Strona 2 z 2

: pt 17 gru 2010, 19:19
autor: Damo 88
VFR V-TEC

Już Po Synchro . Mialo być w sobotę Wiadomo chwila wolnego czasu ;-)

Po ściągnięciu filtra .. i podłączeniu przewodów , pierwsze uruchomienie silnik nie równo pracuje . Po rozgrzaniu motocykla czas na synchro po wcześniejszej regulacji Zaworów , rzut okiem na Wakuometr i widać że słupki wzajemnie odbiegają . Regulację przeprowadzamy za pomocą śrubek które są zaznaczone na wcześniejszych fotografiach , Na śrubach regulacyjnych są ząbki które samoczynnie przeskakują ale nie wszystkie . W Numer 1 i 2 posiadają regulację dokładniejszą , co to znaczy ? 3 podczas regulac. ząbki odrazu przeskakują W 1 i 2 cała głowica się przesuwa razem z ząbkami tylko o parę mm a następni Przeskakuje . Pozwala nam to na precyzyjniejsze ustawienie .

Przy regulacji ( zmianie podciśnienia w jednym ) oddziaływuje na inne np: gdy obniżamy podciśnienie w 1 spada w 3 natomiast w 2 , 4 rośnie . Oczywiście po każdym przekręceniu śrubki przygazówka i sprawdzamy obecny stan ;-)

Później Fotki :

Skrócona Opis :

Ściągamy bak (AirBox) filtr i mamy -
Obrazek

Odkręcamy tymi śrubkami -
Obrazek

Odpinamy -
Obrazek

Wyciągnąłem Czujnik aby komputer miał jak najmniej błędów na głowie :biggrin Lecz nie trzeba I tak zapali się dioda FI -
Obrazek

Obrazek

Warto zaznaczyć ustawienia poprzednie aby móc wrócić :idea:
Obrazek

Przed podłączeniem przewodów -
Obrazek

PO -
Obrazek

Zaślepiamy Otwory po obu stronach -
Obrazek
Obrazek

W trakcie rozgrzewania ( Po rozgrzaniu różnice były większe ) -
Obrazek
Obrazek

Zakończenie Synchronizacji :biggrin -
Obrazek

Oczywiście obroty biegu jałowego ponownym uruchomieniu zmieniły się z 1200+-100
na 800 ( popyrkiwał ;-) )

Przy ściąganiu węży i operowaniu w środku należy zachować ostrożność bo nie sztuka czegokolwiek wygiąć lub uszkodzić :idea:

Jest jeszcze filmik ale do wglądu osobistego jak go okroję to zarzucę :bye

: pt 17 gru 2010, 22:23
autor: Lukaszny
Piękny poradnik.

Powiedz tylko czy to konieczny zabieg po każdej regulacji zaworów czy przy określonych objawach?

: sob 18 gru 2010, 13:33
autor: Damo 88
Po każdej regulacji zaworów należało by przeprowadzić regulację podciśnienia aby wszystko ze sobą współgrało ( nie trzeba ) Według mnie leżeli regulujesz zawory a nie przeprowadzisz synch. podciśnienia to nie ma sensu czegokolwiek ruszać :bye

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: pt 30 mar 2018, 08:25
autor: patrickpk
Odgrzewam kotleta. Co ze zbiornikiem paliwa podczas synchro? Zawsze synchronizowałem gaźnikowce więc robiłem kroplówke i po problemie a tutaj już ten numer chyba nie przejdzie? Co z błedami po odpięciu czujników trzeba kasować?

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: pt 30 mar 2018, 08:32
autor: śliniak290
Czujniki dementuje się z obudowy filtra i podłącza do przewodów, a zbiornik podparty

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: śr 09 maja 2018, 10:22
autor: patrickpk
Uzupełnie dla potomnych bo jestem po synchro. Zbiornik wystarczy podeprzeć, od air boxu należy jeszcze odkręcić map sensor i czujnik z przodu obudowy pod gumową osłoną, potem należy odłączyć wężyk od map sensora bo inaczej nie będzie trzymał wolnych obrotów. Reszta jak pisze autor poradnika :cool

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: ndz 20 maja 2018, 16:12
autor: Obi dwa
Alez czyste bebechy, prawie nie poznałem sprzętu :lol:

Koledzy, sam robiłem to troche na "czuja". Zapomniałem, że mamy takie pomocne forum :wink:.
Przy regulacji zaślepiłem wszystkie cztery (foto poniżej) węże i teraz nie wiem, czy aby nie powtórzyć procesu wedle powyższych instrukcji. Obrazek Obrazek

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: wt 29 maja 2018, 17:36
autor: Obi dwa
Dla potomnych. Ksiazka serwisowa wprowadza w blad- radzi odpiac map sensor od airboxa, zostawiajac go podpietego przy przepustnicach- tego nie robcie.
Wedle mojego rozeznania nalezy zaslepic pairy (jak na zdjeciach autora tematu i w serwisowce) oraz weze podcisnien: sterowania flapperem oraz tego od map sensora.

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: śr 27 mar 2019, 18:41
autor: smurek
Panowie podpowie ktos tak ostatecznie co zaslepic, co odlaczyk bo serwisowka, to co tutaj i filmik na necie odbiegaja od siebie:/

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

: śr 27 mar 2019, 21:51
autor: smurek
Model rozebrany, robie synchro ale mam problem:/
4 cylinder wzorcowy wskazanie 31
Problem polega na tym ze do niego moge ustawic tylko jeden cylinder. Kolejne dwa pozazuja wartosci okolo 19-20 i inaczej nie da sie ich przestawic:/
Cos zle podpialem, czegos nie zaslepilem ze takie rozbieznosci?
Dzieki za pomoc