TRudny rozruch - ubywanie paliwa z gaznikow.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 17 mar 2010, 00:29

Vermilion pisze:Ja przed VFR miałem 34KM NSR'ke (sprawdzane na hamowni :P Bo niektórzy to nawet wymyślają, że ich NSR'ki mają po 40-45KM co jest wyssane z palca), a przed NSR miałem jakąś 50'tkę. Ogólnie PJ A1 mam od 16 roku życia, a A od sierpnia 2009 :P U mnie to było tak, że to tata zafascynowany moją jazdą zrobił sobie A i kupił CB 500 :P Teraz muszę go uczyć jeździć pro ^^
Gratuluje ojca :)

A Twojemu ojcu takiego syna :)

Śrubki odkręciłem w końcu! Jutro idę kupić nowe na wzór. Silnik z gaziorami w najbliższy weekend lądują na stole operacyjnym i zobaczymy co tam siedzi :P
Gratulacje :)
Dzisiaj zawiozlem VFR do mechesa.
Juttro raport :D
Moze pojutrze.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 17 mar 2010, 00:32

Twardy161 pisze:
J43 pisze:
Twardy161 pisze:haha z hondowskimi cenami pewnie wiecej niz dalem za motocykl:]

gdybym mial tak ambitne plany to wymienilbym same zuzywajace sie elementy-cena iglicy to 107zl/szt:] (u goscia od regeneracji gaznikow ok 50zl-dobiera)
a rozpylacze chyba po ok 60-70zl

wymieniam na nowe-uzywane-jak napisalem to bardzo rzadki przypadek bo w wielu rownie starych sprzetach nie wystepuje-obecne gazniki nie maja najmniejszych sladow zuzycia a to taka sama stazyzna i pewnie nie z mniejszym przebiegiem:]
Wlasnie tak myslalem i dlatego zapytalem :)
Ze wiecej niz cale moto .

Wlasciwie czemu wymieniasz,skoro mozna zregenerowac?
Szukajac rozwiazanie problemu interesowalem sie regeneracja ale znalazlem takiego goscia tylko w lublinie wiec wysylka w swiat, conajmniej 200zl a pewnie wiecej plus wysylka i nigdy do konca nie wiadomy efekt,
sami gaznikowcy twierdza, ze najepiej jak moze zalozyc, wyregulowac i zobaczyc czy jest ok,
sa tez zdania, ze ciezko o regeneracje zakonczona sukcesem,
nie wiem, przypuszczam, ze to osiagalne ale jak pisalem to rzadka usterka a znalazlem gazniki za 150+wysylka i temat z glowy,
To calkiem zrozumiale.
Vermilion powiem Ci ze zaskakujace jak beznadziejne przypadki srub nie do odkrecenia da sie uratowac-jak czujesz, ze nie idzie i zaraz sie obrobi to odpuszczasz, dobierasz koncowke srubokreta idealnie pasujaca do sruby(z zestawow z wieloma koncowkami), wkladasz w srube, stukasz w nia mlotkiem i odpowiednia raczka-np typu teownik w pozycji umozliwiajacej bardzo mocne docisniecie srubokreta,
bylem kiedys zaskoczony ile mozna zdzialac odpowiednim narzedziem i technika
Zgadza sie,odpowiednia koncowka duzo moze pomoc.I ostukanie mlotkiem.Mozna tez moczyc nafta albo WD 40,oba silnie penetruja.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » sob 20 mar 2010, 16:23

Panowie,jak obiecalem - raport po naprawie .


Gazniki i zbiornik przeczyszczone,wyregulowane i zsynchronizowane.
Zaraz nastapila poprawa pracy silnika.
Pracuje rowniej,nie gasnie na ssaniu i przybylo mocy.
Tak z 10%.
Koszt: 150 zl.

Co do trudnego rozruchu po kilku dniach stania - diagnoza mechaniora:
Pompka juz jest stara i ma obnizona wydajnosc.Nie zalacza sie przed rozruchem - a podobno powinna po wlaczeniu zaplonu kilka razy sie odezwac,zeby dobic paliwo do gaznikow,jesli brakuje.
Zalacza sie dopiero w czasie pracy silnika.
Nie bede tego naprawal,mech stwierdzil,ze nie zalatwi pompki w dobrym stanie,bo moto stare i trudno juz o czesci.


Dzisiaj bylo latane i zapier..la jak diabel :D

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » sob 20 mar 2010, 21:17

Dziwne, od zawsze byłem przekonany, że pompa w gaźnikowcach zaczyna pracować dopiero po zakręceniu wałem. Co innego przy wtrysku. Tak czy inaczej, może to być jej wina.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pn 22 mar 2010, 11:13

Yaco pisze:Dziwne, od zawsze byłem przekonany, że pompa w gaźnikowcach zaczyna pracować dopiero po zakręceniu wałem.
Ja tez,ale mechanior twierdzi,ze nie.
Wyglada na dosyc obeznanego goscia.
Ma kilkanascie motocykli w naprawie.
Co innego przy wtrysku. Tak czy inaczej, może to być jej wina.
Przy wtrysku pracuje od wlaczeniu zaplonu.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 22 mar 2010, 11:19

przeciez pompka podaje pierwsza dawke paliwa przy wlaczeniu zaplonu-dzieki czemu czy to w Twoim przypadku po dluzszym postoju czy po wyjezdzeniu wachy do konca mozna sobie pomoc kilkukrornie wlaczajac i wylaczajac zaplon,
jesli zdejmiesz boczek wyraznie zobaczysz, ze pompka podaje wtedy dawke paliwa do filtra i uslyszysz jej cykniecie

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pn 22 mar 2010, 11:48

Twardy161 pisze:przeciez pompka podaje pierwsza dawke paliwa przy wlaczeniu zaplonu-dzieki czemu czy to w Twoim przypadku po dluzszym postoju czy po wyjezdzeniu wachy do konca mozna sobie pomoc kilkukrornie wlaczajac i wylaczajac zaplon,
jesli zdejmiesz boczek wyraznie zobaczysz, ze pompka podaje wtedy dawke paliwa do filtra i uslyszysz jej cykniecie
Problem w tym,ze robie tak - kilkakrotnie wlaczam i wylaczam zaplon - i nic nie slysze :mrgreen:
Ale nie zdejmowalem boczka.
Sprobuje.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pn 22 mar 2010, 11:53

Sprobowalem.
Zdjalem boczek,wlaczylem kluczem zaplon i kilkakrotnie przelaczylem start/off przyciskiem na kierownicy.
Potem to samo,ale start/off stale wlaczony,a przelaczanie kluczykiem w stacyjce.
Zero reakcji pompki.

Podaje tylko po uruchomieniu silnika.

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » pn 22 mar 2010, 20:08

mowa oczywiscie o delikatnym cyknieciu i podaniu malej dawki paliwa-nie o dluzszej pracy jak np slychac w samochodzie,
zaklada, ze masz przezroczysty filtr paliwa i wyraznie widziales ze nic sie nie dzialo,
pytanie czy w Twoim modelu tak ma byc-co byloby troche dziwne czy pompka rzeczywiscie jest zmeczona i przy takim krotkim sygnale nie reaguje, lub styki sa zasyfione przez co gorzej dziala,
moglbys sprawdzic przez podlaczenie probowki do zasilania pompki czy pojawia sie tam napiecie w chwili wlaczenia zaplonu (przelacznik na kierownicy oczywiscie w pozycji on, jesli dobrze pamietam to przelaczanie go przy wlaczonym zaplonie daje ten sam efekt),
chcac podejsc do sprawy ambitnie moznaby tez przyjrzec sie schamatowi instalacji lub opisowi w serwisowce-czy tam ma prawo i powinno pojawiac sie napiecie przy wlaczenie zaplonu.

Awatar użytkownika
Yaco
klepacz
klepacz
Posty: 942
Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
Imię: Jacek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Yaco » pn 22 mar 2010, 21:10

Manual - strona 18-17. Masz opis jak sprawdzić wydajność pompy. To powinno rozwiązać wątpliwości czy to pompa czy nie.
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 23 mar 2010, 15:58

Twardy161 pisze:mowa oczywiscie o delikatnym cyknieciu i podaniu malej dawki paliwa-nie o dluzszej pracy jak np slychac w samochodzie,
Zakladam, ze masz przezroczysty filtr paliwa i wyraznie widziales ze nic sie nie dzialo,
Tak,kiedy pompka drgnie,widac to wyraznie w filtrze na poziomie paliwa.Przed rozruchem nie widac takiej reakcji ani "cykniecia" w pompce nie slychac.Zupelna cisza.
Za to pompka dziala po uruchomieniu silnika,co wyklucza chyba teze zasyfionych stykow i t p.
pytanie czy w Twoim modelu tak ma byc-co byloby troche dziwne czy pompka rzeczywiscie jest zmeczona i przy takim krotkim sygnale nie reaguje, lub styki sa zasyfione przez co gorzej dziala,
moglbys sprawdzic przez podlaczenie probowki do zasilania pompki czy pojawia sie tam napiecie w chwili wlaczenia zaplonu (przelacznik na kierownicy oczywiscie w pozycji on, jesli dobrze pamietam to przelaczanie go przy wlaczonym zaplonie daje ten sam efekt),
chcac podejsc do sprawy ambitnie moznaby tez przyjrzec sie schamatowi instalacji lub opisowi w serwisowce-czy tam ma prawo i powinno pojawiac sie napiecie przy wlaczenie zaplonu.
Moznaby,ale sie mnie nie chce ;) - moze niedlugo zmienie na VTR,a z tym mozna jezdzic.
Czyszczenie i regulacja dala tyle,ze z dnia na dzien zapala bez problemu.
Dzieki za rady :)
Ostatnio zmieniony wt 23 mar 2010, 16:03 przez J43, łącznie zmieniany 1 raz.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » wt 23 mar 2010, 16:01

Yaco pisze:Manual - strona 18-17. Masz opis jak sprawdzić wydajność pompy. To powinno rozwiązać wątpliwości czy to pompa czy nie.
Mam tylko opis czesci z numeracja.
Bylbym wdzieczny za link do manuala,sciagne sobie :)

Awatar użytkownika
Twardy161
klepacz
klepacz
Posty: 739
Rejestracja: wt 28 lip 2009, 21:09
Imię: Łukasz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Twardy161 » wt 23 mar 2010, 16:16

odnosnie zasyfionych stykow to mialem na mysli slaby styk a nie jego brak przez co pompka dzialalaby jakbys jej dolozyl szeregowo opornik,
no ale skoro sie nie chce i jest cieplo wiec i tak jezdzisz codziennie to uznaje temat za zakonczony:]
a oto serwisowka: tutaj
co prawda jakas mniejsza od mojej ale zakladam, ze wszystko co istotne w niej jest.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » pt 26 mar 2010, 20:33

Dzieki Twardy za manuala .
Juz sciagnalem :)

Pozdrawiam.

J43
pisarz
pisarz
Posty: 413
Rejestracja: wt 03 mar 2009, 11:32
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: xxx

Post autor: J43 » śr 14 kwie 2010, 00:37

Panowie,wyajsnilo sie D

Poprzednio uruchamialem bez ssania.
Cieplo ,to po co - tak myslalem.
Kiedy zalozylem linke do ssania - spadla wczesniej - zapal od pierwszego razu.

Moze pompka tez swoje robi,ale teraz jest ogromna roznica.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości