Filtr paliwa
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Model VFR: RC46 Fly ED Green
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
Dalej Kompresor to zły przykład bo kompresor to zamknięty układ Ciśnieniowy oparty na zbiorniku który musi mieć zawory żeby utrzymać w nim ciśnienie. Jeśli wyłączysz sprężarkę to co ciśnienie podawane ze zbiornika kompresora będzie cały czas takie samo ?? I jak "nabijesz" kompresor jak nie ma zaworów.
W naszym przypadku zaworami są wtryskiwacze, a naszym zbiornikiem cały układ łącznie z filtrem, a sprężarką pompa paliwa.
Wiec dajmy na to mamy zbiornik 90l max ciśnienie 2Mpa oraz sprężarkę o wydajności 5l/min przy ciśnieniu podnoszenia do 2Mpa. Do naszego urządzenia pneumatycznego w pracy ciągłej potrzebujemy dajmy na to 4l/min przy naszym roboczym ciśnieniu 2Mpa. teraz zwiększamy zbiornik o 30 litrów. Co się dzieje dłużej go ładujemy co nie ?? To chyba oczywiste ale zastanówmy się co się stanie kiedy wpompujemy 90l jak normalnie zamiast 120?? proste nie uzyskamy ciśnienia pracy co za tym idzie nasze urządzenie brak ciśnienia w najlepszym przypadku zrekompensuje sobie strumieniem np 8l/min o ciśnieniu 1,6MPa a co za tym idzie sprężarka musi chodzić stale, a i tak nie wyrobi. Kompresor to nie najszczęśliwszy przykład (bo pracuje falowo i w nim nie liczy się czas, a w silniku liczy sie czas podania mieszanki pod odp ciśnieniem) ale skoro się czepiłeś tego to staram Ci się uzmysłowić tylko to o czym mówiłem....
Podkreślam jeszcze raz: Owszem w rzeczywistości tego nie odczujesz bo pompa udźwignie kompensując różnicę, ale należy mieć świadomość że to się odbije na układzie. Wiem że podejście niektórych jest takie że a huj ważne że chodzi. Natomiast trzeba mieć świadomość mówię teraz o skrajnym przypadku, że zarąbiemy pompę. Dlaczego co i jak jzu nie chce mi się pisać
PS dlatego mówię że najważniejszym kryterium przy zamianie fabrycznego filtra powinna być zbliżona objętość no i oczywiście średnice wlotowe i wylotowe
W naszym przypadku zaworami są wtryskiwacze, a naszym zbiornikiem cały układ łącznie z filtrem, a sprężarką pompa paliwa.
Wiec dajmy na to mamy zbiornik 90l max ciśnienie 2Mpa oraz sprężarkę o wydajności 5l/min przy ciśnieniu podnoszenia do 2Mpa. Do naszego urządzenia pneumatycznego w pracy ciągłej potrzebujemy dajmy na to 4l/min przy naszym roboczym ciśnieniu 2Mpa. teraz zwiększamy zbiornik o 30 litrów. Co się dzieje dłużej go ładujemy co nie ?? To chyba oczywiste ale zastanówmy się co się stanie kiedy wpompujemy 90l jak normalnie zamiast 120?? proste nie uzyskamy ciśnienia pracy co za tym idzie nasze urządzenie brak ciśnienia w najlepszym przypadku zrekompensuje sobie strumieniem np 8l/min o ciśnieniu 1,6MPa a co za tym idzie sprężarka musi chodzić stale, a i tak nie wyrobi. Kompresor to nie najszczęśliwszy przykład (bo pracuje falowo i w nim nie liczy się czas, a w silniku liczy sie czas podania mieszanki pod odp ciśnieniem) ale skoro się czepiłeś tego to staram Ci się uzmysłowić tylko to o czym mówiłem....
Podkreślam jeszcze raz: Owszem w rzeczywistości tego nie odczujesz bo pompa udźwignie kompensując różnicę, ale należy mieć świadomość że to się odbije na układzie. Wiem że podejście niektórych jest takie że a huj ważne że chodzi. Natomiast trzeba mieć świadomość mówię teraz o skrajnym przypadku, że zarąbiemy pompę. Dlaczego co i jak jzu nie chce mi się pisać
PS dlatego mówię że najważniejszym kryterium przy zamianie fabrycznego filtra powinna być zbliżona objętość no i oczywiście średnice wlotowe i wylotowe
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
ciśnienia kompresory 2mpa itd a ta pompke to palcem zatrzymam takie ,,wali,,ciśnienie,,a wy tu doktoryzujecie jak nad promem kosmicznym.panowie do rzeczy konkrety.poprosze
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Model VFR: VFR VTec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Filtr paliwa
Dobra konkrety
Rozbierałem jakiś czas temu ten filtr zużyty , i wyrzuciłem
Filtr wygląda tak w środku blaszka łączy papierowy filtr . Co do średnicy to i tak trzeba będzie go wyciągnąć . Jak postoi 3 dni rozkręcony to nic się nie stanie , Rozmiary będą takie jak powinny
Rozbierałem jakiś czas temu ten filtr zużyty , i wyrzuciłem
Filtr wygląda tak w środku blaszka łączy papierowy filtr . Co do średnicy to i tak trzeba będzie go wyciągnąć . Jak postoi 3 dni rozkręcony to nic się nie stanie , Rozmiary będą takie jak powinny
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
no to żadne mi tam cuda wyglada jak zwykły filtr paliwa.a nie jakas kosmiczna technolohia do mega ultra silników.byle by byl w metalowej obudowie
- kiki
- ostry klepacz
- Posty: 2502
- Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
- Model VFR: 800FI '98
- Imię: Piotr
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Węgrów
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
Zamiast gadać niech ktoś kto ma już ten filtr wyjęty wsadzi drugi i zda relacje
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
wyjołem stary filtr wyleciała z niego bezyna koloru mocnej herbaty i tak kilka razy jak go płukałem tak ze siedzi tam niezły syf.a i wymiary jak by kogos interesowały.średnica 4 cm.długosc bez kruców 6cm.całkowita długosc 9.5 cm średnica wlotu wylotu 8mm
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-bmw ... 96933.html ten ma bardzo podobne wymiary średnica 5 cm długosc beczułki 5.8.wloty 8mm dzwoniłem do pierwszego sklepu w oswiecimiu i sprowadza go w jeden dzien za 58 pln i chyba przy tej opcji zostane.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Model VFR: RC46 Fly ED Green
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
Zatem oryginał ma w przyblizeniu75.4 ccm objętości Natomiast proponowany przez Ciebie zamiennik ma 91.10 ccm to jest aż 15.7 ccm różnicy Spokojnie można mniejszy zainstalować
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
magik no tak tyle ze ja juz wole miec lekki zapas jak juz nie mam orginału.a z mniejszych jkos nic w tej cenie nieznalazłem te do ducati triumfa itd maja zblirzona pojemnosc.a ty w takim razie co proponujesz
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Model VFR: RC46 Fly ED Green
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
a patrzyłeś na samochodowe? ja proponuje coś zbiedzonego pojemnością wiadomo że ciężko znaleźć idealnie ale jak najbliżęj
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
magik a kto ci bedzie w sklepie sleczał nad katalogiem i szukał ,,podobnego,,wiesz jak jest jaka fura rocznik silnik pan ma pan płaci pan wypier...nastepny prosze.a ten nie wydaje sie byc zły
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4201
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Model VFR: Fortepian
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Filtr paliwa
a co Was z pojemnością ponosi?? filtr ma mieć odpowiednią przepustowość przede wszystkim, czyli odpowiedni materiał i średnica. Jak kupicie gówno, to sie silnik będzie dusił i tyle. W gaźnikowcu. A na wtrysku to nie wiem, czy sie co nie zatrze jak bedzie pracować na zbyt małej dawce paliwa.
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Model VFR: 46
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
ty jak ten filtr ogarnia 1200poj w bmw to chyba 800 hondy z głodu nie umrze??jest wiekszy od hondowskiego i ma kruce 8mm jak w hondzie.to raczej sie niezadusi
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Model VFR: VFR VTec
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
Re: Filtr paliwa
Filtr papierowy trzymałem w ręku naprawdę gołum okiem niczym się nie różni od samochodowego zasilanego benzyną .
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Model VFR: RC46 Fly ED Green
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
to wleź do norauto i postudiuj katalogi samodzielnie tam masz przy pólkach wyłożonekubatron2 pisze:magik a kto ci bedzie w sklepie sleczał nad katalogiem i szukał ,,podobnego,,wiesz jak jest jaka fura rocznik silnik pan ma pan płaci pan wypier...nastepny prosze.a ten nie wydaje sie byc zły
emil prosze Cię przepustowość.... ja tu mam problem z wytłumaczeniem o co chodzi z objętością żeby była podobna, i nawet nie wnikam o przepustowość bo co to jest przepustowość ?? nie wiem mam to wytłumaczyć na strumieniach molowych masowych czy objętościowych Powiedzmyze zblizone wypełnienie i parametry geometryczne dadza ta sama przepustowość i spokój po co kogo meczyć co tam i ile na sekunde przelatuje z resztą wydajności w katalogach handlowych raczej nie uswiadczysz niestety wiec naprostrze rozwiazania zostaja
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości