Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Moderatorzy: Jacko, kiki, KolczyK, PETER, Falcon

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » pt 17 gru 2010, 19:19

VFR V-TEC

Już Po Synchro . Mialo być w sobotę Wiadomo chwila wolnego czasu ;-)

Po ściągnięciu filtra .. i podłączeniu przewodów , pierwsze uruchomienie silnik nie równo pracuje . Po rozgrzaniu motocykla czas na synchro po wcześniejszej regulacji Zaworów , rzut okiem na Wakuometr i widać że słupki wzajemnie odbiegają . Regulację przeprowadzamy za pomocą śrubek które są zaznaczone na wcześniejszych fotografiach , Na śrubach regulacyjnych są ząbki które samoczynnie przeskakują ale nie wszystkie . W Numer 1 i 2 posiadają regulację dokładniejszą , co to znaczy ? 3 podczas regulac. ząbki odrazu przeskakują W 1 i 2 cała głowica się przesuwa razem z ząbkami tylko o parę mm a następni Przeskakuje . Pozwala nam to na precyzyjniejsze ustawienie .

Przy regulacji ( zmianie podciśnienia w jednym ) oddziaływuje na inne np: gdy obniżamy podciśnienie w 1 spada w 3 natomiast w 2 , 4 rośnie . Oczywiście po każdym przekręceniu śrubki przygazówka i sprawdzamy obecny stan ;-)

Później Fotki :

Skrócona Opis :

Ściągamy bak (AirBox) filtr i mamy -
Obrazek

Odkręcamy tymi śrubkami -
Obrazek

Odpinamy -
Obrazek

Wyciągnąłem Czujnik aby komputer miał jak najmniej błędów na głowie :biggrin Lecz nie trzeba I tak zapali się dioda FI -
Obrazek

Obrazek

Warto zaznaczyć ustawienia poprzednie aby móc wrócić :idea:
Obrazek

Przed podłączeniem przewodów -
Obrazek

PO -
Obrazek

Zaślepiamy Otwory po obu stronach -
Obrazek
Obrazek

W trakcie rozgrzewania ( Po rozgrzaniu różnice były większe ) -
Obrazek
Obrazek

Zakończenie Synchronizacji :biggrin -
Obrazek

Oczywiście obroty biegu jałowego ponownym uruchomieniu zmieniły się z 1200+-100
na 800 ( popyrkiwał ;-) )

Przy ściąganiu węży i operowaniu w środku należy zachować ostrożność bo nie sztuka czegokolwiek wygiąć lub uszkodzić :idea:

Jest jeszcze filmik ale do wglądu osobistego jak go okroję to zarzucę :bye
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

Awatar użytkownika
Lukaszny
pisarz
pisarz
Posty: 365
Rejestracja: pt 07 wrz 2007, 12:58
Model VFR: VTEC 2007
Imię: Łukasz
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: Lukaszny » pt 17 gru 2010, 22:23

Piękny poradnik.

Powiedz tylko czy to konieczny zabieg po każdej regulacji zaworów czy przy określonych objawach?

Awatar użytkownika
Damo 88
klepacz
klepacz
Posty: 1101
Rejestracja: sob 11 kwie 2009, 01:05
Model VFR: VFR VTec
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocek

Post autor: Damo 88 » sob 18 gru 2010, 13:33

Po każdej regulacji zaworów należało by przeprowadzić regulację podciśnienia aby wszystko ze sobą współgrało ( nie trzeba ) Według mnie leżeli regulujesz zawory a nie przeprowadzisz synch. podciśnienia to nie ma sensu czegokolwiek ruszać :bye
Jeżeli Rozwiązałeś problem nie Zapomnij Odpisać .

patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Post autor: patrickpk » pt 30 mar 2018, 08:25

Odgrzewam kotleta. Co ze zbiornikiem paliwa podczas synchro? Zawsze synchronizowałem gaźnikowce więc robiłem kroplówke i po problemie a tutaj już ten numer chyba nie przejdzie? Co z błedami po odpięciu czujników trzeba kasować?

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1742
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Model VFR: TRIUMPH GT 1050
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Post autor: śliniak290 » pt 30 mar 2018, 08:32

Czujniki dementuje się z obudowy filtra i podłącza do przewodów, a zbiornik podparty
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

patrickpk
Posty: 19
Rejestracja: śr 21 lut 2018, 12:42
Model VFR: V-tec
Imię: Patrick
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Post autor: patrickpk » śr 09 maja 2018, 10:22

Uzupełnie dla potomnych bo jestem po synchro. Zbiornik wystarczy podeprzeć, od air boxu należy jeszcze odkręcić map sensor i czujnik z przodu obudowy pod gumową osłoną, potem należy odłączyć wężyk od map sensora bo inaczej nie będzie trzymał wolnych obrotów. Reszta jak pisze autor poradnika :cool

Awatar użytkownika
Obi dwa
Posty: 12
Rejestracja: śr 22 lis 2017, 18:08
Model VFR: vtec abs
Imię: Jacek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Post autor: Obi dwa » ndz 20 maja 2018, 16:12

Alez czyste bebechy, prawie nie poznałem sprzętu :lol:

Koledzy, sam robiłem to troche na "czuja". Zapomniałem, że mamy takie pomocne forum :wink:.
Przy regulacji zaślepiłem wszystkie cztery (foto poniżej) węże i teraz nie wiem, czy aby nie powtórzyć procesu wedle powyższych instrukcji. Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Obi dwa
Posty: 12
Rejestracja: śr 22 lis 2017, 18:08
Model VFR: vtec abs
Imię: Jacek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulacja Wtryskiwaczy Anielska Instrukcja V-Tec

Post autor: Obi dwa » wt 29 maja 2018, 17:36

Dla potomnych. Ksiazka serwisowa wprowadza w blad- radzi odpiac map sensor od airboxa, zostawiajac go podpietego przy przepustnicach- tego nie robcie.
Wedle mojego rozeznania nalezy zaslepic pairy (jak na zdjeciach autora tematu i w serwisowce) oraz weze podcisnien: sterowania flapperem oraz tego od map sensora.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości