Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Awatar użytkownika
LukasRc36
Posty: 5
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 19:20
Model VFR: RC36
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: LukasRc36 » wt 30 sie 2011, 19:54

Witam, proszę o pomoc w diagnozie problemu w Vfr 750 Rc36 1990r.
Mianowicie: Motocykl ma tak jakby brak mocy do 5 czasem 6tys obr. jest zmulony jak mocniej odkręce to czasem takie jakbym buuu słyszał :shock: zaś powyżej 5 czasem 6tys. idzie jak pocisk do samego końca obojętnie na jakim biegu. Do tego przy przyśpieszaniu przy niższych obrotach wtedy kiedy jest zmulony oraz czasem jak przyśpiesza dobrze pojawia się szarpanie, czkawka, kichanie nie wiem jak to sprecyzować tak jakby chwilowo stracił i odzyskał przyczepność.

Poprzedni właściciel powiedział że wczesniej płynnie rozwijał moc lecz po wizycie o innego mechanika niż poprzednio ów dokręcił jakąś brakującą śrubkę :shock: i moto straciło dół zyskało górę :?
Świece zmienione 3 lata temu, filtr powietrza 2 lata temu.

Proszę o pomoc czy wystarczy dobra synchronizacja gaźników czy to coś innego :(

Ps: Dodam jeszcze że dzisiaj motocykl nie miał ssania brak wogóle reakcji nie wiem czym to spowodowane lecz czy zimny czy ciepły odpala na dotyk bez dodawania gazu.

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: Arnold » wt 30 sie 2011, 20:11

Sprawdź świece. Po ich kolorze sprawdzisz czy mieszanka jest prawidłowa. Powinny być koloru ceglanego bądź białe elektrody i ciemna reszta, powinny być bez nagarów. Jeśli to będzie ok to może być że gaźniki są rozsynchronizowane lub są tak zabrudzone że traci paliwo. Może masz jakiś filterek paliwa zabrudzony. Na początek zalej do baku dodatek do benzyny, ja polecam firmy Xeramic. Przypuszczam że będziesz musiał rozkręcić gaźniki i je porządnie wyczyścić i ustawić mieszankę oraz zrobić synchro.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2502
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Model VFR: 800FI '98
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: kiki » wt 30 sie 2011, 20:11

zrób kompleksowo gaźniki bo pewnie w nich leży problem

Awatar użytkownika
LukasRc36
Posty: 5
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 19:20
Model VFR: RC36
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: LukasRc36 » śr 31 sie 2011, 08:03

Dzięki bardzo za odp. dodam jeszcze, że kranik był ustawiony w pozycji dolnej południowej i tak jest cały czas ( to chyba rezerwa) i motocykl pomimo kilku liter paliwa zgasł. Po dolaniu ok 2 liter (wtedy wskaźnik paliwa podniósł się z samego zera ) motocykl odrazu odpalił czyżbym miał zatkany kranik? Czy rezerwa to pozycja górna ?? :?

Ps: Dodam jeszcze, że motocykl ma dosyć wysokie spalanie - Czy to wina właśnie rozregulowanych gaźników czy coś jeszcze?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: Arnold » śr 31 sie 2011, 08:57

A powiedz czy jak odkręcisz manetę do końca na postoju to czy przy wysokich obrotach leci dym z tłumika? Jeśli czarny to mieszanka za bogata. Co do spalania to właśnie to co napisałeś. A na kraniku powinno pisać RES, ON, PRI. RES to oczywiście rezerwa.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
VFRKrzysztof
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: czw 09 lip 2009, 01:03
Model VFR: 1200F
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: VFRKrzysztof » śr 31 sie 2011, 09:13

LukasRc36 pisze:Czy rezerwa to pozycja górna ??
Tak.
LukasRc36 pisze:motocykl ma dosyć wysokie spalanie
Dość nieprecyzyjnie opisałeś problem i w związku z tym dość trudno jest się do niego odnieść :mrgreen:
The best is yet to come! :-)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: Arnold » śr 31 sie 2011, 09:35

VFRKrzysztof pisze:Dość nieprecyzyjnie opisałeś problem i w związku z tym dość trudno jest się do niego odnieść :mrgreen:
No właśnie. :biggrin

Czym albo ile to dla Ciebie jest duże spalanie?
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
LukasRc36
Posty: 5
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 19:20
Model VFR: RC36
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: LukasRc36 » sob 03 wrz 2011, 16:54

Już odpisuje gdyż nie miałem dostępu do kompa przez parę dni a więc:

- na postoju wkręca się bez problemu do końca ALE: jak zimny to każdy ruch manetką oporny tak jakby się dławił. Jak powoli się daje gaz to nic nie dymi ale jak odrazu da się do końca to puści czarnego dymka :(

- spalanie hmm wskaźnik leci dość szybko szacuje "na oko" jakieś 7l w trasie przy średniej jeździe ani sportowa ani emerycka.

- więc wskaźnik w pozycji południowej do kolana to pozycja ON otwarty? Niestety mam chyba wytarte gdyż nic nie pisze.

- no i ten brak ssania ostatnio tzn. żadnej reakcji na cięgno.

Ps: Dzięki za dot. pomocne sugestie :aww

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: olo » sob 03 wrz 2011, 18:53

kranik-w prawo-zamknięty
w górę-włączony
w dół-rezerwa
nie ma nad czym dumać-tak jak pisał kiki-kompletny serwis gaźniorów powinien pomóc, czyszczenie, sprawdzenie szczelności zaworków iglicowych, poziom paliwa, skład mieszanki i synchro...
przy okazji nowe świece, jeśli nie wiesz jaki mają przebieg i wio...!
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: Arnold » sob 03 wrz 2011, 20:50

Czarny dym - za bogata mieszanka. Gaźniki do roboty.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
LukasRc36
Posty: 5
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 19:20
Model VFR: RC36
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: LukasRc36 » ndz 04 wrz 2011, 09:34

Dzięki bardzo za odp. mam jeszcze takie pytanie : skoro pomimo paliwa w baku motocykl zgasł i po dolaniu aż się wskaźnik podniósł odpalił może być tak że w pozycji dolnej jest ON a w górnej RES czy bardziej prawdopodobne jest to że pozycja RES jest przytkana ??

Awatar użytkownika
olo
klepacz
klepacz
Posty: 1519
Rejestracja: pt 02 gru 2005, 21:33
Model VFR: Firestorm
Imię: Olek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: olo » ndz 04 wrz 2011, 09:48

jedno i drugie jest prawdopodobne...jak będziesz miał więcej paliwa w zbiorniku to sprawdź oba położenia-jesli silnik będzie chodził to znaczy że kranik jest drożny, chyba masz na odwrót podpięte linki i fucktycznie rezerwa może być "do przodu"
VFR-OC Poland, South Park section, MTZ sub-section :-)

Awatar użytkownika
LukasRc36
Posty: 5
Rejestracja: wt 30 sie 2011, 19:20
Model VFR: RC36
Imię: Łukasz
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: LukasRc36 » ndz 04 wrz 2011, 10:01

właśnie ja jeżdżę cały czas w pozycji dolnej :?
A jeszcze takie mam pytanie czy regulacje zaworów wykonuje się tylko ze względu na przejechane kilometry czy też ze względu na "czas" ?

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2421
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '01
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: Arnold » ndz 04 wrz 2011, 10:53

Pierwszy priorytet to kilometry, ale uwzględnijmy uginające się sprężyny, które są poddawane cały czas sile ściskającej i powoduje to ich skracanie, czy to moto jeździ czy stoi. Z tego co mi chodzi po głowie to w VFR chyba co 42 000 km się reguluje zaworki, ale ręki bym se nie dał uciąć.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
figaro
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2639
Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
Model VFR: RC36II96 r.
Imię: Tomasz
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia

Re: Brak mocy do 5-6tys, szarpanie.

Post autor: figaro » ndz 04 wrz 2011, 11:02

W Twoim modelu regulacji zaworów dokonuje sie po przebiegu 24000 km lub co dwa lata /w zależności od tego, co nastąpi prędzej/. 8)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości