Strona 1 z 1

RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 11:48
autor: slusar91
Witam, mam parę pytań odnośnie mojej starej VFR:
1. Gdy zapala się kontrolka FUEL to ile jeszcze paliwka zostało?
2. Cały czas jeżdże z kranikiem ustawionym na RES, czy to szkodzi?
3. Gdy już zapali się ta kontrolka to po jakim czasie przełączać na REs?

To chyba by było tyle, jeszcze kiedyś miałem taki problem że przy zjeździe ze skrzyżowania motocykl zgasł i nie chciał dać się uruchomić przez jakieś 20 min, dopiero załapał po takim czasie na ssaniu, po czym jadąc jakieś 10 km przy prędkości 90km/h zgasł w czasie jazdy na jakieś 10 sek i załapał, czy to pompa paliwa szwankuje? Proszę o wytłumaczenie jak krowie na rowie bo jest to mój pierwszy motocykl i jeszcze zbyt dużo nim nie jeździłem :)
model to RC24 86r.
Pozdrawiam

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 11:55
autor: Tomek Grudziądz
slusar91 pisze: Cały czas jeżdże z kranikiem ustawionym na RES, czy to szkodzi?
Nie
slusar91 pisze:Gdy już zapali się ta kontrolka to po jakim czasie przełączać na REs?
Po co pytasz jak i tak cały czas jeździsz z kranikiem ustawionym w pozycji RES

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 13:10
autor: slusar91
A ty po co odpowiadasz jak się nie znasz? :) Dużo nie pomogłeś ale dzięki

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 15:14
autor: Tomek Grudziądz
Wystarczy trochę poszukać :P ,może nie twój model ale info cenne.
viewtopic.php?f=51&t=10679&hilit=rezerw ... ead#unread

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 18:02
autor: kiki
Rezerwy masz 4l.
Jak Ci się zapali kontrolka to przełącz na RES i tyle.
W sumie możesz jeździć ciągle na res tylko musisz obserwowac kontrolkę i w porę zatankować

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 19:26
autor: figaro
Kranik na czas jazdy powinien być ustawiony w poz. ON.
Tak jak pisze kiki w momencie zapalenia się kontrolki rezerwy masz w baku ok. 4 l paliwa.
Zgodnie z instrukcją powinieneś na najbliższej stacji uzupełnić paliwo.
Pozycja RES na kraniku pozwala Ci skorzystać z rezerwowego paliwa w zbiorniku w przypadku, gdy silnik zaczyna przerywać i traci moc, a do stacji jeszcze nie dojechałeś.
Pamietaj, że kontrolka rezerwy może zawsze się przepalić /to tylko żarówka :P / i w tym przypadku jeżdżąc non stop na pozycji RES, przyjdzie Ci kiedyś pchac moto do domu lub najbliższego CPNu /a to tylko 230 kg :twisted: /.
slusar91 pisze:To chyba by było tyle, jeszcze kiedyś miałem taki problem że przy zjeździe ze skrzyżowania motocykl zgasł i nie chciał dać się uruchomić przez jakieś 20 min, dopiero załapał po takim czasie na ssaniu, po czym jadąc jakieś 10 km przy prędkości 90km/h zgasł w czasie jazdy na jakieś 10 sek i załapał, czy to pompa paliwa szwankuje? Proszę o wytłumaczenie jak krowie na rowie bo jest to mój pierwszy motocykl i jeszcze zbyt dużo nim nie jeździłem
model to RC24 86r.
Tu raczej obstawiałbym stan świec zapłonowych i regulacje gaźników. :roll:

Re: RC24 pytania i problem.

: ndz 06 maja 2012, 22:11
autor: slusar91
Dzięki za odpowiedzi :) Mi się wydaje że to nie jest wina gaźników bo moto zgasło całkiem, obroty spadły na 0 więc nie sądze żeby wszystkie cylindry przestały chodzić... :roll: Stawiam na tą pompe tym bardziej że poczytałem na necie że w tym modelu były jakieś wadliwe, nie wiem teraz czy to tylko jednorazowy wybryk czy będzie tak dziać się dalej, po tym incydencie zrobiłem tylko z 50 km i teraz boję się gdzieś wyjechać żeby mi w trasie krowa nie stanęła :( :( :(

Re: RC24 pytania i problem.

: pn 07 maja 2012, 20:44
autor: figaro
Sprawdź jeszcze całą drogę paliwa: od zbiornika, poprzez filtr, pompę aż do gaźników. :twisted:

Zajżał bym jeszcze do baku, czy aby na dnie nie znajdują się jakoweś zanieczyszczenia. W tym roczniku można znaleźć w zbiorniku cuda. :P

Re: RC24 pytania i problem.

: pn 07 maja 2012, 23:47
autor: slusar91
No może warto bo w zbiorniku jest trochę korozji...