Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: zalew » ndz 25 gru 2011, 10:24

Jako ze `zima`,święta więc ogólnie okres serwisowo-garazowy,mam małe zapytanie odnośnie mojej VFRy,nim zacznę osobiście coś psuć :wink: Otóz w mojej hondzie(taką juz kupowałem) wybita jest w dośc mocny sposób tulejka w klamce sprzęgła.Nie powoduje to jakichś dolegliwości sprzęgłowych pt.nie wysprzęgla lub coś w tym stylu,lecz w głównej mierze mój dyskomfort z powodu majtającej się klamki z luzem który ogólnie zbytnio wygodny przy jej wciskaniu to nie jest.Czort wie co jest przyczyną takiej sytuacji,ogólnie pierwszy raz z czymś takim sie spotykam :roll: Nie wiem moze swego czasu sprzęgło było niewłasciwie odpowietrzone albo coś w ten deseń.Otóz moje pytanie wygląda tak: w takiej sytuacji mozliwa jest wymiana samej tulejki,czy wymienia się cały siłownik sprzęgła(zestaw naprawczy)??Wolę dopytać niz gdybać,rozbierać coś zupełnie niepotrzebnie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: Zając » ndz 25 gru 2011, 11:40

Ja u siebie wymieniłem samą klamkę i jest git koszt około 50 - 60 zł. Wymieniłem bo połamałem po wymianie zauważyłem, że wymienię też chyba drugą klamkę gdyż po wymianie jednej zauważyłem, że właśnie druga ma luz tu gdzie opisujesz. Natomiast nowa to nowa. Mając obie klamki tak samo zużyte nie widząc różnicy było dobrze. Teraz po wymianie widzę różnicę, również w wyglądzie, nowa bardziej błyszczy. :D :D :D
LWL 74HN

Awatar użytkownika
dixon
klepacz
klepacz
Posty: 550
Rejestracja: pn 15 lis 2010, 16:05
Imię: rafał
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: grójec

Re: Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: dixon » ndz 25 gru 2011, 12:11

ja u siebie rozbierałem niedawno obydwie klamki celem wymiany uszkodzonych gumek ochraniających popychacze tłoczków w obu pompach. Nie wiem czy tą tulejkę można dokupić w hondzie, bo w zamiennikach tego na pewno nie dostaniesz, czy występuje ona w komplecie z nową klamką. U mnie była ona ok, ale według mnie, to podrzucił bym to jakiemuś tokarzowi który by to dotoczył bez żadnego problemu i za grosze. Co do rozkładania, to jest to odrębna część i nie musisz niczego konkretnie rozkładać - siłownika pompy etc. Odkręcasz śrubę mocującą klamkę i wyciągasz klamkę razem z tą tulejką.
Ciekawe tylko jest, czemu się ona tak u ciebie skatowała? z racji przebiegu, starości,?
Jest: Honda VFR RC46 '01
Yamaha WR250F '08
Yamaha FZR 600 '93
Yamaha XS400 Special '81
Honda Lead 125 '83
Vespa ET4 125 '98
Wfm 125 '61
Ex: VFR RC46 '01, Suzuki DR-Z 400 SM '04, Honda Transalp 650 '04, Awo Simson Tourist '51, MZ ES250 '61, Jawa Perak 250 '52

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: zalew » ndz 25 gru 2011, 14:57

Dzięki za informacje,pora teraz tylko udać się do garazu i działać :twisted: Cięzko się domysleć czemu akurat tulejka jest do tego stopnia skatowana,mozna tylko gdybać.Fakt,faktem wybita jak cholera.Nawet Junak z wybitnie `siłowym sprzęgłem` w porównaniu, nigdy mi takiej hecy nie wykonał.Honda ma dość słuszny(myślę ze realny) przebieg.Kupowałem ze stanem lekko ponad 80000km,sam w ciągu 1,5 miesiąca po zakupie nakręciłem bodajze 6500km.Więc jakby nie spojrzeć przebieg do najmniejszych nie nalezy,co moze wiele tłumaczyć.W zyciu jednak bym sie nie spodziewał ze tulejka moze tak się styrać.Ściagnę klamkę to zobaczę jak to wygląda,tak na pierwszy rzut oka sądziłem ze tulejka jest na stałe osadzona na siłowniku więc trzeba będzie bardziej wgłębić się w sytuację :oops: .Dzięki,jak coś popsuje/naprawię dam znać hehe :wink:

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: olo » ndz 25 gru 2011, 19:12

Przerabiałem temat u mnie, mam nakręcone ponad sto tyś. i bolec znajdujący sie między tłokiem pompy a tulejką wydrążył w tej drugiej kanał prawie na wylot! Mocno się zdziwiłem... Dorobiłem z kawałka stali (walec z minimalnym luzem osadzony w klamce i paromilimetrowym otworem na wspomniany bolec-ot co) i chodzi jak nufka :D
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
zalew
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 22 sie 2011, 22:21
Imię: Andrzej
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Złocieniec

Re: Wybita tulejka w klamce sprzęgła

Post autor: zalew » sob 21 sty 2012, 22:07

Tak więc tulejczyna dopasowana,siedzi w klamce jak nalezy :) Problem pokonany :wink: Wielkie dzięki za podpowiedzi! :bye .Ja tu juz spodziewałem się jakiegoś spektakularnego rozbierania pompki czy coś,ehh... :cool Klamka nówka kupiona na alledrogo,choć koleś zapewniał mnie telefonicznie ze TAK,TULEJKA-WŁAŚNIE TA JEST TEZ!Nie było kurde,no ale..Klamka rozbita,rozwiertakiem nastawnym nie chciałem jej traktować zostałaby zbyt licha ścianka,więc ok przegryzłem to kłamstwo ze ta tulejka tez jest w komplecie.Tulejkę udało się dopasować i po kłopocie,nóweczka luz poszedł się szczypać :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości