Wyciek oleju
- Gordon
- zadomowiony
- Posty: 56
- Rejestracja: wt 03 lut 2009, 09:05
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wyciek oleju
Witam!
Dzisiaj przymierzyłem się do zmiany oleju w motorze VFR 800 RC46. Po odkręceniu owiewek zwróciłem uwage ze troche byly mokre od oleju. Przygladnąlem sie bliżej , silnik w niektorych miejscach jest tłusty ale w żadnym miejscu konkretny wyciek. Natomiast znalazłem małą kroplę która wisiała pod dżwignią zmiany biegów. Teraz pytanie czy tam są jakieś uszczelki do wymiany ? Czy ktos moze mi coś podpowiedzieć.
Z góry dzięki
Dzisiaj przymierzyłem się do zmiany oleju w motorze VFR 800 RC46. Po odkręceniu owiewek zwróciłem uwage ze troche byly mokre od oleju. Przygladnąlem sie bliżej , silnik w niektorych miejscach jest tłusty ale w żadnym miejscu konkretny wyciek. Natomiast znalazłem małą kroplę która wisiała pod dżwignią zmiany biegów. Teraz pytanie czy tam są jakieś uszczelki do wymiany ? Czy ktos moze mi coś podpowiedzieć.
Z góry dzięki
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2424
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Hmm, sprawdź czy nie wali smarem z łańcucha, bo u mnie to miejsce jest ZAWSZE brudne od smaru właśnie z napędu. Ale nie wykluczone że uszczelnienie przy dźwigni jest uszkodzone. A co do pocenia się silnika to się nie wypowiem za dużo bo u mnie też wszystko jest spocone i w sumie to się mogę podłączyć do pytania. 

- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
sprawdź pod pompą cieczy mi padł oring i leciało na zdjęciu z nr 25
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... CASE_COVER
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... CASE_COVER
ZKL
- Panasonix82
- pisarz
- Posty: 499
- Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa-Wola
dokładnie, obstawiam, że moto stało przez zimę w niskiej temperaturze.
Wyciek na 90 % jest z pompy wody. Odpal motka i niech się zagrzeje, wtedy sprawdzisz jak sprawa wyglada.
Wyciek na 90 % jest z pompy wody. Odpal motka i niech się zagrzeje, wtedy sprawdzisz jak sprawa wyglada.
ex. VFR 800 VTEC (teraz u Żetona ) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... VFR800VTEC#
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
ex. VFR 800 FI (RC46 - teraz u Gruby73) - https://picasaweb.google.com/1043711926 ... DAVFR800FI#
Moja Ś.P. SC36 - http://www.bikepics.com/members/panasonix82/98vtr1000/
- Gordon
- zadomowiony
- Posty: 56
- Rejestracja: wt 03 lut 2009, 09:05
- Imię: Grzegorz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie motor stał cała zimę w nieogrzewanym garażu. Teraz cały weekend pracuje więc nic przy nim nie pogrzebię ale w poniedziałek go umyję i dam znać co i jak.
Na razie dziękuję za zainteresowanie i za sugestie
[ Dodano: |3 Kwi 2011|, o 19:44 ]
Wczoraj umyłem silnik no i teraz wyraznie widać skąd sie leje. Może ktoś mi podpowie jak się za to wziąść i czy sobie z tym sam poradze??
Na razie dziękuję za zainteresowanie i za sugestie
[ Dodano: |3 Kwi 2011|, o 19:44 ]
Wczoraj umyłem silnik no i teraz wyraznie widać skąd sie leje. Może ktoś mi podpowie jak się za to wziąść i czy sobie z tym sam poradze??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DaXmAn
- zadomowiony
- Posty: 57
- Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 20:47
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Dołączę się do posta z podobnym problemem, albo i nie problemem... jeszcze się okaże, mianowicie w miejscach zaznaczonych strzałkami pojawia mi się olej... ale... czy powodem tego może być nadmierne smarowanie łańcucha Scottoiler'em? Okolice tego miejsca były całe w oleju, wyczyściłem wszystko dookoła, żeby zlokalizować źródło wycieku. Zmniejszyłem dozowanie ze Scottoiler'a na maxa, z reszta i tak chyba skończył się już olej w zbiorniczku... (to było wczoraj) i dziś dalej pojawił się tam olej... łańcuch też jakiś "mokry"...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DaXmAn
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Jest duze prawdopodobienstwo, ze to olej ze scottoilera. Pod pokyrwa przedniej zebatki zawsze gromadzi sie sporo smaru lub oleju. Sciagnij pokrywe, wyczysc dokladnie wszystko i zwroc uwage na wejscie walka zdawczego zebatki i pierscien simmera. Byc moze tam pojawily sie nieszczelnosci.
Ostatnio zmieniony śr 20 kwie 2011, 21:35 przez elco, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
- Damo 88
- klepacz
- Posty: 1101
- Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocek
DaXmAn,
Zapewne to olej , smar że Scotta. U mnie było podobnie gdy wymieniłem łańcuch na nowy ,
z nie samowitą ilością smaru który usunąłem szmatą . Mimo to gdy silnik był zimny nie kapało , natomiast po rozgrzaniu tak . Nasącz szmatkę w nafcie i drewnianym cienkim elementem ...... .
Gordon,
już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem
.
Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka
, osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .
Silikon ściągniesz kartą plastikową , telefoniczną ..
Zapewne to olej , smar że Scotta. U mnie było podobnie gdy wymieniłem łańcuch na nowy ,
z nie samowitą ilością smaru który usunąłem szmatą . Mimo to gdy silnik był zimny nie kapało , natomiast po rozgrzaniu tak . Nasącz szmatkę w nafcie i drewnianym cienkim elementem ...... .
Gordon,
już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem

Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka

Silikon ściągniesz kartą plastikową , telefoniczną ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .
- elco
- klepacz
- Posty: 911
- Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
- Imię: Tomek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Kontakt:
Dla sprostowania to jest pierscien simmera potocznie nazywany simmeringiem. Rzeczywiscie widac na nim slady silikonu i amatorskich napraw. Takie elementy sie od razu powinno wymieniac. Uszczelka karteru walka, ktora takze jest zastapiona silikonem powinna zostac zmieniona na klingierytowa. Oczywiscie mozna uszczelniac takie elementy silikonem, ale mysle, ze koszt nowych uszczelek jest tak niewielki, ze mozna sie zdecydowac na nowa.Damo 88 pisze:
już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem.
Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka, osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie 2011, 12:44 przez elco, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości