Strona 1 z 1
Nie wkreca sie powyzej 6 tys...
: pt 29 kwie 2011, 12:15
autor: dj_ww
objaw arcydziwny, bo moto ma pelna moc do ok. 6 tys. obrotow i... juz.
Dalej nie dlawi sie, nie dusi, ot zwyczajnie nie chce sie wkrecic wyzej i nie ma mocy (silnik pracuje rowno). Poza tym nie ma zadnych niepokojacych objawow...
Wczoraj wyczyscilismy gazniki, sprawdzilismy filtr paliwa i pompe (pompe to sobie obejzelismy, bo cholera wie jak ja sprawdzic) - uklad paliwowy oki. Siwece ladne czyste (prawie nowe). Generalnie w moto wszystko super... tylko nie jedzie
Czy uszkodzenie modulu moze dawac taki efekt? Moze ma ktos inny pomysl?
z gory dzieki
: pt 29 kwie 2011, 12:50
autor: ppamula
Wpisałbyś model swojego sprzęta do profilu.
Z podpisu można sądzić że masz RC36-I.
Jeżeli nie dławi sie z przy pełnym odkęceniu i równo pracuje (rozumiem że testowane w czasie jazdy a nie z kołem w górze na centralce) to sprawdź przebieg linki gazu. To jakby przepustnica się całkiem nie otwierała. To częsty sposób w niemcowni na ograniczenie mocy. Stosowany do dzisiaj.
Gdyby to był błąd elektroniki zapłonu czyli ECU to przy granicznych obrotach a raczej przechodzeniu przez nie słyszałbyś odcinanie zapłonu czyli przerywaną pracę silnika.
Gdyby to był ograniczony dopływ paliwa to pozyżej obrotów granicznych a przy wzroście otwarcia przepustnicy mieszanka ma za dużo powietrza i przestaje być palna więc jest gwałtowny spadek mocy i głuchy basowy dzwięk wydechu (brak spalania w komorze zapłonu).
Może być jeszcze inne uszkodzenie ECU ale sugeruję chwilową wymianę komputera zapłonu z innym ownersem z tym samym rocznikiem albo modelem i testy na drodze nie na centralce!
: pt 29 kwie 2011, 13:05
autor: dj_ww
dopisalem, uzupelnilem - mam rc24 (sprzedany w Szwajcarii w styczniu wiec rok produkcji w dowodzie jest 90)
testowane oczywiscie na drodze w czasie jazdy...
linka gazu raczej nie, bo moto wydaje z siebie normalne brzmienie (zadnego gluchego typowego dla braku paliwa odglosu). Wskazowka obrotomierza jednak zaczyna piac sie baaaardzo powoli (wlasciwie zatrzymuje sie przy 6 tys.). Generalnie nic nie wskazuje na problem z paliwem
stad pomyslelismy z kumplem o module... Jest na allegro do kupienia, ale zanim wydam 300 zyli wolalbym wiedziec z wiekszym prawdopdobienstwem, ze to to...
objaw zaczal sie po odpaleniu motunga po zimie. W ubieglym sezonie bez problemu krecil wysokomi jechal powyzej 200 km/h (oczywiscie na niemieckiej autostradzie). Opalony byl kurde z kabli z auta co moglo nie zrobic najlepiej modulowi...
Pewnie, ze super byloby miec jakas znajoma rc24 coby podmienic czesci i prawdzic co nie gra... jednak na forum jestem siezakiem i musze poruszac sie w swerze najbardziej prawdodpobnych domyslow

: pt 29 kwie 2011, 13:19
autor: ppamula
Jesteś z Wawy więc sugeruję wpaść do PETERA albo do Musieli'ego.
Ciekawy przypadek....
Nie kupowałbym w ciemno modułu elektroniki. Może nic nie dać.
: pn 02 maja 2011, 22:12
autor: dj_ww
no i sie chyba wyjasnilo... jeszcze jedno czyszczenie gaznika i, odpukac, od jakichs 500 km jest oki... moto sie wkreca i dozyskal wigor
Czyli byly to zasyfione gazniki... dziwnie sie objawily...