Wyciek oleju

Awatar użytkownika
Gordon
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 09:05
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wyciek oleju

Post autor: Gordon » czw 24 mar 2011, 20:37

Witam!
Dzisiaj przymierzyłem się do zmiany oleju w motorze VFR 800 RC46. Po odkręceniu owiewek zwróciłem uwage ze troche byly mokre od oleju. Przygladnąlem sie bliżej , silnik w niektorych miejscach jest tłusty ale w żadnym miejscu konkretny wyciek. Natomiast znalazłem małą kroplę która wisiała pod dżwignią zmiany biegów. Teraz pytanie czy tam są jakieś uszczelki do wymiany ? Czy ktos moze mi coś podpowiedzieć.

Z góry dzięki

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 24 mar 2011, 20:40

no jest tam trochę miejsc z których może wyciekać olej warto sobie popatrzeć w manuala
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2424
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Arnold » czw 24 mar 2011, 20:42

Hmm, sprawdź czy nie wali smarem z łańcucha, bo u mnie to miejsce jest ZAWSZE brudne od smaru właśnie z napędu. Ale nie wykluczone że uszczelnienie przy dźwigni jest uszkodzone. A co do pocenia się silnika to się nie wypowiem za dużo bo u mnie też wszystko jest spocone i w sumie to się mogę podłączyć do pytania. :/
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
Gordon
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 09:05
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Gordon » czw 24 mar 2011, 20:49

Wiesz nie wygląda to na smar raczej taka wyrażna kropla oleju . Patrzyłem w manualu to tam przynajmniej ja tak widze jest cały wałek dżwigni zmiany biegów a uszczelek to tam nie widze żadnych wiec moze to całe trzeba wymienic ??

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: PETER » czw 24 mar 2011, 21:06

nie ma co gdybać najpierw dokładnie wymyj to miejsce potem odtłuść i po odpaleniu powinno wyjść gdzie wycieka a najprawdopodobniej może być zimering uszczelniający wałek zmiany biegów
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » czw 24 mar 2011, 21:50

sprawdź pod pompą cieczy mi padł oring i leciało na zdjęciu z nr 25
http://www.ronayers.com/Fiche/TypeID/26 ... CASE_COVER
ZKL

Awatar użytkownika
Panasonix82
pisarz
pisarz
Posty: 499
Rejestracja: pt 04 wrz 2009, 18:52
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa-Wola

Post autor: Panasonix82 » pt 25 mar 2011, 09:11

dokładnie, obstawiam, że moto stało przez zimę w niskiej temperaturze.
Wyciek na 90 % jest z pompy wody. Odpal motka i niech się zagrzeje, wtedy sprawdzisz jak sprawa wyglada.

Awatar użytkownika
Gordon
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 56
Rejestracja: wt 03 lut 2009, 09:05
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Gordon » pt 25 mar 2011, 09:28

Dokładnie motor stał cała zimę w nieogrzewanym garażu. Teraz cały weekend pracuje więc nic przy nim nie pogrzebię ale w poniedziałek go umyję i dam znać co i jak.
Na razie dziękuję za zainteresowanie i za sugestie

[ Dodano: |3 Kwi 2011|, o 19:44 ]
Wczoraj umyłem silnik no i teraz wyraznie widać skąd sie leje. Może ktoś mi podpowie jak się za to wziąść i czy sobie z tym sam poradze??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DaXmAn
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 20:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DaXmAn » wt 19 kwie 2011, 23:04

Dołączę się do posta z podobnym problemem, albo i nie problemem... jeszcze się okaże, mianowicie w miejscach zaznaczonych strzałkami pojawia mi się olej... ale... czy powodem tego może być nadmierne smarowanie łańcucha Scottoiler'em? Okolice tego miejsca były całe w oleju, wyczyściłem wszystko dookoła, żeby zlokalizować źródło wycieku. Zmniejszyłem dozowanie ze Scottoiler'a na maxa, z reszta i tak chyba skończył się już olej w zbiorniczku... (to było wczoraj) i dziś dalej pojawił się tam olej... łańcuch też jakiś "mokry"...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DaXmAn

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » wt 19 kwie 2011, 23:22

DaXman, w ktorym to dokladnie jest miejscu ?
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
DaXmAn
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 57
Rejestracja: pn 11 kwie 2011, 20:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: DaXmAn » wt 19 kwie 2011, 23:41

Lewa strona, pomiędzy dźwignią biegów a zębatką zdawczą...
Dorzucam zdjęcie z mniejszej ogniskowej...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
DaXmAn

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 20 kwie 2011, 00:57

Jest duze prawdopodobienstwo, ze to olej ze scottoilera. Pod pokyrwa przedniej zebatki zawsze gromadzi sie sporo smaru lub oleju. Sciagnij pokrywe, wyczysc dokladnie wszystko i zwroc uwage na wejscie walka zdawczego zebatki i pierscien simmera. Byc moze tam pojawily sie nieszczelnosci.
Ostatnio zmieniony śr 20 kwie 2011, 21:35 przez elco, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 20 kwie 2011, 01:46

DaXmAn,

Zapewne to olej , smar że Scotta. U mnie było podobnie gdy wymieniłem łańcuch na nowy ,
z nie samowitą ilością smaru który usunąłem szmatą . Mimo to gdy silnik był zimny nie kapało , natomiast po rozgrzaniu tak . Nasącz szmatkę w nafcie i drewnianym cienkim elementem ...... .

Gordon,

już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem :shock: .

Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka ;-) , osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .

Silikon ściągniesz kartą plastikową , telefoniczną ..
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
elco
klepacz
klepacz
Posty: 911
Rejestracja: sob 07 mar 2009, 21:49
Imię: Tomek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Kontakt:

Post autor: elco » śr 20 kwie 2011, 21:45

Damo 88 pisze:
już ta strona była otwierana domyślam się że oring jest po przejściach który uszczelnia wałek zmiany biegów i jest reanimowany silikonem :shock: .

Musisz zlać płyn chłodniczy , ściągnąć Pompę wody tu zaopatrz się w dwie nowe uszczelki. zdjąć wysprzęglik kolejna uszczelka ;-) , osłonę i pokrywę i tu kolejna . A jeszcze oring do wałka zmiany biegów .
Dla sprostowania to jest pierscien simmera potocznie nazywany simmeringiem. Rzeczywiscie widac na nim slady silikonu i amatorskich napraw. Takie elementy sie od razu powinno wymieniac. Uszczelka karteru walka, ktora takze jest zastapiona silikonem powinna zostac zmieniona na klingierytowa. Oczywiscie mozna uszczelniac takie elementy silikonem, ale mysle, ze koszt nowych uszczelek jest tak niewielki, ze mozna sie zdecydowac na nowa.
Ostatnio zmieniony czw 21 kwie 2011, 12:44 przez elco, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wystarczy by dobry człowiek nie robił nic a zło zatriumfuje" E.Burke.

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » śr 20 kwie 2011, 23:33

Tak simmering . ;-)
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości