Sprzęgło lucas

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Sprzęgło lucas

Post autor: Bobi » pn 21 mar 2011, 08:01

Witam

Będę wymieniał sprzęgło w moim moto i mam do was pytanie, czy ktoś użytkuje tarcze sprzęgłowe firmy lucas, jak się sprawują??
Jakie inne firmy polecacie od tarcz sprzęgłowych?

Pozdrawiam

wowo
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
Imię: WOJTEK
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: wowo » pn 21 mar 2011, 08:24

Na początek proponowałby wymianę samych sprężyn mi tak podpowiedziano na ty forum i faktycznie tarcz nie było potrzeby wymiany
adrenalina uzależnia

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Post autor: Bobi » pn 21 mar 2011, 08:29

Jednak wolę wymienić cały komplet i mieć z głowy na dłużej:) a sprężyny jakiej firmy??

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pn 21 mar 2011, 08:32

Polecam Larssona plus 10% mocniejsze - miałem zamontowane

Walają mi się nówki, jak chcesz to daj na PW - cena śmieszna bo nie mam juz VFR
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Post autor: Buła » pn 21 mar 2011, 09:09

sebaadampol pisze:Jednak wolę wymienić cały komplet i mieć z głowy na dłużej:) a sprężyny jakiej firmy??
Sprężyny kup orginalne,koszt rzędu 80 złoty,ja tyle płaciłem do 750 a tarcze polecam VESRAH do kupienia w larsonie.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 21 mar 2011, 09:11

Ja wsadziłem oryginalne w czarnej. Byłem zadowolony. 120zł w Hondzie. Do tego wymieniłem tarcze....Vesrah, ale chyba też niepotrzebnie...bo były ładne. Zamknąłem się w 300zł i całkiem inny sprzęt. Chyba gdzieś na forum mam zdjęcia starych i nowych sprężyn. Różnica po 50tyś km była znaczna w rozciągnięciu.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Post autor: Bobi » pn 21 mar 2011, 09:20

KolczyK, no to teraz trochę podrożało bo w larsonie za same tarcze versah chcą 320 zł...

[ Dodano: |21 Mar 2011|, o 09:21 ]
a co sądzicie o tych lucas'ach?? słyszał ktoś o nich??

wowo
teksciarz
teksciarz
Posty: 178
Rejestracja: sob 14 lut 2009, 11:56
Imię: WOJTEK
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Post autor: wowo » pn 21 mar 2011, 10:47

Twój wybór moje tarcze niczym się nie różniły od nowych a wymiana sprężyn jest banalnie prosta i trawa piętnaście minut sprężyny Lukasa
adrenalina uzależnia

Awatar użytkownika
Argail
pisarz
pisarz
Posty: 437
Rejestracja: pn 09 cze 2008, 19:51
Imię: Dariusz
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Argail » pn 21 mar 2011, 13:13

Kurcze, jak rok trąbiłem, że mam walające się nowe sprężyny to nie było odzewu, a dzisiaj 3 osoby naraz chciały :)

Pierwszy był Hefajstos, on wykupił już chyba ostatni gadżet od VFR z mojego garażu :)
rejoice o young man in thy youth

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Post autor: kubatron2 » pn 21 mar 2011, 14:00

co do firmy lukas przegła takowego nie miałem ale po zakupie klocków hamulcowych lukasa juz omijam tą firemke piszczały na dzień dobry a hamulce mają lepsze u mnie taczki na budowie a fe ...............kukaj za hrc to jest to co tygryski lubią najbardziej

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » pn 21 mar 2011, 15:07

Założyłem do siebie tarcze Lucas i oryginalne sprężyny. Sprzęgło działa aż miło. Trochę to kosztuje, ale jak robić to raz, a dobrze. Mam spokój na min 50 tys.km.

Bobi
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 59
Rejestracja: sob 24 kwie 2010, 22:44
Imię: Sebastian
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Adampol(Maz)/Dęblin(Lub)
Kontakt:

Post autor: Bobi » pn 21 mar 2011, 23:12

Właśnie zamówiłem sobie tarcze lucasa, zobaczymy co z tego będzie i na jak długo mi wystarczą :grin:

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Fakir » śr 23 mar 2011, 21:54

Witajcie panowie, ja przy okazji tematu sprzęgła mam takowe pytanie, a mianowicie jakie objawy decydują aby stwierdzić że sprzęgło nie działa jak powinno?

tak się zastanawiam, bo w sumie nie zauważyłem żeby u mnie się ślizgało, ale wystarczy wcisnąć klamkę sprzęgła na ok. 0,5-1,0cm i już mam rozłączone,
samo sprzęgło ma jakby to nazwać "mały zakres dozowalności" czyli moment kiedy popuszczam klamkę i czuję że "zaczyna ciągnąć" oraz moment kiedy sprzęgło jest już "załączone są bardzo blisko siebie, to ok. 0,5-1,0cm skoku klamki - przy samym końcu.

czy wszystko mam dobrze? ;p
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » śr 23 mar 2011, 23:42

generalnie kiedy wskazówka obrotomierza za prędko leci do górnych wartości, niewspółmiernie z prędkością, to koniec sprzęgła, równie dobrze można spróbować osiągnać prędkość maksymalną, jeśli jej nie rozwiniesz a silnik będzie na maksa wysilony, też jest to objaw, którego nie wolno lekceważyć.

Jest to spowodowane wg mnie sprzęgłem hydraulicznym. tak ma być.
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

jm31
pisarz
pisarz
Posty: 398
Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jeruzal

Post autor: jm31 » czw 24 mar 2011, 07:45

Fakir pisze:Witajcie panowie, ja przy okazji tematu sprzęgła mam takowe pytanie, a mianowicie jakie objawy decydują aby stwierdzić że sprzęgło nie działa jak powinno?

tak się zastanawiam, bo w sumie nie zauważyłem żeby u mnie się ślizgało, ale wystarczy wcisnąć klamkę sprzęgła na ok. 0,5-1,0cm i już mam rozłączone,
samo sprzęgło ma jakby to nazwać "mały zakres dozowalności" czyli moment kiedy popuszczam klamkę i czuję że "zaczyna ciągnąć" oraz moment kiedy sprzęgło jest już "załączone są bardzo blisko siebie, to ok. 0,5-1,0cm skoku klamki - przy samym końcu.

czy wszystko mam dobrze? ;p
U mnie sprzęgło brało przy samej końcówce, nie ślizgało się. Po rozebraniu, tarcze jak i sprężyny mieściły się w tolerancji zużycia. Wymieniłem tarcze na Lucas i sprężyny oryginał. Teraz bierze w połowie klamki, więc pomogło.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości