Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mieszank

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: kiki » pn 14 maja 2012, 21:01

można pobawić się również pirometrem- kolanka powinny mieć odpowiednie temperatury. A wiemy, że im uboższa mieszanka tym wyższa temperatura spalania :)

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » wt 15 maja 2012, 14:45

Trudno co robić....
Trzeba będzie wyrzucić pieniądze i kupić ColorTune. Wtedy wyreguluje chociaż skład mieszanki na wolnych obr. i będe wiedział jaka jest mieszanka na wyższych obrotach. Jak będzie zapewne za ubogo, to spróbuje jeszcze podnieść iglice i zobacze czy coś się zmieni. Jak nie, to dopiero wtedy będe mógł zadecydować czy potrzebne są większe dysze. Znalazłem zestaw dysz K&N za ponad 70zł, także tąńsze rozwiązanie niż DynoJety.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: Arnold » wt 15 maja 2012, 14:52

sonsiat pisze:Trzeba będzie wyrzucić pieniądze i kupić ColorTune.
To nie jest wyrzucenie pieniędzy bo kupujesz nie zabawkę tylko narzędzie które nie jest na 5 minut i zawsze gdy potrzebujesz to je masz i nikogo się nie prosisz o nic. Choćby głupią kosiarkę wyregulować żeby chodziła picuś glancuś, a pewnie masz nie jednego kolegę motonitę i chętnie dali by Ci po 20 zł żebyś sprawdził im ustawienie mieszanki które bardzo ciężko sprawdzić bez narzędzi. Tyle ode mnie w tej sprawie .:P
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » wt 15 maja 2012, 15:20

Oj tam, oj tam. Przeca wiem :) Nie zmienia to faktu, że trzeba mieć te dwie i pół stówy żeby to kupić :p
Jedno mnie nurtuje... Wiadomo silnik musi być zagrzany ładnie żeby regulować. A jak się ma wkręcanie i wykręcanie świec z ciepłego silnika. Przeca to gwinty można spartolić. Na dobrą sprawę przy jednym komplecie Colortune trzeba by zmarnować cały dzień, żeby bawić się w zamienianie świecy, tak żeby silnik był w miarę ostygnięty.

Mógłby ktoś ogarnąć ten film? Tak jakby z niego wynika, że moje świeczki są OK. Hmm.
http://www.youtube.com/watch?v=IvWl-dUN ... re=related

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: kiki » wt 15 maja 2012, 21:43

Tak dla przestrogi wspomnę, że colortune to świece ze szklaną "porcelanką"- tzn bardzo delikatne. Koledze po wykręceniu pękła w palcach...... Zrobił na nich może 2-3 silniki.... :roll:


BTW
Zrób jeszcze pare km na tych świecach- silnikowi nie zaszkodzisz a może trochę podłapią koloru

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: emil » wt 15 maja 2012, 22:10

a kto się bierze za regulację gaźników na starym filtrze powietrza?

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » śr 16 maja 2012, 12:31

A kto napisał, że na starym???
Synchro gaźników zrobiłem po wymianie świec, filtra i regulacji zaworów.
A na starym poprostu sprawdzałem wcześniej z ciekawości jak to wygląda, nic nie regulowałem. Zostawiłem ustawienia gaźników takie jak zrobił poprzedni właściciel. A teraz muszę pomyśleć o dawkowaniu paliwa...

kiki
myślisz, że po takim dystansie mają prawo się jeszcze nie zabarwić??

emil a powiedz jak wygląda sprawa u Ciebie? bo widze, że wydech też masz akcesoryjny??

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: Fakir » śr 16 maja 2012, 12:40

Wykrec po 1/2 obr kazda ze srub skladu mieszanki, zrob spokojna trase przynajmniej 50 km i sprawdz swieczki.

U mnie na nieoryginalnym wydechu mam zwiekszona mieszanke o 1/2 obr od wartosci zalecanej przez producenta, i swieczki mam koloru jasna kawa z mlekiem, a spalanie ok 5.0-5.5L na trasie.
No i pytanie czy masz swiece o wlasciwej ceplocie?
Mialem kiedys nieodpowiednie i mimo dobrej mieszanki byly zbyt ciemne, zmienilem swieczki bez regulacji gaznikow i byly koloru kawa z mlekiem.
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » śr 16 maja 2012, 14:15

Fakir
Ale z tego co pamiętam, masz tylko po części wybebeszony tłumik, a nie goły przelot...
Spalanie mam podobne jak u Ciebie, wcześniej kotłował blisko litr więcej. Zrobił się jeszcze bardziej elastyczny i troszkę głośniejszy :D

Co do świec to obecne świece są jak najbardziej trafne Denso U27FER9, czyli tak ja jest w serwisówce. A teraz zobaczyłem, że poprzednio miał świece model NGK, ale od VFR RC36 I. Miał CR8EH9 czyli panowie z serwisu zrobili troche w konia poprzedniego właściciela.
Także pewnie stąd ta różnica. Bo wartośc cieplna była inna niż powinna być.
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Swiece/swiece.htm
Według tego artykułu ze starego "ŚM" świece nie koniecznie muszą mieć kolor kawy z mlekiem :) Także może spróbuje tylko wykręcić mieszanke i sprawdze.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: Twardy161 » śr 16 maja 2012, 15:47

Ja tez mam przeloty i wprawdzie bardzo dawno do swiec nie zagladalem ale kiedy robilem to ostatnio, bylo ok, swiece mam z tego co pamietam dopuszczalne do tego modelu ale na chlodniejsze kraje ale zorientowalem sie po czasie a takie mi dali w motoakcesoriach wg modelu,
na tych swiecach i nowym filtrze po wymianie iglic bo poprzednie byly zuzyte (moge oddac, daja bogatsza mieszanke:]) oddalem do WiktoreVFR- jak dobrze pamietam nick, na regulacje, od tego czasu nie zajmowalem sie tym zupelnie a spalanie spadlo.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: emil » śr 16 maja 2012, 16:11

ja mam teraz serię założoną, wcześniej miałem przelot, dawka niby minimalnie zwiększona, spalanie średnie 5,6, teraz bez ruszania gaźników na seryjnym mam to samo. Regulowane na nowych świecach i filtrze. Zmieniłem, bo przebieg ponad 100, a nie wiem w jakim stopniu ciągłe marchewy szkodzą, ale niebawem chyba założę przelota z powrotem :D

ale świece zawsze wymieniam razem z filtrem powietrza, i nigdy porcelana nie była biała, zawsze jest lekko brązowawa, świece nie są zalewane, kolor jasny brąz, więc ok ;)

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » śr 16 maja 2012, 16:54

Heh. Markowy przelot o dużej średnicy w naszych Viferkach to świetna rzecz... takie zwieńczenie całości :D:D:D Robi szał na mieście :)
Tak sobie pomyślałem, że może specjalnie wsadzili te inne świece żeby polepszyć odprowadzanie ciepła, bo spaliny większą temp. mogą mieć przez ten przelot...
Ale z drugiej strony niech ktoś powie czy dobrze myśle.

Im większa liczba na świecy (współczynnik ciepła) tym świeca zimniejsza, czyli odprowadza więcej ciepła??

Bo jeśli jest tak jak myśle, to te świeczki CR8EH9 (a powinny być CR9EH9), są cieplejsze czyli odprowadzają mniej ciepła. Czyli to nie miałoby powiązania..

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: kiki » czw 17 maja 2012, 10:07

sonsiat pisze:kiki myślisz, że po takim dystansie mają prawo się jeszcze nie zabarwić??
oczywiście- to zależy jak jeździsz. Jeśli jeździsz powoli, w srednim zakresie obrotów to świeca może mieć inne zabarwienie niż po jeździe np w górnym zakresie obrotów.
Najlepszym rozwiązaniem byłaby jazda np na trasie ze stałą prędkością obrotową przez kilka km i szybkie wyłączenie silnika. Tzn - jedziemy sobie z obrotami ok 6tys przez 3-5km - gasimy silnik w trakcie jazdy, potem wykręcamy świece i sprawdzamy jej kolor. No ale ciężko to zrobić w warunkach drogowych. :biggrin

Dlatego przejedź kilkanaście, kilkadziesiąt km dając jej troche po garach i wtedy zobacz kolor.
A tak btw - szary kolor świecy też jest ok no ale zawsze może być kolor kawy z mlekiem.

Awatar użytkownika
sonsiat
bywalec
bywalec
Posty: 31
Rejestracja: czw 29 wrz 2011, 18:56
Imię: Mateusz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Przelotowy wydech, standardowe ustawienia- bogactwo mies

Post autor: sonsiat » czw 17 maja 2012, 10:23

No akurat śmigam zazwyczaj w średnim zakresie obr. bo wysokie kręcenie tego silnika jest trochę kosztowne (Pb95) :) Hmm myślę, że jak w średnim zakresie się nie zabarwiły, to w górnym tym bardziej już tego nie zrobią.
A to byłoby dobre, zatrzymać się na poboczu i rozłożyć motór w celu dojścia do świec :D

Zwiększę teraz skład mieszanki póki motór rozebrany i sprawdzę co się będzie działo. :)

Według serwisówki ja muszę patrzeć na typ Canada? Bo z ilustracji tak by wynikało, Californijski typ i stany mają pół płaską śrubę do regulacji, a Canada ma krzyżak, czyli tak jak u mnie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości