Vitek spalanie 10L/100km norma czy awaria?
Po ostatniej ostrej jeździe, na max możliwości Witka i spalaniu pond 9 litrów/100km
, dziś postanowiłem zrobić test na minimalne spalanie.
Temperatura na dworze około 15 stopni, jechałem sam, bez kufrów czy innych bagaży. Podjechałem więc na stację i zalałem do pełna. Zrobiłem 50 km w jedną stronę, zrobiłem nawrotkę i z powrotem na stację. Wyszło łącznie odrobinkę ponad 100km
Jechałem jak nigdy- delikatne operowanie gazem, zakres obrotów przy zmianie biegów 3,5-4,5tys obr/min. Przy wyprzedzaniu nie przekraczałem 5,5 tys obr/min. Na ostatnim biegu utrzymywałem 4 tys obr/min, co dawało prędkość około 95km/h. Ruch był minimalny, więc prędkość utrzymywałem bardzo stabilnie.
Gdy po powrocie tankowałem- byłem w szoku - wyszło mi 4,5 litra!!!
Więc jednak Witek potrafi!!! Oczywiście jeżdżąc normalnie pewnie nigdy się takiego rezultatu nie uzyska, lecz milo jest mieć świadomość, że nasz sprzęt potrafi zaspokoić się tak niskim zużyciem paliwa
[/i]

Temperatura na dworze około 15 stopni, jechałem sam, bez kufrów czy innych bagaży. Podjechałem więc na stację i zalałem do pełna. Zrobiłem 50 km w jedną stronę, zrobiłem nawrotkę i z powrotem na stację. Wyszło łącznie odrobinkę ponad 100km

Jechałem jak nigdy- delikatne operowanie gazem, zakres obrotów przy zmianie biegów 3,5-4,5tys obr/min. Przy wyprzedzaniu nie przekraczałem 5,5 tys obr/min. Na ostatnim biegu utrzymywałem 4 tys obr/min, co dawało prędkość około 95km/h. Ruch był minimalny, więc prędkość utrzymywałem bardzo stabilnie.
Gdy po powrocie tankowałem- byłem w szoku - wyszło mi 4,5 litra!!!


- kubatron2
- klepacz
- Posty: 1164
- Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
- Imię: jakub
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: rajsko/oświęcim
choć jest tu kilku szczerych chłopaków ktorzy pisza 8 8.5 litra a jak sie pałuje to i więcej..dosc mam histori typu 5 l/100km silnik v 800 ka i ma palic tyle co gs bez jaj .....moja papusia 8.5 bez zająknięcia i mam to gdzies za ta frajde i miłosc to niech se maleństwo i 9 połknie a maruderą proponuje tico z instalacja gazową .
- slimak
- klepacz
- Posty: 1135
- Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
- Imię: Marcin
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu
kubatron2, masz racje moja przy ostrym pałowaniu spaliła najwięcej 8,2 na trasie przelot 160- 180 6,2 ale przy turystycznej jeździe do 130 udało się 5,2 i czasem odkręciłem ostro więc można i da się nie mówie o tym, że trzeba cały czas delikatnie, bo ostra jazda kręci ale sądze, że na początku sezonu żeby się wjeździć to spalanie nie będzie olbrzymie. Wyniki 4,5 są do zrobienia tylko że ciężko sie powstrzymać przed mocnym odkręceniem
goman, gratulacje to jest właśnie vfr sport - turystyk przy sportowej 8-10 a przy turystycznej 4-6[/b]

goman, gratulacje to jest właśnie vfr sport - turystyk przy sportowej 8-10 a przy turystycznej 4-6[/b]
ZKL
-
- teksciarz
- Posty: 138
- Rejestracja: pn 18 maja 2009, 11:12
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Spalanie to tzw. "temat - rzeka" namiętnie wałkowany na wszelkich forach motoryzacyjnych. Ma to do siebie, że większość piszących zaniża osiągnięcia swoich sprzętów, czasami aż do granic przyzwoitości ( zaznaczam, że nie pije tu do nikogo personalnie ). Tylko po co to robić? Praw fizyki i tak się nie oszuka, a użytkownicy doskonale wiedzą, jaka jest prawda. W duże spalanie jestem w stanie uwierzyć, natomiast "rekordowe oszczędności" jakoś do mnie nie przemawiają. Dany model sprzętu w porównywalnych warunkach pali w przybliżeniu podobnie. Za przykład niech posłuży niegdysiejszy mój wyjazd z kolegą na weekend piątek-sobota-niedziela. Trasa W-wa-Międzyzdroje-Hel-W-wa. 3 dni, 1500 km w kołach i co najważniejsze IDENTYCZNE motocykle Suzuki GSX-F 750 z tego samego rocznika 2000. Tankowaliśmy zawsze jednocześnie i wychodziły dokładnie te same ilości paliwa (wahania w granicach 0,1 litra na zbiorniku ). Obciążenie sprzętów takie same tj. "kobitki-plecaki" i bagaże. Dlatego śmiem twierdzić, że warunki opisywanego przeze mnie "testu" zostały zachowane - obciążenie, styl jazdy, identyczne motocykle, trasa, przebieg, pogoda itp itd. Wynik spalania taki sam w obydwu przypadkach. Zbieg okoliczności powie ktoś? Odpowiadam, że nie bo z tym kolegą zrobiłem jeszcze wiele tras i zawsze było tak samo. Myślę, że o czymś to świadczy.
Każda Honda dobrze wygląda. Nic innego nie powiem, bo bym ryzykował zdrowiem:)
Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )
Ludzie żyją po to, by latać na moto i czasami dla śmiechu postrzelać z wydechu : )
-
- pisarz
- Posty: 398
- Rejestracja: wt 26 sie 2008, 14:47
- Imię: Jacek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jeruzal
Oj to spalanie. Jak widać z opisów zbyt rozbieżne. W moim przypadku wyglądało to następująco : RC36I 93rok, jazda spokojna, czy lekko dynamiczna- 7,5l, co w porównaniu z innymi, raczej dużo, a moto wyregulowane chodziło jak szwajcarski zegarek. Obecnie styl jazdy podobny, mowa tu o RC46 01rok, i spalanie 5,3l, więc sondy i komputer robią swoje.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
hmmm, mi w wakacje spalanie wyszło średnio 5l/100km, jazda z gs500 i hornetem600 dookoła polski, 3500km + 1500 odpoczynku. Zresztą ona pali od 4,8 do 7, więcej mi sie nie zdarzyło, mniej również, zazwyczaj wychodzi 5,5l, do rezerwy robię ok 270-290km, i niby dlaczego mialbym klamac? nie kumam takiego podejścia, jak komuś mało moto pali to pewnie ściemnia
.
jak pali za dużo, to może pora zmienić filtr powietrza i świece? albo mechanika
skoro przy normalnej jeździe pali 7 litrów.
Dlatego wtrysk nie jest dla mnie żadnym atutem, przynajmniej nie musze myśleć o milionie czujników, z których każdy może paść i moto stoi; mojej wystarczy dobry akumulator i świece, a to ogromna przewaga w stosunku do wtryskowców

jak pali za dużo, to może pora zmienić filtr powietrza i świece? albo mechanika

Dlatego wtrysk nie jest dla mnie żadnym atutem, przynajmniej nie musze myśleć o milionie czujników, z których każdy może paść i moto stoi; mojej wystarczy dobry akumulator i świece, a to ogromna przewaga w stosunku do wtryskowców

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość