Strona 7 z 10
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: pn 01 cze 2015, 14:43
autor: Sebter
Zrobiłem już jakies 4 tys km na pewno i nic sie nie ułożyło, może ciutke lepiej, ale to nie tak jak powinno być ...
A teraz chodzi ci klamka lepiej ? Bo u mnie wciąz mega twardo, robiąć 100-200 km to może i nie taki problem ale jak chchesz zrobić więcej to ręka odpada, a i fakt że biegi wchodzą z pierdolnieciem, a przede wszystkim redukcje to to napewno nie jest zdrowe dla skrzyni ;|
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: pn 01 cze 2015, 16:21
autor: ZioLek-82-
Tak ,klamka ok , biegi ok
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: pn 01 cze 2015, 16:56
autor: Sebter
A ile km zrobiłeś po wymianie, że jest u ciebie ok ? Po robocie bede wymieniał płyn w sprzęgle a spreżyny pewnie jutro bo jutro dopiero bede miał klucz z małym momentem bo teraz mam tylko bydle ... ;|
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: pn 01 cze 2015, 17:36
autor: Fakir
A przewód sprzęgła ori czy w oplocie? Ori przewód puchnie i nie wysprzegla do końca, wyczyść tloczek silownika bo często jest tam syf z łańcucha, zmien na stalowy oplot i będzie ok.
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: pn 01 cze 2015, 18:47
autor: Sebter
Przewód normalny, orginalny i na orginalnym powinno tez działać
u kumpla działa tyle że na orginalnym sprzęgle jeszcze ... narazie wsadze sprężyny orginalne bo mają 45 mm a serwisówka mówi o limicie 42.6 mm także stare są cacy (gówniane TRW mają 47 mm) ... nie moge z zamiennikami .j.b.n. ... !
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: ndz 28 cze 2015, 23:30
autor: G#R
Też muszę zajrzeć do sprzęgła. Gdy moto się zagrzeje to z początku na wyższych biegach jak odkręcę mocniej to obroty gwałtownie rosną (jakoś od 7 tyś. obrotów, może więcej
). Z tego co poczytałem to podejrzewam, że sprężyny na bank do wymiany, ale nie wiem w jakim stanie reszta.
Parę razy mi już się to zdarzyło. VFRę kupiłem w tym roku także nie wiem, czy wcześniej też tak było i w jakim stanie są tarcze oraz przekładki.
Odnośnie rozkręcania. Z tego co wyczytałem to niektórzy pisali żeby podłożyć deskę 1,5 - 2 cm pod koła i postawić VFRe na bocznej stopce, wtedy nie trzeba spuszczać oleju. Gdzie indziej czytałem, żeby po wymianie sprzęgła koniecznie wymienić olej.
To jak to z tym jest?
W razie "W" planuję kupić tarcze i sprężyny Lucasa, ale wszędzie są te wzmacniane.
Jak Wam to sprzęgło chodzi po takim czasie, bo już trochę minęło odkąd pisaliście o wymianie?
Bo nie wiem, czy te Lucasy wzmacniane dadzą radę, czy rozglądać się za oryginalnymi?
Wie ktoś ile kosztują oryginalne sprężyny?
Ps. Przy klamce od sprzęgła jest taki mosiężny walec i jest on już wyrobiony, da się to gdzieś dokupić, czy trzeba klamkę całą wymieniać?
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: wt 30 cze 2015, 11:46
autor: G#R
Odkręciłem dekiel sprzęgła, ale nie chce zejść
. Opukałem go gumowym młotkiem, ale pierdykany uparty i się nie daje
Ma ktoś jakiś pomysł, jak go zdjąć?
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: wt 30 cze 2015, 11:57
autor: Arnold
Na deklu są takie wypusty. Musisz w nie pukać od tyłu delikatnie normalnym młotkiem. Dodatkowo dekiel jest osadzony na tulejkach centrujących chyba dwóch z tego co pamiętam więc od boku pukanie nie wiele pomoże. Cierpliwości.
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: wt 30 cze 2015, 12:41
autor: G#R
Dzięki, dekiel już zdjęty
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: wt 30 cze 2015, 13:29
autor: G#R
tarcze mają: 3,0 - 3,05 mm
sprężyny 44,5 mm
przekładki - według mnie nie mają fioletowych przebarwień, mają takie jakby przetarcia (kolor tarcz srebrno - złoty).
Czy ta wąska tarcza powinna być pierwsza od silnika?
Bo u mnie była taka kolejność (patrząc od silnika):
- dwa jakieś pierścienie, pierwszy grubszy, a drugi cieńszy,
- wąska tarcza,
-przekładka ( na niej odbita krawędź od tej wąskiej tarczy),
i dalej tarcza, przekładka itd.
Co o tym sądzicie? Czy te tarcze nie są spalone, bo jakieś ciemne takie
)
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: czw 02 lip 2015, 11:23
autor: Fakir
Ewidentnie widać, że okładziny cierne są zeszklone od temperatury i straciły swoje właściwości cierne, co mimo grubości w normie objawia się ślizganiem sprzęgła, metalowe przekładki są jeszcze oryginalne.
Kolejność zakładania tarcz znajdziesz w serwisówce, z tego co pamiętam wąska tarcz cierna idzie jako pierwsza do silnika, te pierścienie sprężynujące też powinny być włożone w odpowiedniej kolejności.
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: czw 02 lip 2015, 12:01
autor: G#R
Zamówiłem tarcze, przekładki i sprężyny Lucasa
Przekładki były zamontowane "zaokrągloną" krawędzią w stronę silnika, a "ostrą" na zewnątrz. Dobrze to było?
VFRkę kupiłem w tym roku. Na oleju mam przejechane jakieś 2,5 tyś. km, czy muszę po zmianie sprzęgła wymieniać olej na nowy?
Ten "walec" w klamce sprzęgła jest wytarty i jest luz. Jak kupię nową klamkę ta część w zestawie, czy jakoś osobno się to dokupuje?
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: czw 02 lip 2015, 12:18
autor: Fakir
G#R pisze:VFRkę kupiłem w tym roku. Na oleju mam przejechane jakieś 2,5 tyś. km, czy muszę po zmianie sprzęgła wymieniać olej na nowy?
Nie trzeba zmieniać oleju chyba że zalałeś samochodowy
, zamocz tarczki cierne przed montażem w oleju, tym który pozostał z wymiany albo spuść trochę z silnika.
Nie pamiętam kolejność zakładania tych pierścieni sprężynujących, wszystko masz opisane w serwisówce w rozdziale "clutch" są tam podane momenty dokręcenia śrub mocujących sprężyny w koszu, chyba 10 albo 12Nm także bez klucza dyno nie podchodź, śruby wkręcane są w aluminiowy kosz i bardzo często brak klucza dyno skutkuje zerwanymi gwintami albo ukręconą śrubą.
Ta mosiężna tuleja/walec kosztuje ok. 35zł i kupisz ją w ASO Hondy, nr. części to 22885MB0006
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: czw 02 lip 2015, 12:27
autor: G#R
Silnik był zalany Motulem 5100 10W40.
Pierścieni nie ściągnąłem. Zauważyłem, ze przekladki z jednej strony maja jakby zaokrąglona krawędź, a z drugiej ostra.
Dzięki za pomoc
Re: Sprzeglo - wymiania w 800 FI
: czw 02 lip 2015, 21:00
autor: G#R
Ile czasu moczyć nowe tarcze w oleju?
Czy na to gumowe uszczelnienie od jakiegos czujnika co przechodzi przez dekiel dawać sylikon?