Strona 1 z 1
stuka przy zmianie biegów
: ndz 01 maja 2011, 12:33
autor: johny3672
witam.nie wiem czy tak ma być.jak zmieniam biegi słychać takie nieduże stukanie.niby biegi wchodzą dobrze ale słychać wyrażnie zmianę biegu w szczególności z 1-2,2-3,3-4 mniej a dalej już nie słychać.i na postoju na jedynkę słychać wyrażne stuknięcie.sprzęgło wysprzęgla dobrze i nie ślizga się.
: ndz 01 maja 2011, 12:55
autor: Kudlaty
Tak ma chyba każdy motocykl. Jak bardzo słychać to sprawdź naciąg łańcucha, czasami naciągnięcie pomaga.
: ndz 01 maja 2011, 13:06
autor: PozytywnieZakreconyWariat
Spróbuj przy zapinaniu jedynki delikatnie bujnąć motocykl do przodu

Stuk powinien być mniejszy,ale każde moto stuka przy wbijaniu jedynki(jedne głośniej,drugie ciszej).
Co do zmiany biegów to"stopa zaczyna-stopa kończy".Może za długo trzymasz wciśnięte sprzęgło?
: ndz 01 maja 2011, 13:26
autor: Arnold
Norma, szczególnie jeśli chodzi o pierwszy bieg. Musisz potrenować technikę zmiany biegów. Najlepiej z pasażerem bo mocniej szarpie motocyklem i będziesz się bardziej starał tego unikać. Jak wyżej, stopa zaczyna i stopa kończy. Jak już jedziesz to sprzęgło wciskasz delikatnie. W moto nie ma synchronizatorów w skrzyni więc musisz dopasować sam obroty silnika do prędkości. Wrzucając wyższy bieg ując gazu a wrzucając niższy bieg dodając gazu.

Szybkie, płynne zmiany.
: ndz 01 maja 2011, 14:22
autor: Piotrek82
Jeśli nauczysz się tego
http://www.motogen.pl/artykuly/porady/s ... ,art8.html
nic nie będzie stukać. Polecam.
: ndz 01 maja 2011, 17:53
autor: pingus21
w wiekszosci slychac stuki. W moim glownie jest to jedynka. Napewno nie slychac tego 0d 4 w gore. Ma na to wplyw rowniez pewna predkosc i szum wiatru. Ale tak jak mowia....trzeba sie dobrze nauczyc zmieniac biegi.
: ndz 01 maja 2011, 19:01
autor: maliq85
Trening trening i jeszcze raz trening

sugeruj się linkiem od
Piotrek82, tam Tomek Kulik wyjaśnia świetnie i 'łopatologicznie" co i jak. Mi tylko jedynka charakterystycznie "klika" jak to bywa w każdym moto

: pn 02 maja 2011, 01:15
autor: elco
W tym artykule jest bardzo wazny element delikatnej zmiany biegow tj. pre-loading. Chodzi o wywieranie nacisku na dzwignie zmiany biegow tuz przed sama zmiana. Jezeli wyczuje sie na tyle dobrze dzwignie, ze uda sie przed zmiana biegu calkowicie skasowac luz na niej wystepujacy zmiana biegu jest prawie bezglosna. Do tego warunkiem koniecznym jest poprawne wysprzeglenie.