Olej do VFR
- Mundek
- pisarz
- Posty: 351
- Rejestracja: pn 25 wrz 2006, 13:46
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdynia (Olecko)
- Kontakt:
Nigdy do moich VFR nie zalalem innego oleju niz full syntetyk 10W40 i zawsze byl to Motul i nigdy nie mailem zadnych problemow ze sprzeglem, a tarcze maja prawo sie kleic po dluzszej przerwie, szczegolnie gdy jest chlodniej. Ja zwyklem rozgrzewac silnik na postoju do normalnej temperatury pracy wciskajac regularnie sprzeglo bez wrzucania biegu i jest oki - sprzeglo dziala prawidlowo
Pzdr Mundek!
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
VTEC 2009
GSX-R 750 K8
Uwielbiam VFR, ale Gikser to źródło czystej adrenaliny:))
- KolczyK
- stary wyjadacz
- Posty: 4199
- Rejestracja: pt 02 mar 2007, 23:20
- Imię: Przemysław
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia
- Kontakt:
po czasie Mund jest wszystko ok, tak jak mówiłeś.....powciskam sprzeglo pare razy i mija....ale sam fakt ;];];]
VFR800FI '99 - była ze mną 35tyś km
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
VFR800FI '02 - obecna kochanka
UBEZPIECZENIA << www.kolczynscy.pl >>>
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
"...Druga częsć oznaczenia klasyfikacji SAE (np. 40) podaje charakterystykę pracy oleju silnikowego w wysokich temperaturach: im ta liczba jest większa, tym wyższa lepkosć oleju w temperaturze pracy silnika (około 100oC) i lepsze zabezpieczenie jednostki napędowej przed zużyciem mechanicznym. Ale jesli ta liczba jest za wysoka do danych warunków, to [shadow=red]wzrosnie zapotrzebowanie silnika na paliwo i spadnie jego moc[/shadow]...."
Czy ktokolwiek, kiedykolwiek spotkal sie z czyms takim po wymianie oleju na inny typ?
Czy ktokolwiek, kiedykolwiek spotkal sie z czyms takim po wymianie oleju na inny typ?
"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- Arturo
- klepacz
- Posty: 982
- Rejestracja: ndz 11 lut 2007, 19:45
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: 3Miasto / Rumia
- Kontakt:
Dziekuje Ci dobry czlowiekuKrajan pisze:Ja stosowałem do swojej RC 36 II Castrola 10W-60 i nie zauważyłem jakiegoś spadku mocy, a spalanie jak było tak pozostało w granicach 5,2 do 6l/100km.

"Ludzie kpią z nas zanim nas zdążą poznać
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
Biorą nas za przestępców bo nie widzą w nas dobra"
- olo70
- pisarz
- Posty: 253
- Rejestracja: pn 21 kwie 2008, 22:24
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
ello
Czy motul pół syntetyk 10 w 40 będzie dobry do r 36?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kocham wolność i kobiety, pracę w dupie mam niestety!!!
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
ja zalałem 300V - myślę że do większości 46 można spokojnie lać pełen syntetyk, zależy od zużycia silnika. Poprzednio był w moim moto półsyntetyk i teraz po zmianie czuć wyraźną różnicę - szczególnie w pracy skrzyni, a i silnik wydaje mi się że jakos bardziej "miękko" pracuje 
zrobiłem ok 2000 i nie wzięła ani grama
, także decyzja chyba była trafna. Inną sprawą jest fakt jak taki olej wygląda - praktycznie zielony jest, nie żółty , i faktycznie pachnie niesamowicie - pewnie dlatego że jest estrowany
.
pozdrowionka

zrobiłem ok 2000 i nie wzięła ani grama


pozdrowionka
- Buła
- klepacz
- Posty: 1747
- Rejestracja: sob 09 cze 2007, 08:49
- Imię: Marcin
- województwo: świętokrzyskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Suchedniów
- Kontakt:
Re: ello
witam,ja takiego wlałem w tamtym roku po kupnie VFR a nie wiem jaki byl wczesniej,w tym roku tez wlałem takiego Motula,dobrze silnik na nim chodzi takze polecam.olo70 pisze:Czy motul pół syntetyk 10 w 40 będzie dobry do r 36?
Wszędzie dobrze ale na VFR najlepiej 
1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006

1Była VFR 750-90r
2.Była VFR 750-96r
3Była VFR 800FI-99r
4.Był CBR 1100 XX-1997r
5.Była VFR 800 Fi-1999 r.
6.Jest CBR 900 RR Fireblade 98 i 99r+Varadero 1000 2006
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
- Kornik
- ostry klepacz
- Posty: 2147
- Rejestracja: ndz 11 lis 2007, 23:42
- Imię: Marcin
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Ja się zastanawiam znowu bo nęka mnie taka myśl żeby przejśc z półsyntetyka na syntetyk. Problem w tym że nie wiedziałem na czym wczesniej moto jeździło i zalalem półsyntetyk 10W40, moto mi wogole oleju nie brało, teraz chcialbym przejśc na fullsyntetyk 10W40 lub 10W50(Castrol FullSynteryk dla jasności czemu
bo Castrol moim zdaniem jest debeściak) i się zastanawiam czy ma to sens. Bo wszędzie czytam że nie niemożna bo rozszczelni i wogole tylko że kazdy chce przechodzic na 5W40 lub 0W40 a ja chce zostac przy 10W40 lub 10W50 więc moim zdaniem to nie powinno powodowac rozszczelnienia, ale moge się mylić i chciałbym żeby ktos mnie tu uświadomił w tej olejowej kwesti.

Ostatnio zmieniony pn 15 wrz 2008, 13:16 przez Kornik, łącznie zmieniany 1 raz.
Na szczęście pracujesz całe życie, a na nieszczęście sekundę.
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
Honda VFR800 (1999) - Sprzedana (Poszukiwana)
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports DCT
Toyota CHR Hybrid
- rinas
- klepacz
- Posty: 1246
- Rejestracja: pt 30 maja 2008, 21:12
- Imię: Paweł
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa Bródno
Kornik,
w AutoWitolin pytałem mechanika o to samo, też przejeździłem juz na 10W40 sporo kilometrów i ani grama oleju mi nie wciągnęło, też myślałem nad syntetykiem. Może co do 10W50 to raczej nie, bo aż w takich wysokich temperaturach nie będziesz chyba jeździł, ale jeżeli chodzi o syntetyk, to nie ma przeciwskazań. Tylko że wszyscy mówią, że do starszych silników nie ma sensu lać syntetyka, że to strata kasy.
Też z chęcią bym wysłuchał, co jakiś porządny autorytet ma do powiedzenia w tej sprawie
W ostatnich 2 lub 3 numerach Świata Motocykli były ciekawe artykuły o olejach. Warto poczytać. Jeżeli ktoś zainteresowany, to mogę skany zrobić.
w AutoWitolin pytałem mechanika o to samo, też przejeździłem juz na 10W40 sporo kilometrów i ani grama oleju mi nie wciągnęło, też myślałem nad syntetykiem. Może co do 10W50 to raczej nie, bo aż w takich wysokich temperaturach nie będziesz chyba jeździł, ale jeżeli chodzi o syntetyk, to nie ma przeciwskazań. Tylko że wszyscy mówią, że do starszych silników nie ma sensu lać syntetyka, że to strata kasy.
Też z chęcią bym wysłuchał, co jakiś porządny autorytet ma do powiedzenia w tej sprawie

W ostatnich 2 lub 3 numerach Świata Motocykli były ciekawe artykuły o olejach. Warto poczytać. Jeżeli ktoś zainteresowany, to mogę skany zrobić.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości