Strona 1 z 1

Zawór, klapka w air boxe (rc 46, 99)

: sob 12 cze 2010, 19:49
autor: rafwoj
Witam. Po powrocie z Francji zauważyłem spadek mocy. Może filtr. A może polskie paliwo? Właśnie wymieniłem filtr powietrza i sprawdzam działanie tej klapki, zaworu w boxie. Jest zamknięty, kręcę do ok 8 i nic. Wiecie jak to działa? Kiedy powinien być otwarty a kiedy nie, itp? Pozdro

air

: ndz 13 cze 2010, 13:22
autor: Tomotom
Cos z serwisówki

: śr 16 cze 2010, 20:14
autor: KolczyK
czyli proste. powyżej 5.500rpm powinna sięotworzyć, a to ciekawe bo myślałem, że powyżej 6500 :)

: sob 16 paź 2010, 21:41
autor: rafwoj
by zawór się otwierał i zamykał trzeba odłączyć kabel od czujnika luzu! JAH

: sob 16 paź 2010, 22:26
autor: Kolega_PL
rafwoj pisze:by zawór się otwierał i zamykał trzeba odłączyć kabel od czujnika luzu! JAH
nie trzeba, ale wówczas należy uważać na tylne koło, bo potrafi sponiewierać :mrgreen:

: wt 26 paź 2010, 17:35
autor: Piotrek82
A ja właśnie przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że zawór mam cały czas otwarty i nie mam wężyka co wychodzi z tej kopułki. Może ktoś napisać jaka jest zasada działania tego patentu i co daje zamkniecie do 5500rpm albo otwarcie?

: wt 26 paź 2010, 18:34
autor: adam.ada
u mnie ten wężyk był zdjęty, tak podejrzewałem bo na mniejszych obrotach jak się mocno otworzyło gaz to było słychać z pod baku takie aż "buczenie" i efekt lekkiego przyduszenia a po założeniu jest żwawszy z dołu (chyba , że to tylko efekt placebo) trzeba by sprawdzić na hamowni
klapka jest od tego , że na średnich obrotach potrzeba aby powietrze dolatujące miało jak największą prędkość a przy wysokich obrotach potrzeba powietrza jak najwięcej.

: śr 27 paź 2010, 19:43
autor: Radarro
cześć,
Obczajcie mój mały elaborat w tej sprawie:
viewtopic.php?t=8799

Wysłałem to na mechanikę (ogólny) ale widze że może lepiej by to podpiąć pod mechanikę - silnik?
Tak se gdybam :)

: śr 27 paź 2010, 20:43
autor: KolczyK
Piotrek82 pisze:A ja właśnie przy wymianie filtra powietrza zauważyłem, że zawór mam cały czas otwarty i nie mam wężyka co wychodzi z tej kopułki. Może ktoś napisać jaka jest zasada działania tego patentu i co daje zamkniecie do 5500rpm albo otwarcie?
to jest bardzo ważne, o ile kojarzę jest to powrót, nadmiar powietrza idzie właśnie tam i dodaje power.

: śr 27 paź 2010, 21:47
autor: Lukaszny
A ja w Vitku słyszę klapkę od airboxu przy bardzo delikatnym dodawaniu gazu z samego dołu. Przy ciepłym motocyklu mogę nawet wyczuć moment w którym sobie klika (przy podnoszeniu obrotów tuż ponad poziom biegu jałowego). Wydaje mi się, że pojawiło się po niedawnym serwisie (m.in. wymianie filtra).

Martwić się i wracać do serwisu czy spokojnie odczekać do wiosennego przeglądu?

: czw 28 paź 2010, 01:41
autor: Damo 88
jak lata to znaczy że działa . nie ma sensu ..