
autor: UxY
zachtomasso pisze:ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?

Czy on wtedy przepala ??
Tak przepala :) Hamowanie jest lepsze tak?e przy tej czynno?ci nie op?aca sie wciska? sprz?g?a, na pewno nie wypali Ci wi?cej :) bo paliwo tak czy inaczej jest podawane w takiej samej ilo?ci :)

: wt 28 mar 2006, 07:55
autor: Młody
minimum: 4.9l ~100km/h
2 osoby, trasa: 6.2-4l 140-160km/h
rekord: 9.6l - zabawy na miescie :D

generalnie moja najlepiej sie czuje przy ~6000rpm

: wt 28 mar 2006, 08:38
autor: Vlaad
zachtomasso pisze:ok. A co si? dzieje przy ga?nikach, je?li zamykamy przepustnic? ?

Czy on wtedy przepala ??
Czy przepala? W por?wnaniu z wtryskiem tak. Zwyczajnie wtrysk po odpuszczeniu rolgazu i hamowaniu silnikiem ca?kowicie odcina dop?yw paliwa. Przy ga?nikach paliwo przep?ywa przez dysze wolnych obrot?w, wi?c nie ma mowy o odci?ciu paliwa. Dodatkowo wtrysk o wiele dok?adniej powinien "dobiera?" dawk? paliwa w zale?no?ci od ilo?ci i temperatury przep?ywaj?cego powierza.

: wt 28 mar 2006, 08:39
autor: zbyl
No zgadzam sie moja najoszczedniejsza byla w zakresie do 5,5 tys.
spalilo cos kolo 5 litrow.
Jak przeganialem na autostradzie tak do 8 tys.
to spalanie wzrastalo do 6 - 6,4 litra.
A jak przy gaznikach odejmiesz gaz to zawsze pozostaja iglica biegu jalowego i
tyle bedzie spalac.

zbyl

: śr 29 mar 2006, 10:13
autor: rommi
Ja g??wnie lata?em po mie?cie, u?ywam g??wnie sredniego i gornego zakresu obrotow :mrgreen: - spalanie oko?o 6,5-7 l/100 km - og?lnie spala wi?cej ni? moje autko ... :mrgreen: ale za to jak frajda :mrgreen:

: śr 29 mar 2006, 18:54
autor: Bart
No to Wam powiem ze zagie?y mnie Wasze wypowiedzi :mrgreen:
Ja jezdzac po miescie raczej w dolnym zakresie obrot?w tak do 5-6ty? mam zuzycie paliwka duuuuzo poza Waszym ! Wg wstepnych wyliczen moto spala tak w okolicach 10 litr?w :neutral: co za tym idzie jakies 6-8 litr?w jest jak dla mnie warto?ci? z lekka dziwn?.
Rozmawialem z moim znajomym (instruktorem nauki jazdy) i powiedzial ze mam zuzycie jak najbardziej w normie, jego 1 cylindrowa 650 (Honda) spala od 8 w zwy?, a Yamaha R1 przy palowaniu jak to ktos okreslil po miescie w okolicach 15 litr?w a ekstremum 18 !
Sk?d Wy macie tak niskie zu?ycie ??
SirAdama rozumiem on jezdzi na niemieckim paliwie i wiem ze silnik potrafi palic mniej nawet o jakies pewnie 2 litry, ale reszta.

Przetestuje to jeszcze tak ze 2 razy i wtedy dokladnie wszystko opisze.

: śr 29 mar 2006, 21:47
autor: Shoov
u mnie ?rednia z dw?ch bak?w w cyklu miejsko wiejskim ;), przy obrotach 3-7ty? 6 litrow spala bez pa?owania, co? musisz miec nie wyregulowane.

: śr 29 mar 2006, 23:07
autor: UxY
hehe, wiesz Bart wtrysk robi swoje ale 10 litr?w przy tak ma?ych obrotach to cos nie tak, nawet w ?wiecie Motocykli im mniej wysz?o. Ja mierzy?em zu?ycie w standardowy spos?b, bak do pe?na i po 100 km na sacje zn?w do pe?na, ile wysz?o tyle spali?a :)

: śr 29 mar 2006, 23:21
autor: Bart
shoovfr750 pisze:u mnie ?rednia z dw?ch bak?w w cyklu miejsko wiejskim ;), przy obrotach 3-7ty? 6 litrow spala bez pa?owania, co? musisz miec nie wyregulowane.
A da sie cos regulowac we wtrysku :mrgreen:
Sprawdze jeszcze to spalanie i ewentualnie zainteresuje sie filtrem powietrza.

UxY pisze:hehe, wiesz Bart wtrysk robi swoje ale 10 litr?w przy tak ma?ych obrotach to cos nie tak, nawet w ?wiecie Motocykli im mniej wysz?o. Ja mierzy?em zu?ycie w standardowy spos?b, bak do pe?na i po 100 km na sacje zn?w do pe?na, ile wysz?o tyle spali?a :)
UXY masz moze gdzies ten test, czy artyku? bo jedyny jaki ja znalaz?em to na scigacz.pl