Olej do VFR

Awatar użytkownika
Mundek
pisarz
pisarz
Posty: 351
Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
Kontakt:

Post autor: Mundek » pn 22 paź 2007, 00:29

Nigdy do moich VFR nie zalalem innego oleju niz full syntetyk 10W40 i zawsze byl to Motul i nigdy nie mailem zadnych problemow ze sprzeglem, a tarcze maja prawo sie kleic po dluzszej przerwie, szczegolnie gdy jest chlodniej. Ja zwyklem rozgrzewac silnik na postoju do normalnej temperatury pracy wciskajac regularnie sprzeglo bez wrzucania biegu i jest oki - sprzeglo dziala prawidlowo
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))

Awatar użytkownika
KolczyK
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4199
Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
Imię: Przemysław
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
Kontakt:

Post autor: KolczyK » pn 22 paź 2007, 00:35

po czasie Mund jest wszystko ok, tak jak mówiłeś.....powciskam sprzeglo pare razy i mija....ale sam fakt ;];];]
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka

UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 22 paź 2007, 13:00

"...Druga częsć oznaczenia klasyfikacji SAE (np. 40) podaje charakterystykę pracy oleju silnikowego w wysokich temperaturach: im ta liczba jest większa, tym wyższa lepkosć oleju w temperaturze pracy silnika (około 100oC) i lepsze zabezpieczenie jednostki napędowej przed zużyciem mechanicznym. Ale jesli ta liczba jest za wysoka do danych warunków, to [shadow=red]wzrosnie zapotrzebowanie silnika na paliwo i spadnie jego moc[/shadow]...."

Czy ktokolwiek, kiedykolwiek spotkal sie z czyms takim po wymianie oleju na inny typ?
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 22 paź 2007, 14:52

Arturo pisze:Czy ktokolwiek, kiedykolwiek spotkal sie z czyms takim po wymianie oleju na inny typ?
Ja stosowałem do swojej RC 36 II Castrola 10W-60 i nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, a spalanie jak było tak pozostało w granicach 5,2 do 6l/100km.

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » pn 22 paź 2007, 16:48

Krajan pisze:Ja stosowałem do swojej RC 36 II Castrola 10W-60 i nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, a spalanie jak było tak pozostało w granicach 5,2 do 6l/100km.
Dziekuje Ci dobry czlowieku :smile: Poniewaz prostu teoria nie zawsze pokrywa sie z praktyka, chcialem sie upewnic czy jak zaleje 10W-50 lub 60 nie zacznie chlac 7l/100.
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
Struś
pisarz
pisarz
Posty: 242
Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
Imię: Sławek
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Struś » śr 24 paź 2007, 20:38

Arturo pisze: ...chcialem sie upewnic czy jak zaleje 10W-50 lub 60 nie zacznie chlac 7l/100.
Miałeś na myśli spalanie oleju ? :lol: No to sporo faktycznie :evil
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...

Awatar użytkownika
Arturo
klepacz
klepacz
Posty: 982
Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
województwo: pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
Kontakt:

Post autor: Arturo » śr 24 paź 2007, 21:41

Nalezy unikac OT ale zawsze na inteligentne pytanie z checia odpowiem :lol:
Nie chodzilo mi o spalanie oleju tylko plynu hamulcowego :mrgreen:
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"

Awatar użytkownika
olo70
pisarz
pisarz
Posty: 253
Rejestracja: pn 21 kwie 2008, 22:24
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

ello

Post autor: olo70 » śr 07 maja 2008, 12:34

Czy motul pół syntetyk 10 w 40 będzie dobry do r 36?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kocham wolność i kobiety, pracę w dupie mam niestety!!!

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » śr 07 maja 2008, 13:20

ja zalałem 300V - myślę że do większości 46 można spokojnie lać pełen syntetyk, zależy od zużycia silnika. Poprzednio był w moim moto półsyntetyk i teraz po zmianie czuć wyraźną różnicę - szczególnie w pracy skrzyni, a i silnik wydaje mi się że jakos bardziej "miękko" pracuje :)
zrobiłem ok 2000 i nie wzięła ani grama :) , także decyzja chyba była trafna. Inną sprawą jest fakt jak taki olej wygląda - praktycznie zielony jest, nie żółty , i faktycznie pachnie niesamowicie - pewnie dlatego że jest estrowany 8) .
pozdrowionka

Awatar użytkownika
Buła
klepacz
klepacz
Posty: 1747
Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
województwo: świętokrzyskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Suchedniów
Kontakt:

Re: ello

Post autor: Buła » śr 07 maja 2008, 18:35

olo70 pisze:Czy motul pół syntetyk 10 w 40 będzie dobry do r 36?
witam,ja takiego wlałem w tamtym roku po kupnie VFR a nie wiem jaki byl wczesniej,w tym roku tez wlałem takiego Motula,dobrze silnik na nim chodzi takze polecam.
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej :)


1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

Awatar użytkownika
Szozdul
pisarz
pisarz
Posty: 265
Rejestracja: pt 08 sie 2008, 19:13
Imię: Maciek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Szozdul » pt 08 sie 2008, 20:12

Moja VFR-a przy przebiegu 1000 km została zalana olejem 10W60 teraz mam 3 tysie przebiegu a olej jest ciemny, czy to norma czy coś jest nie tak?

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pt 08 sie 2008, 23:02

pewnie że tak - wszystko w normie, nie ma się co martwić

Awatar użytkownika
Kornik
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2147
Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kornik » pn 15 wrz 2008, 12:47

Ja się zastanawiam znowu bo nęka mnie taka myśl żeby przejśc z półsyntetyka na syntetyk. Problem w tym że nie wiedziałem na czym wczesniej moto jeździło i zalalem półsyntetyk 10W40, moto mi wogole oleju nie brało, teraz chcialbym przejśc na fullsyntetyk 10W40 lub 10W50(Castrol FullSynteryk dla jasności czemu :) bo Castrol moim zdaniem jest debeściak) i się zastanawiam czy ma to sens. Bo wszędzie czytam że nie niemożna bo rozszczelni i wogole tylko że kazdy chce przechodzic na 5W40 lub 0W40 a ja chce zostac przy 10W40 lub 10W50 więc moim zdaniem to nie powinno powodowac rozszczelnienia, ale moge się mylić i chciałbym żeby ktos mnie tu uświadomił w tej olejowej kwesti.
Ostatnio zmieniony pn 15 wrz 2008, 13:16 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.

Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid

Awatar użytkownika
rinas
klepacz
klepacz
Posty: 1246
Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa Bródno

Post autor: rinas » pn 15 wrz 2008, 12:54

Kornik,
w AutoWitolin pytałem mechanika o to samo, też przejeździłem juz na 10W40 sporo kilometrów i ani grama oleju mi nie wciągnęło, też myślałem nad syntetykiem. Może co do 10W50 to raczej nie, bo aż w takich wysokich temperaturach nie będziesz chyba jeździł, ale jeżeli chodzi o syntetyk, to nie ma przeciwskazań. Tylko że wszyscy mówią, że do starszych silników nie ma sensu lać syntetyka, że to strata kasy.

Też z chęcią bym wysłuchał, co jakiś porządny autorytet ma do powiedzenia w tej sprawie 8)

W ostatnich 2 lub 3 numerach Świata Motocykli były ciekawe artykuły o olejach. Warto poczytać. Jeżeli ktoś zainteresowany, to mogę skany zrobić.

Awatar użytkownika
SkinnY
Posty: 12
Rejestracja: czw 20 lis 2008, 20:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Post autor: SkinnY » czw 20 lis 2008, 20:38

Witam
Szykuję się do zmiany oleju , ale mam problem bo nie wiem jaki był wlany .
A myślę że mógłbym spróbować syntetyka bo silniczek ma dopiero 36 tys km. więc to chyba nie jest za duży przebieg .
I jaki olej polecacie .

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości