Filtr paliwa
- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
to co radzisz??jestesmy zmuszeni na załorzenie orginału???i tylko tak.czy moze masz jakas alternatywe to moze dopasowac cos z motocykli bmw np.http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-bmw ... 96933.html
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
gadu gadu o różnicach...................... Prosta sprawa kto zdemontował i rozciął niech wrzuci fote i wymiary zewnętrzne i ja wygląda wypełnienie i mysle że połowa sprawy załatwiona. Fotka (rysunek) powie nie raz więcej niż tysiące słow
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Filtr paliwa
Ten raczej podpasuje poza jednym wymiarem, szerokość jest większa gdzieś o 1cm ale to nie problem, jakoś by się go wcisło. Lepsze 65zł niż ponad 200 Tylko żeby człowiek miał tą pewność że będzie on dobrze działać...kubatron2 pisze:to co radzisz??jestesmy zmuszeni na załorzenie orginału???i tylko tak.czy moze masz jakas alternatywe to moze dopasowac cos z motocykli bmw np.http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-bmw ... 96933.html
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
a pamiętacie z podstawówki takie coś jak wzór na objętość walca ?? Przy oku króćcach o takiej samej średnicy i przyjmując takie same rozwiązanie wkładu filtracyjnego. Porównanie objętości z grubsza wystarczy na dopasowanie. Chyba żeby podejść poważnie do problemu to by trzeba było obliczyć straty przepływu, a na te ma spory wpływ choćby to, że filtr jest szerszy a nie dłuższy. Z pewnych względów szerszy jest lepszy biorąc pod uwage straty na wykładzinie filtrujacej, że w obu przypadkach są jednakowe to szerszy je minimalizuje, ale w układach ciśnieniowych nie koniecznie jak wiadomo ciśnienie to siła na powierzchnie a jak zwiększamy średnice to mamy większą powierzchnie przekroju poprzecznego,,,, i tak dalej można by się tu kusić o wiele obliczeń i teorii, przy czym zwykły zjadacz chleba nie zauważy najmniejszej różnicy. Więc pozostańmy przy porównywalnej objętości.Paweł_RSL pisze:pewność że będzie on dobrze działać...
- Paweł_RSL
- teksciarz
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
- Imię: Paweł
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Filtr paliwa
Co ma piernik do wiatraka? Chyba Ci się fora pomyliłymagik pisze:a pamiętacie z podstawówki takie coś jak wzór na objętość walca ?? Przy oku króćcach o takiej samej średnicy i przyjmując takie same rozwiązanie wkładu filtracyjnego. Porównanie objętości z grubsza wystarczy na dopasowanie. Chyba żeby podejść poważnie do problemu to by trzeba było obliczyć straty przepływu, a na te ma spory wpływ choćby to, że filtr jest szerszy a nie dłuższy. Z pewnych względów szerszy jest lepszy biorąc pod uwage straty na wykładzinie filtrujacej, że w obu przypadkach są jednakowe to szerszy je minimalizuje, ale w układach ciśnieniowych nie koniecznie jak wiadomo ciśnienie to siła na powierzchnie a jak zwiększamy średnice to mamy większą powierzchnie przekroju poprzecznego,,,, i tak dalej można by się tu kusić o wiele obliczeń i teorii, przy czym zwykły zjadacz chleba nie zauważy najmniejszej różnicy. Więc pozostańmy przy porównywalnej objętości.Paweł_RSL pisze:pewność że będzie on dobrze działać...
Jeśli zafundowałeś nam taki piękny wykład, to wytłumacz może wprost co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: Filtr paliwa
"FILTR MANN BMW DUCATI TRIUMPH NUMER KATALOGOWY:MWK44 OPIS PRODUKTU: ZAMKNIĘTY METALOWY FILTR PALIWA DO MOTOCYKLI Z WTRYSKIEM PASUJE DO WIĘKSZOŚCI MODELI BMW, TRIUMPHA I DUCATI"
powinno być OK, wtrysk to wtrysk, skoro tam w układzie sobie radzi to czemu w FI ma sobie nie radzić
powinno być OK, wtrysk to wtrysk, skoro tam w układzie sobie radzi to czemu w FI ma sobie nie radzić
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
mąkę panie piernik bo kiedyś wiatraki służyły do napędu młynów mielących ziarna na mąkę, ale racja to wywód na inne forum.Paweł_RSL pisze:Co ma piernik do wiatraka?
Myślę..... ze nie będę wymieniał jednak Bo nie wiedzieć czemu w polskiej mentalności się utarło że domorosły chłopek roztropek jest w stanie poprawić cały sztab inżynierów pracujących nad konstrukcja i dadzą rade bez obliczeń bez rysunków przy pomocy majzla i młotka.Paweł_RSL pisze:Jeśli zafundowałeś nam taki piękny wykład, to wytłumacz może wprost co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.
A teraz jak najprościej. Skoro mamy układ ciśnieniowy to coś wywołuje to ciśnienie, otóż wywołuje je pompa. Teraz trzeba sobie zadac pytanie jaki wpływ na pompę będzie miał inny filtr??
Znowu najprościej weź dmuchnij z całej siły przez długopis i przez rurę PCV jest różnica? (sorry za personalne potraktowanie ale lepiej mi się to tłumaczy) To wracając do filtra. Zakładamy że pompa pracuje zawsze z ta sama wydajnością (czyli ta sama ilość do tego samego ciśnienia zostaje sprężona) Za mały filtr spowoduje wzrost ciśnienia w układzie a co za tym idzie cylindry nie dostana wymaganej dawki paliwa. Filtr za duży spada ciśnienie w układzie jest gorsze rozpylenie mieszanki przez wtryskiwacz. Oczywiście wymienione sytuacje nie zajda w rzeczywistości ponieważ pompa będzie kompensować oba stany co sie odbije na jej pracy trwałości i zużyciu paliwa.
Wiec wracając i starając się jak najprościej powiedzieć. Jakikolwiek filtr zamienny musi mieć taka sama objętość jak oryginalny i najlepiej by było jakby miał takie samo wypełnienie.
otóż nic nie myślę bo nie znam wymiarów filtra oryginalnego ani jego konstrukcji wewnętrznej stąd była moja powyższa prośba do kolegów którzy ów filtr rozcinaliPaweł_RSL pisze:co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
Magiku. Pomotałeś trochę. Powiedz mi, dlaczego inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski? Chyba nie po to żeby zmniejszyć ciśnienie na wtryskach. Więc to o czym mówisz w sprawie zmian ciśnienia na wtryskach w połowie nie ma sensu. Musisz rozpatrywać całość jako dwa układy, przed i za filtrem. To co mówisz miałoby sens dla układu przed filtrem ale nie na wtryskach. Większy filtr na pewno nie zmniejszy ciśnienia bo nie ma czego zmniejszać. To wtryski robią opór dla pompy i na nich jest ciśnienie. Jedynie mniejszy filtr bądź o mniejszej przepustowości miałby wpływ na ciśnienie na wtryskach. Większy nie ma znaczenia.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
Arnold...
Nie inżynierowie tylko domorosły polski majster klepkaArnold pisze: inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski?
Jeśli chcesz dzielić to na pompie jak już, a po za tym przeczytaj.Arnold pisze:Musisz rozpatrywać całość jako dwa układy, przed i za filtrem.
magik pisze:Zakładamy że pompa pracuje zawsze z ta sama wydajnością (czyli ta sama ilość do tego samego ciśnienia zostaje sprężona)
Przedstawiłem to jak najbardziej obrazowo dla ludzi.....magik pisze:Oczywiście wymienione sytuacje nie zajda w rzeczywistości
ale tu nie chodzi o w tryski w rzeczywistości tego nie będzie widać, ale dla układów ciśnieniowych objętość układu ma znaczenie wiec jak ja zwiększasz ...?? Czy to po stronie ssania czy tłoczenia pompy to ma znaczenieArnold pisze:To co mówisz miałoby sens dla układu przed filtrem ale nie na wtryskach.
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
Ja tu mówię o zmianie filtra na nie oryginalny, a łączy się to z tym co napisałem.magik pisze:Nie inżynierowie tylko domorosły polski majster klepkaArnold pisze: inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski?
Właśnie o wtryski chodzi i to ile będą mogły dać paliwa do cylindra. Sam o tym piszesz:magik pisze:ale tu nie chodzi o w tryski w rzeczywistości tego nie będzie widać, ale dla układów ciśnieniowych objętość układu ma znaczenie wiec jak ja zwiększasz ...?? Czy to po stronie ssania czy tłoczenia pompy to ma znaczenie
A znaczenie będzie takie że większa objętość to dłuższa praca pompy ale z mniejszą częstotliwością załączania. Na to samo wychodzi co gdyby był oryginalny filtr.magik pisze:Za mały filtr spowoduje wzrost ciśnienia w układzie a co za tym idzie cylindry nie dostana wymaganej dawki paliwa. Filtr za duży spada ciśnienie w układzie jest gorsze rozpylenie mieszanki przez wtryskiwacz.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
Skąd wiesz ze na to samo?? Skoro jakaś częstotliwość została ustalona na starcie to była dostosowana do wielu parametrów Choćby trwałość... Ja nie jestem pewien ze na to samo wyjdzie
Wracając do filtra to według mnie powinien mieć jak najbardziej zbliżoną objętość do fabrycznego
Wracając do rozgawory Wieksza objętość to nie tylko dłuższa praca pompy. Co to dłuższa praca pompy... To wieksza strata większe zużycie energii aby napełnić układ do odpowiedniego ciśnienia. Będę miał chwile to policze to tylko wymiary dajcie Obejze schemat ukladu
Wracając do filtra to według mnie powinien mieć jak najbardziej zbliżoną objętość do fabrycznego
Wracając do rozgawory Wieksza objętość to nie tylko dłuższa praca pompy. Co to dłuższa praca pompy... To wieksza strata większe zużycie energii aby napełnić układ do odpowiedniego ciśnienia. Będę miał chwile to policze to tylko wymiary dajcie Obejze schemat ukladu
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: Filtr paliwa
żeby trochę rozjaśnić schemat układu: zbiornik pompa paliwa {po uruchomieniu silnika pracuje cały czas jest to pompa wirnikowa podająca stałą ilość paliwa i stałe ciśnienie]filtr paliwa listwa wtryskowa regulator ciśnienie paliwa przewód powrotny nadmiaru pa;iwa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
No właśnie. Dobrze Piotrze, że to napisałeś bo mam wrażenie że Magik lokuje filtr przed pompą, ale tak mi się tylko wydaje. Przecinków tylko zabrakło. Skoro pompa pracuje cały czas to tym bardziej nie ma znaczenia że filtr będzie większy. Nawet lepiej bo będzie robił jako akumulator ciśnienia. Tak jak kompresor na warsztacie z dużym zbiornikiem w porównaniu do małego zbiornika.
- magik
- klepacz
- Posty: 501
- Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
- Imię: Mathias
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SG
Re: Filtr paliwa
Ze co ?? no chyba poniosła Cie fantazja na filtrze nie masz zaworów wiec żaden niego magazynArnold pisze:Nawet lepiej bo będzie robił jako akumulator ciśnienia. Tak jak kompresor na warsztacie z dużym zbiornikiem w porównaniu do małego zbiornika.
Co do filtra to umieszczałem go zz pompą póki Arnold mi nie poddał wątpliwości z resztą odnośnie pompy też że pracuje w trybie on off bo myślałem że
ale mówię że może tu jest inaczej i sienie znam to sprawdzę na schemacie.PETER pisze:po uruchomieniu silnika pracuje cały czas jest to pompa wirnikowa podająca stałą ilość paliwa i stałe ciśnienie
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Filtr paliwa
Co do pompy to, przyznaję się, nie wiedziałem jakim trybem pracuje. A co do akumulacji to jestem pewny 100% tego co napisałem. Podałem przecież przykład z dużym zbiornikiem kompresora. No pomyśl, przecież powietrze z większego zbiornika starczy Ci na więcej czasu, np do obsługi klucza pneumatycznego, niż z malutkiego zbiorniczka. I wcale żadnych zaworków tam nie ma. Tak samo będzie z tym filtrem. Tyle, że w tym przypadku nie zrobi to żadnej różnicy, bo to i tak za mało patrząc na ściśliwość cieczy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości