Vitek spalanie 10L/100km norma czy awaria?

Awatar użytkownika
DeVeDe
pisarz
pisarz
Posty: 298
Rejestracja: sob 10 sty 2009, 12:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Bródno
Kontakt:

Post autor: DeVeDe » sob 17 kwie 2010, 19:07

no to i ja wtrace swoje 2 grosze.. moze nie vitek... ale tak dla informacji... 99rok... srednio wychodzi 7 z groszami gdize wiekszosc w meiscie... przy delikatnej jezdzie 6,5... przy mocniejszym palowaniu 8... a wolno tez nie jezdze :)

Awatar użytkownika
slimak
klepacz
klepacz
Posty: 1135
Rejestracja: pn 05 sty 2009, 19:25
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: ROBUŃ okolice Kołobrzegu

Post autor: slimak » sob 17 kwie 2010, 21:28

a ja dziś 6.36 najniższe spalanie i nie powiem dość delikatnie ale momentami ostro jest git
ZKL

Awatar użytkownika
maciek 800
klepacz
klepacz
Posty: 579
Rejestracja: ndz 17 gru 2006, 12:05
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Raszyn

Post autor: maciek 800 » sob 17 kwie 2010, 22:02

Mój spalił jak na razie 8,5l . Myślałem że to dużo, biorąc pod uwagę fakt że vtech z reguły się nie włączał. Dodam że jest po synchro i wymianie filtra powietrza, pewnie zaraz wymienie świece. Ale jak tak czytam posty to nasuwa mi się stwierdzenie : kurrrrrrrrrrrrr..... po co sprzedawałem XX skoro ekonomiczno- turystyczna VFR pali tyle samo ???? :evil: :evil:

Pocieszające jest że ER6 też mi paliła 8,5l :mrgreen:

kwiacior
pisarz
pisarz
Posty: 410
Rejestracja: pn 20 paź 2008, 16:42
Imię: Marcin
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock, W-wa Mokotów
Kontakt:

Post autor: kwiacior » ndz 18 kwie 2010, 09:42

Ja w swojej 800fi odnotowuje cały czas te same spalanie tj. poniżej 7 litrów.
Z dokładnością do setek nie powiem, ale myślę, że około 6,8 - coś takiego, a muszę zaznaczyć, że wcale jej nie "dołuje" :lol:

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » ndz 18 kwie 2010, 15:02

Kwestia tego czy ktoś od czasu do czasu przyciśnie czy obroty mu rzadko kiedy schodzą poniżej 6-7tys. jak mi. A wskazówka w moim dziadku lata od początku do końca skali jak głupia non stop. Więc gadanie, że ktoś moto nie zamula a pali mu 6-7l to tak naprawdę pic na wodę.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
Art Leffe
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 89
Rejestracja: śr 30 gru 2009, 08:09
Imię: Artur
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: Art Leffe » ndz 18 kwie 2010, 17:54

Mój pali tyle ile zaleję, Nie oszukuję się, że jak się rezerwa zaświeci to polatam jeszcze ze 500 km i jade nalewam do pełna. A co do stylu jazdy to ma duży wpływ, bo jeżdżąc nawet puszką mojej żony to widać jak się czasem powiosłuje mocniej, to potem trudno zejść z wysokich norm
Do nikąd coraz szybciej spirala życia ze mną kręci się....

Awatar użytkownika
Wojtek86
klepacz
klepacz
Posty: 724
Rejestracja: czw 21 maja 2009, 00:13
Imię: Wojtek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ziemia Oświęcimska
Kontakt:

Post autor: Wojtek86 » ndz 18 kwie 2010, 22:03

Dziś zrobiłem 325km i spaliłem przy tym niecałe 21 litrów. (6,5l/100km)

2 osoby, 3 załadowane kufry. Mieszany styl (trochę szybciej na S1 i DK1, trochę wolniej przez jurę), baz pałowania.

Awatar użytkownika
rzoov
bywalec
bywalec
Posty: 43
Rejestracja: pn 15 sty 2007, 11:54
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: KRK

Post autor: rzoov » pn 19 kwie 2010, 00:09

Hm, nie watpie ze Vitek potrafi wypic 10 ale to musi byc na prawde ostre krecenie albo przelotowa bliska vmax. U mnie zwykle trasa to 5.5 - 6.5, miasto pod 7.

Awatar użytkownika
Vermilion
klepacz
klepacz
Posty: 814
Rejestracja: ndz 09 sie 2009, 19:33
Imię: Adam
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wałcz/Piła

Post autor: Vermilion » pn 19 kwie 2010, 00:58

Panowie to ile moto pali w największym stopniu zależy od tego jak bardzo MANIPULUJEMY gazem. Nie ma znaczenia większego to czy jedziemy 60 czy 160 na różnych biegach. Jeżeli jedziemy ze stałą prędkością nie ruszając manetką to nawet różnice pomiędzy 3000rpm a 9000rpm wyniosą max z 1-2l/100km. Ale gdy już ruszysz manetką motocykl zacznie dostawać kolosalną dawkę benzyny, żeby się rozbujać. Wtedy spalanie chwilowe rośnie nawet o 10l/100 albo i więcej.

Obciążenie i powierzchnia "żagla" mają znaczenie, ale przy wysokich prędkościach i nagłych przyspieszeniach, tak to różnica to max 1l.
Honda NSR 125 JC22A > Honda CB 500 > Honda VFR 750 RC36I > Yamaha TDM 850 4TX > Honda VFR 800Fi 99' SF > Honda VFR 800Fi 98' !!
SPEED UP - CENTRUM MOTOCYKLISTY
https://www.facebook.com/SpeedUP.Pila

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 19 kwie 2010, 08:55

znaczenie ma też jakość tankowanego paliwa, włącznie z jakością odmierzacza w dystrybutorze :)
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
brii
pisarz
pisarz
Posty: 452
Rejestracja: śr 16 gru 2009, 12:50
Imię: Maciej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: brii » pn 19 kwie 2010, 10:10

Fazer72 pisze:
robsonic pisze:sztuka oszczędnego jezdzenia opiera się na obrotomierzu
Chyba nie do końca , choć mogę się mylić ;-)
W puszce komputer pokazuje chwilowe spalanie na zbliżonym poziomie niezależnie od prędkości obrotowej silnika , czyli jeśli na dłłłuuugiej prostej ustawię tempomat na 5 biegu w dolnym zakresie obrotów to pokazuje prawie to samo , co po zmianie biegu na 3 w górnym zakresie obrotów . Wir w zbiorniku pojawia się przy przyspieszaniu :twisted:
10l to moim zdaniem sporo i zapach niedopalonej benzyny jest niepokojący , sprawdziłbym sondy i błędów w komputerze poszukał
Zgadzam się po całości :)
orzyl pisze:znaczenie ma też jakość tankowanego paliwa, włącznie z jakością odmierzacza w dystrybutorze
Z ostatnią częścią tego zdania również się zgadzam, ale z pierwszą po części - jeśli paliwo będzie ewidentnie gorsze to my zmuszamy moto do podawania większych dawek, ale jeśli będziemy kręcić manetką tak samo jak zwykle, to komp przez wtryski poda tyle samo każdej wahy. Komp nie jest w stanie sprawdzić wartości opłowej paliwa i dostosować dawek paliwa. Z resztą naprawdę trudno trafić na gorszą benzynę. Od razu też dodam, że nie ma sensu lać benzyny o liczbie oktanowej większej niż 95 oktanów - komp też nie widzi różnicy i leje jej tyle samo, różnica w spalaniu to różnica wynikająca z innego sposobu traktowania rolki gazu bez sterownik umiejscowiony na siedzisku moto ;)
Katarzynki to takie pierniczki
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.

Awatar użytkownika
orzyl
klepacz
klepacz
Posty: 1665
Rejestracja: ndz 01 paź 2006, 16:50
Imię: Piotrek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: orzyl » pn 19 kwie 2010, 10:21

oczywiście brii chodziło mi o ECU, ale napewno nie o to znajdujące się pod owiewkami, ale pod czupryną :D
Na zawsze w pamięci Roads - 16.10.2007...

Awatar użytkownika
dragoo
klepacz
klepacz
Posty: 643
Rejestracja: wt 14 paź 2008, 12:32
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Krotoszyn

Post autor: dragoo » pn 19 kwie 2010, 10:31

A ja pobiłem wczoraj swój rekord. Trasa Krotoszyn - Częstochowa - Opole - Krotoszyn. 5,5l/100km w dwie osoby i mały bagaż. Fakt faktem bez katowania, tylko miejscami załączał sie Vtec, co nie zmienia faktu ze przelotowa miedzy 120-140. Jestem w szoku ;) :shock:

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » pn 19 kwie 2010, 10:36

chyba macie popsute motóryy ;-) mój egzemplarz w pełnyym załadunku (spore sakwy, namiot itd) pasażer, prędkość 140-170 spalał mi na dystansie 5000 km ok 5,3 l / 100km, wczorajszy wyjazd do częstochowy w sumie 430 km w obie strony wyssał mi z baku 22 l pb95 co daje ok 5,2l/100km i jazda była naprawde różna, od korków i stanie w chwile w paradzie do jazdy po 160km/h... nie jeżdżę zwykle ostro i raczej staram się płynnie przyspieszać.
Jedyny wynik ok 7 litrów pojawił się po jeździe na torze w lublinie (ale niewiele ponad 7).

Awatar użytkownika
Gregory
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2089
Rejestracja: pn 07 lip 2008, 11:58
Imię: Grzesiek
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kęty
Kontakt:

Post autor: Gregory » pn 19 kwie 2010, 17:01

To mi w piątek - dojazd do Częstochowy - prędkość średnia 140-220 - 6,5l. dodam,że dołożyłem szybę MRA VT i wyprułem wydechy co podwyższa spalanie ;-)
Motocykl jest jak media markt -nie dla idiotów

Grewel-Moto - części i akcesoria do moto - 505-078-145 - potrzebujesz coś, dzwoń lub pisz.

CB500, VFR800 Vtec i VFR800 Fi, CBR600RR, K1200S,

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość