REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Awatar użytkownika
WąskiVFR
pisarz
pisarz
Posty: 318
Rejestracja: pn 19 kwie 2010, 20:27
Model VFR: RC36 II white
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Skoczów / Hecznarowice

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: WąskiVFR » śr 07 wrz 2016, 21:33

Wymiary masz podane w General information, rubryka clutch system.
Kostka o której piszesz jest od alternatora.
U mnie wszystkie elementy sprzęgła trzymały wymiar, a i tak ślizgało. Wymieniłem tarcze, przekładki bo wolałem zrobić wszystko za jednym zamachem. Po wymianie aż banan nie schodził z twarzy przy każdym mocnym odkręceniu manety :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pan Wąski jest DEBEŚCIAK i jego Mafia też :D

Awatar użytkownika
rammir
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 50
Rejestracja: śr 03 gru 2014, 09:04
Model VFR: RC-36II
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rydułtowy

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: rammir » pt 09 wrz 2016, 19:16

Jak robiłem u siebie sprzęgło zaraz po zakupie moto to początkowo wymieniłem same tarcze + sprężyny bo przekładki oceniłem na stan bardzo dobry, trzymały wymiar i nie były nigdzie przegrzane. Efekt prac był taki że sprzęgło ślizgało :-(, a klama w ogóle nie miała skoku jałowego i była okropnie twarda. Zabrałem się za czyszczenie całej hydrauliki i faktycznie pompka była zasyfiona a świeżość płynu pozostawiała wiele do życzenia. Po całej procedurze klamka była ciut lepsza ale sprzęgło dalej ślizgało. Myślałem, że coś źle poskładałem w koszu więc ponownie rozbiórka i wszystko krok po kroku składane od nowa. Efekt?? Sprzęgło ślizga. Nie powiem ile było kombinowania, w każdym razie poradziłem się kumpla mechanika i okazało się że kupione przeze mnie sprzęgło (TRW) wymaga wymiany w komplecie z przekładkami. Dlaczego? Tarcze sprzęgłowe TRW są cieńsze w stosunku do oryginalnych a przekładki grubsze. Przy zmontowaniu tarcz TRW z oryginalnymi przekładkami cały zestaw po prostu za cienki i oparty na popychaczu przez co sprzęgło dawało uślizg. Po zakupie przekładek sprzęgło zaczęło pracować normalnie :-)
Nie wiem czy to jakaś wada fabryczna czy TRW tak ma, jakoś tego nie rozkminiałem tylko cieszyłem się że moto w końcu jeździ.
Może niech się eksperci wypowiedzą

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Model VFR: był V-Tec '06
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: Robertos » pt 09 wrz 2016, 22:25

co do hydrauliki - warto płyny hamulcowy/sprzęgło/lagi robić co 2 lata - góra 3
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
*Rafi*
Posty: 6
Rejestracja: wt 05 kwie 2016, 01:44
Model VFR: RC36
Imię: Rafał
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: *Rafi* » wt 13 wrz 2016, 23:57

na chwile obecną wymieniłem spreżyny na oryginalne, resztę zmatowałem papierem wodnym i poskładałem do kupy. Na razie krótka przejażdżka i wygląda na to że jest ok, ale prawdziwy test dopiero na jakiejś dłuższej trasie.

Co do kostki, to po złożeniu całości do kupy zauważyłem że te kable od alternatora mocno się grzeją. Jakiś pomysł ?

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 462
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: Rychu » sob 17 wrz 2016, 01:05

*Rafi* pisze:Co do kostki, to po złożeniu całości do kupy zauważyłem że te kable od alternatora mocno się grzeją. Jakiś pomysł ?
jakie masz ladowanie ? ile volt ? u mnie na kostce sie nie skonczylo , glowny bezpiecznik tez juz byl wtopiony w obudowe..

Awatar użytkownika
*Rafi*
Posty: 6
Rejestracja: wt 05 kwie 2016, 01:44
Model VFR: RC36
Imię: Rafał
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: *Rafi* » pn 15 maja 2017, 10:18

Ładowanie prawidłowe, sprawdzane takze git. Zobaczę kostkę za niedługo to napiszę czy nadtopiona znowu czy ok.

Co do sprzęgła to do tej pory było w miarę ok.
Ale wczoraj smigalismy dłuższą trasę z plecaczek, no i podczas powrotu trafił się nam kolega też z plecaczkiem :) jakoś tak żal było odstawać :) no i powiem szczerze że przy dużym obciążeniu jednak się uslizguje bo tak przy 140-180 czuć było szarpanie. Tak więc pytanko do kolwgow z jakiej firmy kupić tarcze? Fabryczne przekładki nie wyglądały na zle więc pewnje znowu je zmatowie i to wszystko. Ale nie chcialbym kupić tak jak wyżej kolega pisał z z TRW trzeba kupić zestaw bo inaczej nie działa.

Jakiej firmy szukać ?

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 116
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: seler » pt 02 cze 2017, 20:05

Mam EBC - tarcze i sprężyny, przekładki oryginalne, wszystko ok.

Awatar użytkownika
*Rafi*
Posty: 6
Rejestracja: wt 05 kwie 2016, 01:44
Model VFR: RC36
Imię: Rafał
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: *Rafi* » pn 05 cze 2017, 11:02

super wielkie dzięki za podpowiedź

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: orzeł » ndz 10 wrz 2017, 15:46

*Rafi* pisze:
pn 05 cze 2017, 11:02
super wielkie dzięki za podpowiedź
Cześć kolego i jak zmęczyłeś temat sprzęgła czy sprzęgło zmeczyło Ciebie...? Chyba wiem jak można zaradzić na twoje dolegliwości.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
orzeł
pisarz
pisarz
Posty: 304
Rejestracja: pn 23 mar 2015, 01:57
Model VFR: 750 RC36 I
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: orzeł » ndz 10 wrz 2017, 20:06

Temacik z którym miałem do czynienia nie tak dawno. Zrył mi tak gar że byłem bliski wymiany skrzyni.
Zacznę od tego że wymieniłem tarcze i sprężyny. Po złożeniu całości do kupy zabrałem się za odpalenie, mimo wciśniętego sprzęgła motor szarpnął jak by na biegu był. dopiero po kilku wysprzegleniach zaczął normalnie się zachowywać. Myślałem że zwariuje do tego biegi po sprzęgle wchodziły jak w totalnym złomie. Generalnie biegi w górę walę bez sprzęgła a niesprawne sprzęgło uswiadczylo mnie w przekonaniu. jak wrzucalem bez sprzęgła wchodziły w miare bezszelestnie. Ze sprzęgła to tylko ruszanie pomyślałem sobie.
Wszystko nowe i przetarte jak należy, myślałem że te motory tak mają. Pojechałem do serwisu w Jeleniej i chłopak powiedział mi co mam zrobić żeby było git.
Koło zamachowe umieszczone jest na koszu(chyba tak to się zwie) Alu odlew ma wyciecia w których blokują się tarczki. Po zdjęciu ich można zauważyć i wyczuć że w miejsca gdzie tarcze stykają (klinuja się) z alu koszem są minimalne rowki. To właśnie powoduje że tarczki nie mogą przemieszczać się w sposób swobodny. Ma to wplyw zaczynając od dupiastego odpalania do braku prxyspieszenia. Mam nadzieję że wejdą zalaczniki tym razem
IMG_20170910_184325~2.jpg
IMG_20170910_184251~2.jpg
należy użyć płaskiego pilnika i zrobić jak na foto.
Po regeneracji tego kosza motor chodzi jak wściekły, biegi aż chcą żeby je wrzucać, jak wspomniałem że rzucam bez sprzęgła również w tym temacie nastąpiła poprawa, teraz wchodzą jak w automacie bez najmniejszego odzewu.
Jedna uwaga z mojej strony. dobrze jest to zdemontować i wsadzić w imadło, robota na moto spowoduje syf w komorze w postaci opiłków alu. Dwa to piłowanie tego z rozsądkiem czyli kąt zachować trzeba i optymalnie niskie starcie odlewu alu.
Szerokości i sukcesów życzę :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
motoride: :yeah JAKA NAZWA TAKA JAZDA :D

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3734
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: emil » pn 11 wrz 2017, 08:34

O proszę, ciekawe. Ale widać i skuteczne :)

Awatar użytkownika
mictom
klepacz
klepacz
Posty: 628
Rejestracja: wt 25 wrz 2012, 01:10
Model VFR: RC36 II
Imię: Tomek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: RKR ROGI

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: mictom » pn 11 wrz 2017, 10:43

W ETZ 150 pamiętam tak robiłem z koszem i tez pomogło! Na pewno się przyda potomnym!

bomber.ktmg
bywalec
bywalec
Posty: 30
Rejestracja: pt 16 mar 2012, 12:27
Model VFR: VFR 750 RC 36
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Mniszew

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: bomber.ktmg » ndz 03 cze 2018, 15:02

Jakim momentem dokręcić sprężynki? Gdzieś znalazłem wypowiedź, że serwisówka o tym nie mówi, ale trzeba kręcić 10nM

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 116
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: seler » pn 04 cze 2018, 07:40

bomber.ktmg pisze:
ndz 03 cze 2018, 15:02
Jakim momentem dokręcić sprężynki? Gdzieś znalazłem wypowiedź, że serwisówka o tym nie mówi, ale trzeba kręcić 10nM
Jest w serwisówce

Awatar użytkownika
Achmed
klepacz
klepacz
Posty: 1882
Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
Model VFR: inne :)
Imię: Marek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: REMONT SPRZĘGŁA VFR 750

Post autor: Achmed » pn 04 cze 2018, 22:11

Stary patent a jednak z dużą wadą, wypiłowanie tych rowków powoduje zwiększenie luzu pomiędzy koszem a tarczą, efekt? nowe rowki pojawią się o wiele szybciej niż zakładacie, w moim ktm po takim zabiegu zmuszony zostałem do wymiany całego kosza w bardzo krótkim czasie, co nie zmienia faktu że na dłuższą lub krótszą chwilę pomoże :) w końcu to Vfr a nie jakaś pierdziawka od pomarańczowych :P
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość