Strona 1 z 2

Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 07:26
autor: Fakir
Siema, po weekendowym zdarzeniu, kiedy to o mały włos wjechałem pewnej kobiecie analnie w auto, stwierdziłem że klocki do wymiany :?

toteż odstawiłem motocykl, okazało się że uszczelniacze również mam do wymiany (shit 150 zika za parę gumeczek - toż to najdroższe gumki w moim życiu :lol: )

hamulce zrobione, ale okazało się że mam problem z gaźnikami, postanowiłem że sprawdzę jak się mają świece - były wymieniane 2 tyś km temu.
nie odpalałem motocykla od czasu weekendowego przyjazdu do chaty, po trasie ok. 120km

patrze, a tu taki widok mi się ukazał - świece z tylnych cylindrów
http://img16.imageshack.us/img16/5392/08062011018.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/1161/08062011017.jpg

zauważyłem ze jedna świeczka jest mokra od paliwa, kiedy zakręciłem rozrusznikiem bez świec, to z tego cylindra w którym świeca była mokra, wyleciała "mgiełka" paliwa :shock:

świece są czarne, domyślam się że to wina zbyt bogatej mieszanki, ale niezbyt dużo pali, ok. 6.5 miasto, trasa 5.5-6 na setkę.
dodatkowo zauważyłem pewną zależność (niestety dostałem się tylko do tylnych cylindrów) że podczas pracującego silnika, wyciągniecie fajki z prawego cylindra objawia się zaniżonymi obrotami, ale już kiedy wyciągnę fajkę z lewego cylindra to obroty pozostają bez zmian :shock:

świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
parę tyg temu bylem na hamowni - wynik 107 koni, moment obr tez trochę zawyżony, lecz kiedy chce sie rozpędzić do większych prędkości, to dochodzę do 205-210 i dalej ani rusz, bez różnicy czy 5 czy 6 bieg.

jakieś rady?
w weekend prawdopodobnie zabiorę się za gaźniki, są z nimi jakieś typowe utrudnienia z których VFR'ki są znane?
czy standard - jak to bywa w większości japońskich motocykli?
PS. aby mieć dostęp do gaźników umożliwiający ich demontaż oraz regulacje, trzeba ściągać boczki?

pzdr :cool

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 08:58
autor: kiki
świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
na chodzącym silniku sprawdź czy kolanko tego cylindra się nagrzewa.
A filtr powietrza kiedy zmieniłeś? Możliwe, że przez to , że jest brudny silnik pracuje na bogatej mieszance.

Co do regulacji i czyszczenia- to samo co przy innych japońskich bateriach - wiec luzik.

Wydech seria?

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 11:26
autor: Fakir
kiki pisze:
świeca na lewym cylindrze sucha, dlaczego nie dochodzi tam paliwo?
na chodzącym silniku sprawdź czy kolanko tego cylindra się nagrzewa.
A filtr powietrza kiedy zmieniłeś? Możliwe, że przez to , że jest brudny silnik pracuje na bogatej mieszance.

Co do regulacji i czyszczenia- to samo co przy innych japońskich bateriach - wiec luzik.

Wydech seria?
Kolanka wydechowego nie sprawdzalem, ale swieca byla tylko ciepla, w porownaniu do tej obok ktora byla goraca, iskra tam dochodzi na niepracujacy cylinder, z fajki kopie az milo.

Filtr nie wiem kiedy byl zmieniany, ale nie widac aby byl zasyfiony, mam go zamiar wymienic przy najblizszej okazji.

Wydech seryjny,
Ps . Mozecie zapoodac jakies dane dotyczace fabrycznych ustawien sruby mieszanki, poziomu plywakow, oraz ustawien iglicy membran?
Pozdr

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 11:40
autor: kiki
wieczorem bede w domu to wysle Ci screena z serwisówki :)

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 13:39
autor: Fakir
okey, w takim razie czekam za screenem z serwisowki.
A wlasciwie to co moze byc przyczyna ze nie jest podawane paliwo na ten jeden garnek?
Czyzby zaworek iglicowy sie zawiesil?

Z ciekawosci wkrecilem wszystkie swiece, na tym cylindrze gdzie paliwo nie dochodzi, wyciagnalem fajke, takze pracowal on bez iskry.
Odpalilem silnik, troche popracowal, pokrecilem pod 4-5tys rpm, wykrecam swiece na ktorej nie bylo fajki - i SUCHA !

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: czw 09 cze 2011, 21:19
autor: kiki
https://picasaweb.google.com/kiki.vfr/ScanyKsiazki
tu masz obiecane zdjecia.
Co do tego, że nie podaje paliwa- wyczyść dokładnie gaźniki potem będziemy myśleć :)

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: pt 10 cze 2011, 00:03
autor: Fakir
dzięki, ale czy ta serwisówka nie jest do starszych roczników niż moja rc36a ?
mam vfr'ke z 97 roku, z przedziału 94-97
czy może niema roznicy w tych gaznikach?

po za tym dzis udalo mi sie dostac do gaznikow, jest tam tyle syfu co nie miara :shock:
doslownie na dnie komór pływakowych zalega 0,5-1 cm warstwa ciemno czerwonego pyłu.
oraz dysze sa rowniez zasyfione tym pylem, to mialo prawo nie chodzic jak powinno.

czy myslicie ze wyczysczenie wystarczy?
mozliwe ze jeszcze cos bedzie uszkodzone?

wiem tylko jedno, ze gazniki trzeba rozebrac w drobny mak i wyczyscic, bede je musiał zamoczyć w czymś, ale w czym? zwykla benzyna? czy moze najpierw jakis detergent z wodą, a pozniej benzyna?

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: pt 10 cze 2011, 07:26
autor: Arnold
Od razu po rozkręceniu wydmuchaj dużym ciśnieniem ten syf. Ja używałem zwykłej benzyny do rozpuszczania tego. Prawdopodobnie będziesz musiał zrobić synchro po tej operacji.

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: pt 10 cze 2011, 10:19
autor: kiki
dzięki, ale czy ta serwisówka nie jest do starszych roczników niż moja rc36a ?
mam vfr'ke z 97 roku, z przedziału 94-97
czy może niema roznicy w tych gaznikach?
ale jest tam rozgraniczenie na gazniki 94-on :)


Co do czyszczenia to możesz użyć zwyczajnych carbcleanerów- dosyc fajnie radza sobie z osadem i brudem.
Chociaż jeśli masz naprawde ciezki syf to bez dobrego szorowania albo myjki ultradzwiękowej może się nie obejść.

Jesli miałeś aż tak zasyfione gazniki to wogóle cud że odpalał :)

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: pt 10 cze 2011, 20:20
autor: Buła
Dokładne czyszczenie gażników,dobre ustawienie póżniej synchro i zmień filtr powietrza i powinno być ok.

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: sob 11 cze 2011, 09:21
autor: Fakir
czyli dla mojego rocznika, sklad mieszanki to 1 i 3/8 obr sruby skladu mieszanki?
nie jest to zbyt mało?

PS. obroty liczymy od calkowicie WKRĘCONEJ śruby?

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: ndz 12 cze 2011, 15:13
autor: Fakir

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: ndz 12 cze 2011, 15:44
autor: Gacol
ładny bajzel...Proponuje rozglądnąć się za nowymi gaziorami albo samymi dyszami bo nie wiem czy doprowadzisz je do stanu"jeżdzącego"

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: ndz 12 cze 2011, 15:54
autor: Fakir
Gacol pisze:nie wiem czy doprowadzisz je do stanu"jeżdzącego"
już wszystko poczyściłem, złożyłem wczoraj i śmiga :D
oczywiście pierwsze co przed odpaleniem to nowy filtr paliwa.

PS. ostatnie fotki są po czyszczeniu

wyraźnie czuć poprawę pracy silnika, pomimo że czeka mnie jeszcze synchro, to silnik pracuje bardziej rytmicznie, wcześniej jeden garnek niedomagał i dlatego praca silnika przypominała tą kiedy świece nadają się do wymiany.

gaźniki rozkręciłem w drobny mak, intensywne czyszczenie wd40 na przemian z jakimś "carbclenerem" (oczywiście gumowe elementy czyściłem tylko zwykłym detergentem)

dysze doprowadziłem do takiego stanu że może nie lśnią jak nowe, ale nie widać na nich syfu, i mają gładką powierzchnie, a nie jak poprzednio był osadzony na nich kamień.

jeszcze wyreguluje skład mieszanki za pomocą color tune, obecnie mam wykręconą mieszankę na 2 obr, wymienię filtr powietrza, zrobię synchro, wyreguluje skład mieszanki i zobaczymy jak ze spalaniem :D

muszę jeszcze coś wykminić ze zbiornikiem na paliwo, bo jest trochę skorodowany w środku, i nie chcę aby syfił od filtr paliwa, znajomy podpowiedział żeby wypłukać go roztworem woda - fosol. :roll:

Re: Problemy z gaźnikami - świeczki do oceny

: ndz 12 cze 2011, 22:32
autor: kiki
no to ładnie- tak powiedziawszy to nie wiem kto tak zapuscił te gazniki,
Na 200% wina leżała po ich stronie :twisted: