Strona 1 z 2

Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mieszank

: czw 15 gru 2011, 19:52
autor: sonsiat
Wstępnie zacząłem rozmowę w innym temacie Przelotowy oryginał, a tu zakładam nowy, żeby nie zaśmiecac tamtego.

Chodziło o skład mieszanki (podejrzenie zbyt ubogiej przez właśnie przelot) w RC36 II przy standardowych ustawieniach i przelotowym tłumiku.
Rozebrałem gaźniki w celu czyszczenia, na szczęście nie miałem wiele roboty. Na początku myślałem, że może coś jest strojone pod ten tłumik, bo moto jest z Włoch.

Okazuje się, że dysze są oryginalne- główna jest 125 ze znaczkiem Keihin, a druga jest 40, czyli tak jan napisali w manualu.
Iglica ma tylko jedną podkładkę (domyślam się, że w celu podniesienia iglicy, należy dołożyc podkładki). Co mnie zaskoczyło, to brak regulacji poziomu paliwa w komorach. I to chyba wyjaśnia brak jakiegokolwiek znaku do pomiaru na pokrywce.

Bogactwo mieszanki było ustawione nie identycznie. Dwa garnki to: 2obr i blisko 2obr. Pozostałe garnki to: 1,5 obr i niepełne 1.5 obr.
Z pewnego tematu wynika, że powinno byc na 1 i 3/8 obr, czyli niepełne 1.5 obr.
I tak sobie myślę, że może ktoś go regulował np na colortune, dla tego takie wartości.

Podaję przykład jednej z moich świeczek... Wszystkie na oko wyglądały tak samo. Nie mają nagaru na oprawkach, są tylko zabarwione na czarno, porcelanka jest taka jakby różowa (może to kawa z mlekiem, a może ekri :)) a elektroda jest taka ruda (może lekko brązowa) O kolory trzeba byłoby zapytac kobietę :)
W Xj 600 mimo równego ustawienia gaziorów, miałem czwarty garnek za ubogo. Z tego co kojarzę, świeca była jeszcze jaśniejsza od tej. Elektroda miała kolor taki stalowy. Także tu chyba nie jest źle.
Cały czas mi chodzi o wpływ samego przelotu na warunki pracy silnika. Ponieważ nie chciałbym zaszkodzic zaworom, a dźwięk silnika na przelocie jest łonderful, i jakby mi przyszło zakładac seryjny wydech, to bym się załamał :)

Może w przyszłości skołuję Colortune, ale narazie powiedzcie jak wy widzicie te kolory. Czy jest to kawa z mlekiem :).......
Pierwsza fotka lepiej odzwierciedla kolor porcelany.

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: czw 15 gru 2011, 20:06
autor: Arnold

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: czw 15 gru 2011, 20:27
autor: kiki
świeca wygląda ok - chyba że zdjęcie nie odzwierciedla jej faktycznego stanu :D

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: czw 15 gru 2011, 20:47
autor: olo
według mnie też jest o.k.

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: czw 15 gru 2011, 21:04
autor: Arnold
Wyglądają OK. Pamiętaj, nie czyść świecy mechanicznie np szczotką drucianą, szkodzi im to. W dobrze ustawionym silniku same się oczyszczą.

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pt 16 gru 2011, 01:06
autor: Damo 88
Również jest dobrze Dolne zdjęcie . Górne mieszanka minimalnie :wink: Bogatsza ale pewnie się czepiam :wink:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pt 16 gru 2011, 17:41
autor: sonsiat
Poskładałem dzisiaj moto. Skład mieszanki zwiększyłem troszkę profilaktycznie na każdym gaźniku ( lepiej za bogato niż za ubogo:))
Zrobiłem sporą trasę i za jakiś czas sprawdze czy świece zciemniały.

Swoją drogą, możnaby wywnioskowac, że w VFR rc36 zmiana samego wydechu, nie wpływa negatywnie na skład mieszanki. A jeśli tak, to nieznacznie.
Wie ktoś może z czego są zrobione zawory w VFR. Bo tuleje cylindrów są powleczone ceramiką i czymś tam jeszcze, a zawory?? Może tytan :D

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pt 16 gru 2011, 18:48
autor: Arnold
Pytasz z ciekawości czy masz zamiar coś tuningować?

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pt 16 gru 2011, 22:27
autor: sonsiat
Pytam z ciekawości :)

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: sob 17 gru 2011, 00:36
autor: olo
Ceramika w 750-tkach? Śmiem wątpić :P

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: sob 17 gru 2011, 06:11
autor: Kajzer
Z tego co wiem to dopiero Fistaszki miały tuleje cylindrowe pokrywane jakowymś japońskim specyfikiem. :bye

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: sob 17 gru 2011, 15:31
autor: sonsiat
Hmm... Racja pomyliłem się :) Dopiero w 800-kach był spiek ceramiczny. Mniejsza o to :)
A tak z innej beczki wykorzystując mój temat...

Muszę rozebrac piastę tylnego koła, bo pełno syfu na mimośrodzie i ciężko chodzi regulacja.

W którą stronę odkręca się nakrętka piasty tylnego koła??
Czy taką wielką zaklepywaną nakrętkę dostane gdzieś w normalnym sklepie, czy jest to hondowski wymysł??

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: sob 17 gru 2011, 19:36
autor: jm31
sonsiat pisze:W którą stronę odkręca się nakrętka piasty tylnego koła??
W lewą. Bez problemu zakręcasz tą samą.

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pn 14 maja 2012, 13:18
autor: sonsiat
Zmagań z mieszanką ciąg dalszy.. jednak.
Jakieś 700km temu zrobiłem regulacyję motocykla... Wszystkie zawory udało mi się ustawić od środkowego zakresu wzwyż, gaziory zsynchronizowałem, wstawiłem nowe świczki Denso, oraz nowy filtr pow. standard Hiflo.
Moje obawy się sprawdziły... otóż jako że stary filtr był troche już zabity, wpuszczał mniejszą dawkę powietrza. Przypomne, że rozchodzi sie o skład mieszanki przy przelocie. W związku z tym stare świece wyglądały spoko ( zdjęcia powyżej).

Jako, że nowy filtr daje więcej wiatru do silnika względem starego, mieszanka zubożała :(
Świece mają bardzo jasny kolor, są wręcz nie zabarwione i wyglądają praktycznie jak nowe. Jedynie elektrody górne zmieniły kolor, ale porcelanka zamiast byc kremowa jak wcześniej, jest biała :( Cyba po takim dystansie już powinno być widać zmiane na świecach...

Może ktoś wie, czy np. zwiększenie dawki paliwa na biegu jałowym oraz podniesienie iglic przez zastosowanie podkładek poprawiłoby sytuacyję, czy trzeba by koniecznie dysze zmieniać ?? Lipa jest taka, że poziom paliwa jest nieregulowany i ciekawe czy po zmianie dysz oraz iglic np. na DynoJety, komory paliwowe nadążały by z napełnianiem się...

Wygląd obecnych świec 1 i 3 garnek. Pozostałe są raczej podobne.

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

: pn 14 maja 2012, 15:56
autor: Arnold
Ja bym wyregulował tylko skład mieszanki. Użyć do tego trzeba by świecy diagnostycznej np. Colortune
http://www.carbtune.co.uk/colortune.html
http://www.marek-sklep.com.pl/pl/p/SWIE ... une-M14/62
http://hellontwowheels.blox.pl/2009/04/Colortune.html
Problem w tym że ma swoją cenę.
Ewentualnie badać skład spalin ale tu trzeba każdy gaźnik z osobna regulować więc ciężkie do zrealizowania.
Dla przypomnienia: "Aby proces spalania mieszanki paliwowej w silniku przebiegał poprawnie na jeden kilogram paliwa potrzeba 14,7 kilogramów powietrza."