Filtr paliwa

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Model VFR: 46
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim
Kontakt:

Re: Filtr paliwa

Post autor: kubatron2 » ndz 20 sty 2013, 15:09

to co radzisz??jestesmy zmuszeni na załorzenie orginału???i tylko tak.czy moze masz jakas alternatywe to moze dopasowac cos z motocykli bmw np.http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-bmw ... 96933.html

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » ndz 20 sty 2013, 15:36

gadu gadu o różnicach...................... Prosta sprawa kto zdemontował i rozciął niech wrzuci fote i wymiary zewnętrzne i ja wygląda wypełnienie i mysle że połowa sprawy załatwiona. Fotka (rysunek) powie nie raz więcej niż tysiące słow

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Filtr paliwa

Post autor: Paweł_RSL » ndz 20 sty 2013, 15:42

kubatron2 pisze:to co radzisz??jestesmy zmuszeni na załorzenie orginału???i tylko tak.czy moze masz jakas alternatywe to moze dopasowac cos z motocykli bmw np.http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-bmw ... 96933.html
Ten raczej podpasuje poza jednym wymiarem, szerokość jest większa gdzieś o 1cm ale to nie problem, jakoś by się go wcisło. Lepsze 65zł niż ponad 200 :evil: Tylko żeby człowiek miał tą pewność że będzie on dobrze działać...

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » ndz 20 sty 2013, 16:01

Paweł_RSL pisze:pewność że będzie on dobrze działać...
a pamiętacie z podstawówki takie coś jak wzór na objętość walca ?? Przy oku króćcach o takiej samej średnicy i przyjmując takie same rozwiązanie wkładu filtracyjnego. Porównanie objętości z grubsza wystarczy na dopasowanie. Chyba żeby podejść poważnie do problemu to by trzeba było obliczyć straty przepływu, a na te ma spory wpływ choćby to, że filtr jest szerszy a nie dłuższy. Z pewnych względów szerszy jest lepszy biorąc pod uwage straty na wykładzinie filtrujacej, że w obu przypadkach są jednakowe to szerszy je minimalizuje, ale w układach ciśnieniowych nie koniecznie jak wiadomo ciśnienie to siła na powierzchnie a jak zwiększamy średnice to mamy większą powierzchnie przekroju poprzecznego,,,, i tak dalej można by się tu kusić o wiele obliczeń i teorii, przy czym zwykły zjadacz chleba nie zauważy najmniejszej różnicy. Więc pozostańmy przy porównywalnej objętości.

Awatar użytkownika
Paweł_RSL
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 14:59
Model VFR: VFR 800FI
Imię: Paweł
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Filtr paliwa

Post autor: Paweł_RSL » ndz 20 sty 2013, 17:35

magik pisze:
Paweł_RSL pisze:pewność że będzie on dobrze działać...
a pamiętacie z podstawówki takie coś jak wzór na objętość walca ?? Przy oku króćcach o takiej samej średnicy i przyjmując takie same rozwiązanie wkładu filtracyjnego. Porównanie objętości z grubsza wystarczy na dopasowanie. Chyba żeby podejść poważnie do problemu to by trzeba było obliczyć straty przepływu, a na te ma spory wpływ choćby to, że filtr jest szerszy a nie dłuższy. Z pewnych względów szerszy jest lepszy biorąc pod uwage straty na wykładzinie filtrujacej, że w obu przypadkach są jednakowe to szerszy je minimalizuje, ale w układach ciśnieniowych nie koniecznie jak wiadomo ciśnienie to siła na powierzchnie a jak zwiększamy średnice to mamy większą powierzchnie przekroju poprzecznego,,,, i tak dalej można by się tu kusić o wiele obliczeń i teorii, przy czym zwykły zjadacz chleba nie zauważy najmniejszej różnicy. Więc pozostańmy przy porównywalnej objętości.
Co ma piernik do wiatraka? Chyba Ci się fora pomyliły :mrgreen: :mrgreen:
Jeśli zafundowałeś nam taki piękny wykład, to wytłumacz może wprost co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Filtr paliwa

Post autor: brylek22 » ndz 20 sty 2013, 18:00

"FILTR MANN BMW DUCATI TRIUMPH NUMER KATALOGOWY:MWK44 OPIS PRODUKTU: ZAMKNIĘTY METALOWY FILTR PALIWA DO MOTOCYKLI Z WTRYSKIEM PASUJE DO WIĘKSZOŚCI MODELI BMW, TRIUMPHA I DUCATI"
powinno być OK, wtrysk to wtrysk, skoro tam w układzie sobie radzi to czemu w FI ma sobie nie radzić

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » pn 21 sty 2013, 01:22

Paweł_RSL pisze:Co ma piernik do wiatraka?
mąkę panie piernik bo kiedyś wiatraki służyły do napędu młynów mielących ziarna na mąkę, ale racja to wywód na inne forum.
Paweł_RSL pisze:Jeśli zafundowałeś nam taki piękny wykład, to wytłumacz może wprost co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.
Myślę..... ze nie będę wymieniał jednak :twisted: Bo nie wiedzieć czemu w polskiej mentalności się utarło że domorosły chłopek roztropek jest w stanie poprawić cały sztab inżynierów pracujących nad konstrukcja i dadzą rade bez obliczeń bez rysunków przy pomocy majzla i młotka.

A teraz jak najprościej. Skoro mamy układ ciśnieniowy to coś wywołuje to ciśnienie, otóż wywołuje je pompa. Teraz trzeba sobie zadac pytanie jaki wpływ na pompę będzie miał inny filtr??
Znowu najprościej weź dmuchnij z całej siły przez długopis i przez rurę PCV jest różnica? (sorry za personalne potraktowanie ale lepiej mi się to tłumaczy) To wracając do filtra. Zakładamy że pompa pracuje zawsze z ta sama wydajnością (czyli ta sama ilość do tego samego ciśnienia zostaje sprężona) Za mały filtr spowoduje wzrost ciśnienia w układzie a co za tym idzie cylindry nie dostana wymaganej dawki paliwa. Filtr za duży spada ciśnienie w układzie jest gorsze rozpylenie mieszanki przez wtryskiwacz. Oczywiście wymienione sytuacje nie zajda w rzeczywistości ponieważ pompa będzie kompensować oba stany co sie odbije na jej pracy trwałości i zużyciu paliwa.

Wiec wracając i starając się jak najprościej powiedzieć. Jakikolwiek filtr zamienny musi mieć taka sama objętość jak oryginalny i najlepiej by było jakby miał takie samo wypełnienie.
Paweł_RSL pisze:co myślisz o zastosowaniu tego filtra do FI.
otóż nic nie myślę bo nie znam wymiarów filtra oryginalnego ani jego konstrukcji wewnętrznej stąd była moja powyższa prośba do kolegów którzy ów filtr rozcinali

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Filtr paliwa

Post autor: Arnold » pn 21 sty 2013, 10:18

Magiku. Pomotałeś trochę. Powiedz mi, dlaczego inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski? Chyba nie po to żeby zmniejszyć ciśnienie na wtryskach. Więc to o czym mówisz w sprawie zmian ciśnienia na wtryskach w połowie nie ma sensu. Musisz rozpatrywać całość jako dwa układy, przed i za filtrem. To co mówisz miałoby sens dla układu przed filtrem ale nie na wtryskach. Większy filtr na pewno nie zmniejszy ciśnienia bo nie ma czego zmniejszać. To wtryski robią opór dla pompy i na nich jest ciśnienie. Jedynie mniejszy filtr bądź o mniejszej przepustowości miałby wpływ na ciśnienie na wtryskach. Większy nie ma znaczenia.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » pn 21 sty 2013, 12:37

Arnold...
Arnold pisze: inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski?
Nie inżynierowie tylko domorosły polski majster klepka
Arnold pisze:Musisz rozpatrywać całość jako dwa układy, przed i za filtrem.
Jeśli chcesz dzielić to na pompie jak już, a po za tym przeczytaj.
magik pisze:Zakładamy że pompa pracuje zawsze z ta sama wydajnością (czyli ta sama ilość do tego samego ciśnienia zostaje sprężona)
magik pisze:Oczywiście wymienione sytuacje nie zajda w rzeczywistości
Przedstawiłem to jak najbardziej obrazowo dla ludzi.....
Arnold pisze:To co mówisz miałoby sens dla układu przed filtrem ale nie na wtryskach.
ale tu nie chodzi o w tryski w rzeczywistości tego nie będzie widać, ale dla układów ciśnieniowych objętość układu ma znaczenie wiec jak ja zwiększasz ...?? Czy to po stronie ssania czy tłoczenia pompy to ma znaczenie

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Filtr paliwa

Post autor: Arnold » pn 21 sty 2013, 13:17

magik pisze:
Arnold pisze: inżynierowie Hondy mieliby stosować filtr który robiłby opór większy niż wtryski?
Nie inżynierowie tylko domorosły polski majster klepka
Ja tu mówię o zmianie filtra na nie oryginalny, a łączy się to z tym co napisałem.
magik pisze:ale tu nie chodzi o w tryski w rzeczywistości tego nie będzie widać, ale dla układów ciśnieniowych objętość układu ma znaczenie wiec jak ja zwiększasz ...?? Czy to po stronie ssania czy tłoczenia pompy to ma znaczenie
Właśnie o wtryski chodzi i to ile będą mogły dać paliwa do cylindra. Sam o tym piszesz:
magik pisze:Za mały filtr spowoduje wzrost ciśnienia w układzie a co za tym idzie cylindry nie dostana wymaganej dawki paliwa. Filtr za duży spada ciśnienie w układzie jest gorsze rozpylenie mieszanki przez wtryskiwacz.
A znaczenie będzie takie że większa objętość to dłuższa praca pompy ale z mniejszą częstotliwością załączania. Na to samo wychodzi co gdyby był oryginalny filtr.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » pn 21 sty 2013, 17:26

Skąd wiesz ze na to samo?? Skoro jakaś częstotliwość została ustalona na starcie to była dostosowana do wielu parametrów Choćby trwałość... Ja nie jestem pewien ze na to samo wyjdzie


Wracając do filtra to według mnie powinien mieć jak najbardziej zbliżoną objętość do fabrycznego

Wracając do rozgawory Wieksza objętość to nie tylko dłuższa praca pompy. Co to dłuższa praca pompy... To wieksza strata większe zużycie energii aby napełnić układ do odpowiedniego ciśnienia. Będę miał chwile to policze to tylko wymiary dajcie Obejze schemat ukladu

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Filtr paliwa

Post autor: PETER » pn 21 sty 2013, 19:18

żeby trochę rozjaśnić schemat układu: zbiornik pompa paliwa {po uruchomieniu silnika pracuje cały czas jest to pompa wirnikowa podająca stałą ilość paliwa i stałe ciśnienie]filtr paliwa listwa wtryskowa regulator ciśnienie paliwa przewód powrotny nadmiaru pa;iwa
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Filtr paliwa

Post autor: Arnold » pn 21 sty 2013, 21:08

No właśnie. Dobrze Piotrze, że to napisałeś bo mam wrażenie że Magik lokuje filtr przed pompą, ale tak mi się tylko wydaje. Przecinków tylko zabrakło. :P Skoro pompa pracuje cały czas to tym bardziej nie ma znaczenia że filtr będzie większy. Nawet lepiej bo będzie robił jako akumulator ciśnienia. Tak jak kompresor na warsztacie z dużym zbiornikiem w porównaniu do małego zbiornika.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
magik
klepacz
klepacz
Posty: 501
Rejestracja: wt 13 kwie 2010, 17:55
Model VFR: RC46 Fly ED Green
Imię: Mathias
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SG

Re: Filtr paliwa

Post autor: magik » pn 21 sty 2013, 21:17

Arnold pisze:Nawet lepiej bo będzie robił jako akumulator ciśnienia. Tak jak kompresor na warsztacie z dużym zbiornikiem w porównaniu do małego zbiornika.
Ze co ?? no chyba poniosła Cie fantazja na filtrze nie masz zaworów wiec żaden niego magazyn :P
Co do filtra to umieszczałem go zz pompą póki Arnold mi nie poddał wątpliwości z resztą odnośnie pompy też że pracuje w trybie on off bo myślałem że
PETER pisze:po uruchomieniu silnika pracuje cały czas jest to pompa wirnikowa podająca stałą ilość paliwa i stałe ciśnienie
ale mówię że może tu jest inaczej i sienie znam to sprawdzę na schemacie.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Filtr paliwa

Post autor: Arnold » pn 21 sty 2013, 22:32

Co do pompy to, przyznaję się, nie wiedziałem jakim trybem pracuje. A co do akumulacji to jestem pewny 100% tego co napisałem. Podałem przecież przykład z dużym zbiornikiem kompresora. No pomyśl, przecież powietrze z większego zbiornika starczy Ci na więcej czasu, np do obsługi klucza pneumatycznego, niż z malutkiego zbiorniczka. I wcale żadnych zaworków tam nie ma. Tak samo będzie z tym filtrem. Tyle, że w tym przypadku nie zrobi to żadnej różnicy, bo to i tak za mało patrząc na ściśliwość cieczy.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości